Gå til innhold

Norske nynazister brenner regnbueflagg.

Anbefalte innlegg

Og for å svare på det som blir tatt opp i OP: å brenne eller ødelegge annen mans eiendom bør vel ikke gå ustraffet hen? Kan ikke skjønne noe annet. Ingen går til f.eks Vigelandsparken og meier ned en statue og forventer å slippe unna det, i ly av "ytringsfrihetens navn".

Blir noe annet hvis de kjøpte flaggene selv for egne penger, de står selvsagt fritt til å bruke pengene sine på hva de vil. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt riktig at homofili er medfødt. Men at det er en sykdom stemmer slett ikke. En sykdom har en negativ effekt på en organisme. Homofili i seg selv har ingen negativ effekt på selve organismen. Det negative kommer gjennom slike som deg, som snakker dritt om homofile.

Uansett, i og med at det er medfødt så er det ganske meningsløst å diskutere det. Homofile vil alltid forbli homofile. Hva er poenget med å rakke ned på dem for noe de ikke kan noe for engang, og som de aldri vil kunne endre?

Det er en ekstremt trangsynt holdning å ha. Å beholde en sykdom for sykdommens skyld? Det minner mye om debatten rundt Down's Syndrom.

Å ikke ha mulighet til å reprodusere er den største feilen en organisme kan ha.

Jeg rakker faktisk ikke ned på dem. Jeg er fullstedig pro homofiles rettigheter. Men jeg nekter å skrive om virkeligheten på grunn av folks følelser.

Dersom en kur for homofili kan finnes så er det noe man bør undersøkes, akkurat som om det finnes en kur for Down's annet enn fosterdiagnostikk og abort.

Man trenger ikke en gang ha samleie med en kvinne for å lage barn: https://en.wikipedia.org/wiki/In_vitro_fertilisation så det er ikke et så godt argument lengre. Hetrofile par som sliter med å lage barn "the natural way", benytter seg av dette. At du eller andre ikke ser det som naturlig dersom også homofile og lesber bruker dette, er deres problem.

Homofili er heller ikke noe man skal kurere, på samme måte man ikke skal kurere hetrofile. Begge deler er en legitim legning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, delvis. Men hovedsaklig gruppementaliteten mennesker har. Men ikke bland homofili med "pride". Det er et tegn på lav IQ å bli så unyansert pga. følelser at man demoniserer og tilegner egenskaper til andre fordi personen sa noe du ikke likte og ikke forsto.

Som f.eks å si folk som støtter Pride bevegelsen har lav IQ? Er det forresten slik man måler IQ? Spør for en venn.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du får finne på noe bedre argument enn "det er tegn på lav IQ å bli unyansert pga. følelser", for noe mer stråmann har jeg ikke lest på lange tider.

Hva f snakker du om? Det gir ingen mening. Tror du er forvirret.

Ja, delvis. Men hovedsaklig gruppementaliteten mennesker har. Men ikke bland homofili med "pride". Det er et tegn på lav IQ å bli så unyansert pga. følelser at man demoniserer og tilegner egenskaper til andre fordi personen sa noe du ikke likte og ikke forsto.

Som f.eks å si folk som støtter Pride bevegelsen har lav IQ? Er det forresten slik man måler IQ? Spør for en venn.

Man kunne jo IQ-testet dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du får finne på noe bedre argument enn "det er tegn på lav IQ å bli unyansert pga. følelser", for noe mer stråmann har jeg ikke lest på lange tider.

Hva f snakker du om? Det gir ingen mening. Tror du er forvirret.

Du vet ikke selv hva du skriver? Jeg uthever utsagnet ditt i sitatet. 

At du bruker lav IQ som argument vitner om at du ikke har gode argumenter i det hele tatt.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Når man leser innleggene i denne tråden er det tydelig at vi enda har et stykke å gå her i Norge, jeg trodde i utgangspunktet at markeringer som Pride begynte bli nærmest overflødig her til lands men det stemmer åpenbart ikke 

Pride er ikke til hjelp når det kommer til å gå det stykket. De oppfordrer til restriksjoner av meninger og innskrenking av ytringsfriheten. Jeg har lov å mene at homofili er ekkelt, jeg har lov til å mene at homofili er en sykdom, jeg har lov til å mene at homofili og transer er unaturlig.

Pride-bevegelsen glorifiserer en sunn tilstand.

Nei, de glorifiserer en tilstand. Å si at homofili er sunt er for dumt. Blir som de folka som kjemper for at sykelig overvektige skal bli sett på som alle andre selv om de dreper seg selv med mat.

Det er bare en tilstand som er sunn i bunn og grunn, det er den tilstanden når man har en sunn kropp og et sunt sinn og det har ingenting med homo, hetero eller transe å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vis meg den såkalte forskningen, da. Som nevnt tidligere i tråden så er ikke homofili lenger klassifisert som sykdom av politiske grunner.

Haha, glorifisere hat og menneskeforakt? Du er jo helt hinsides på villspor. Det du gjør er å finne opp en masse løgn for å rettferdiggjøre følelsene dine. Du bør nedtone ad hominemene og stråmennene dine hvis vi skal ha en ordentlig diskusjon.

Wikipedia er alltid nyttig:

https://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality#Causes

Homofili er ikke klassifisert som en sykdom fordi det ikke er en sykdom.

Ja, du glorifiserer hat og menneskeforakt. Det går uansett ikke an å ha en skikkelig diskusjon med en som deg, som sprer løgnaktig hat og fornekter vitenskapen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke lav IQ som argument for noe som helst. Prøv å forstå det du leser før du poster eller ikke post i det hele tatt.

Da konkluderer jeg med at du ikke har gode argumenter i det hele tatt. Du skriver jo bare i sirkler.

Når man leser innleggene i denne tråden er det tydelig at vi enda har et stykke å gå her i Norge, jeg trodde i utgangspunktet at markeringer som Pride begynte bli nærmest overflødig her til lands men det stemmer åpenbart ikke 

Pride er ikke til hjelp når det kommer til å gå det stykket. De oppfordrer til restriksjoner av meninger og innskrenking av ytringsfriheten. Jeg har lov å mene at homofili er ekkelt, jeg har lov til å mene at homofili er en sykdom, jeg har lov til å mene at homofili og transer er unaturlig.

Nei, de glorifiserer en tilstand. Å si at homofili er sunt er for dumt. Blir som de folka som kjemper for at sykelig overvektige skal bli sett på som alle andre selv om de dreper seg selv med mat.

Det er bare en tilstand som er sunn i bunn og grunn, det er den tilstanden når man har en sunn kropp og et sunt sinn og det har ingenting med homo, hetero eller transe å gjøre.

Homofili er ikke en tilstand, som kan slås av og på ved behov. Vi er i 2017 nå, folk flest vet bedre.

Pride handler om mangfold, retten til å elske og være sammen med den man selv vil. Retten til å være den man vil. Det handler ikke om hva to samtykkende voksne gjør på soverommet. Noe som forøvrig ingen enn de involverte har noe med uansett.

At to menn, eller to damer går nedover Karl Johan og holder hender påvirker deg like lite som at en mann og en dame går nedover Karl Johan og holder hender.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dere henger dere for mye opp i hva dere føler om saken, dessverre har det ingenting i en saklig diskusjon å gjøre. Det å være homofil er en feil, en abnormalitet, i mange tilfeller så er hjernen annerledes, så når man sier sykdom så mener man ikke at noe er galt nå, men at en feil skjedde ett eller annet sted i graviditeten. 

Jeg er også enig i at homofili, det å være trans, det å være mørkhudet er mer og mer populært for tiden fordi det gir deg mest oppression points. Folk vil faen meg la barna sine som ikke har kommet i puberteten skifte kjønn, verden er faen meg sinnsykt ekkel for tiden og vanskelig hvis du er barn. Trenger ikke å gjøre puberteten ekstra hard for dem, de sliter nok som de gjør.

Det er du som bedriver føleri og er fullstendig irrasjonell og faktabenektende i denne saken.

Homofili er ikke en sykdom. Å kalle det en sykdom er rent faktisk feil.

Jaja, enda en skaphomo vifter med flagget.

De er overflødige. Som sagt ovenfor her så gjør de ett spetakkel ut av seg selv. folk hadde blitt lite fornøyde hvis heterofile møtte opp halvnake i en parade, men det er OK så fort det handler om gay pride av en eller annen grunn. 

Beklager, jeg er ikke for seksualisering av ett meget viktig tema.

Hvorfor begynner du å snakke om seksualisering? Hvis vi først skal snakke om akkurat det så oversvømmes jo samfunnet av "heterofil seksualitet", så hva i helvete gjør det om en brøkdel av homoparaden består av noe som kan tolkes i seksuell retning?

De gjør et spetakkel ut av seg fordi de føler et behov for å gjøre det, blant annet på grunn av folk som deg.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil tro teknisk sett at homofili er en slags hjerneskade. Det er normalt å være heterofil og unormalt å være homoseksuell. Mye tyder på at de som er homofile faktisk er degenererte (skadet) for å ha blitt slik som de er.

Problemet ditt er at du tror. Du er dominert av irrasjonelle, faktabenektende tanker. Forhold deg heller til fakta.

Tja, det har blitt gjort mange undersøkelser på hjernene til folk med schitzophreni, men få undersøkelser på mennesker som er homoseksuelle.

Jeg vil tro at om man studerer homoseksuelle sin hjerne vil man finne at det er skader på hjernen, på samme måte som man har funnet hos mange andre avvik i befolkningen, f.eks schitzophrene.

Men jeg er ikke delaktige i studier av den menneskelige hjernen, så nei, jeg tror, men kan ikke si med sikkerhet. Jeg sa i tillegg "vil tro", noe som betyr at jeg ikke egentlig tror, men er sikker, hvis det undersøkes at det vil fremkomme.

Det er gjort mange studier på homofile, og det er forsket på en rekke mulige faktorer. Derunder hjernen. Du vet som vanlig ikke hva du snakker om.

De fleste homseksuelle jeg har truffet har vist andre tegn på delvis hjerneskade.

På hvilken måte?

Så mange hårsåre folk som det er her, tror jeg det er best om jeg avstår fra å svare på det. 

Du kan jo begynne med måten de prater på f.eks.

Hvem er "de", og hvilken måte prater de på?

Jaja, du kan jo feige ut som vanlig.

Jeg har ingenting imot homoseksuelle, men å forsøke å beskrive de som normale eller glorifisere en ekkel og sykelig livsstil er delaktighet i dumhet.

Sykdom er normalt. Betyr det at sykdom er positivt? Alt normalt er positivt, og alt unormalt (som Einstein og andre genier) er negativt?

Jeg har bare sagt homofili er unormalt. De fleste fornekter at det er unormalt. Jeg har ikke sagt noe om negativt eller positivt. Men jeg synes jo homofili er ekkelt, så det fremkommer vel av det et jeg anser homofili som negativt.

Hva har normalt eller unormalt med saken å gjøre? Er alt som er unormalt negativt? For eksempel genier som Einstein? Det er negativt med genier fordi det er unormalt?

Ja, du synes homofili er ekkelt. De fleste skaphomser gjør det.

Det er ingen som skylder på en tilbakestående for å være tilbakestående. Man synes heller synd på de. På samme måte synes man synd på homoseksuelle. De er ikke et offer.

De fleste normale heteroseksuelle synes nok også at homofili er ekkelt, tross all propagandaen som foreslår at folk skal synes det er normalt.

Du fremstår som tidenes skaphomo.

Snakk om å være tilbakestående, så er jo dette tidenes mest tilbakestående argumentasjon. Bare fordi man misliker noe, så er man det?

Hver gang jeg ser deg argumentere mot massemordere vil jeg da påstå at du egentlig er en skapmassemorder fordi du er imot massemord.

Verste tullet jeg har hørt noensinne. Det går ikke an å argumentere på en verre måte enn det du nettopp gjorde.

Hvorfor bruke så mye tid på å slenge dritt om homofile hvis man ikke er usikker på sin egen legning og seksualitet? Det viser seg jo gang på gang at de største og mest prominente homohaterne selv er homofile som fornekter seg selv. Hvor mange skandaler har det blitt i USA etter hvert der kjente homo-motstandere blir tatt i å ha sex med menn og lignende?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er reaksjoner som dine som gjør Pride nødvendig, ironisk nok.

Syns det blir for dumt å si at det er nødvendig fordi noen ikke liker det du gjør. Det kommer ALLTID til å være noen som ikke liker det du gjør eller står for, du kommer til å bli sårt skuffet hvis du tror at den beste måten å gjøre resten av verden tolerant på er ved å være utolerant selv ovenfor andre folk sine meninger og holdninger.

Hetsen og hatet mot homofile (som vi blant annet ser i denne tråden) er litt mer enn at noen "ikke liker" det.

Toleranse overfor intoleranse er intoleranse. Man viser ikke toleranse ved å godta hva som helst, for eksempel ufyselige hatefulle utbrudd mot en utsatt gruppe.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Veldig enig. Desverre er det en del grums her som sier at homofili er sykdom, skavank og feil.

Det vet vi det ikke er støtte for å si.

Lenke til kommentar

Homofili er ikke en tilstand, som kan slås av og på ved behov. Vi er i 2017 nå, folk flest vet bedre.

Pride handler om mangfold, retten til å elske og være sammen med den man selv vil. Retten til å være den man vil. Det handler ikke om hva to samtykkende voksne gjør på soverommet. Noe som forøvrig ingen enn de involverte har noe med uansett.

At to menn, eller to damer går nedover Karl Johan og holder hender påvirker deg like lite som at en mann og en dame går nedover Karl Johan og holder hender.

Når jeg tenker etter så mente Abigor kanskje tilstanden de vil ha i samfunnet(?). Om tilstanden homofili ikke kan slås av og på er forresten irrelevant. Jeg er heterofil og hjernen min er i en tilstand som gjør meg heterofil. Hadde hjernen min vært koblet anerledes, en annen tilstand, så kunne jeg vært homofil eller noe annet.

Pride handler desverre ikke om mangfold eller retten til å være den man vil. Det handler om at folk som ikke har samme mening som dem ikke skal ha livets rett eller rett til å uttale sine meninger. De tolererer bare de som er enige med dem, noe som er veldig trist og forkastelig.

At to menn, kvinner eller mann og dame lanker bortover driter jeg i. Jeg skrev "Jeg kan få mene ***" som et eksempel.

Jeg er veldig for toleranse og et "snillisme" samfunn, men jeg er imot ekstremister som ikke fører noe godt med seg.

Endret av 4 3
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...