Gå til innhold

Norske nynazister brenner regnbueflagg.


Anbefalte innlegg

Meg bekjent så er all etikk og moral formålsbasert, og det som kalles objektiv moral virker å være noe sånt som

 

"Moral som har som formål å maksimere frihet og minimere lidelse i samfunnet"

 

Verneplikt i land hvor det er NØDVENDIG (Norge, Israel og så videre)?

Tvinge barn til å gå på skole til deres eget beste?

Tvinge mennesker til å kjempe for landet ved krig?

KREVE skolegang og karakterer for arbeid i det offentlige?

Ikke tillate mennesker å bo i skogen og ikke betale skatt?

Ikke tillate utbrytere å danne sin egen nasjon?

Polygami?

Prostitusjon?

Prostitusjon grunnet lidelse og økonomisk ufrihet?

Selge ressurser som nasjonens innbyggere kan tjene milliarder på, for millioner over to hundre år, fordi man er ute etter rask profitt dette året -- med kommunistiske regimer som kjøpere?

 

Det er ingen problemfri moralfilosofi.

Alt du nevner her er uklare eksempler. Like fullt finnes det 100% klare objektivt moralske eksempler. Kvinners rettigheter er en av dem. Det er uavhengig av subjektet.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meg bekjent så er all etikk og moral formålsbasert, og det som kalles objektiv moral virker å være noe sånt som

 

"Moral som har som formål å maksimere frihet og minimere lidelse i samfunnet"

 

Verneplikt i land hvor det er NØDVENDIG (Norge, Israel og så videre)?

Tvinge barn til å gå på skole til deres eget beste?

Tvinge mennesker til å kjempe for landet ved krig?

KREVE skolegang og karakterer for arbeid i det offentlige?

Ikke tillate mennesker å bo i skogen og ikke betale skatt?

Ikke tillate utbrytere å danne sin egen nasjon?

Polygami?

Prostitusjon?

Prostitusjon grunnet lidelse og økonomisk ufrihet?

Selge ressurser som nasjonens innbyggere kan tjene milliarder på, for millioner over to hundre år, fordi man er ute etter rask profitt dette året -- med kommunistiske regimer som kjøpere?

 

Det er ingen problemfri moralfilosofi.

Her er problemet med et samfunn uten moral eller integritet. Da finner man på sin egen tåpelige moral.

Lenke til kommentar

 

Meg bekjent så er all etikk og moral formålsbasert, og det som kalles objektiv moral virker å være noe sånt som

 

"Moral som har som formål å maksimere frihet og minimere lidelse i samfunnet"

 

Verneplikt i land hvor det er NØDVENDIG (Norge, Israel og så videre)?

Tvinge barn til å gå på skole til deres eget beste?

Tvinge mennesker til å kjempe for landet ved krig?

KREVE skolegang og karakterer for arbeid i det offentlige?

Ikke tillate mennesker å bo i skogen og ikke betale skatt?

Ikke tillate utbrytere å danne sin egen nasjon?

Polygami?

Prostitusjon?

Prostitusjon grunnet lidelse og økonomisk ufrihet?

Selge ressurser som nasjonens innbyggere kan tjene milliarder på, for millioner over to hundre år, fordi man er ute etter rask profitt dette året -- med kommunistiske regimer som kjøpere?

 

Det er ingen problemfri moralfilosofi.

Her er problemet med et samfunn uten moral eller integritet. Da finner man på sin egen tåpelige moral.

 

 

Zeebra, jeg ber deg være så snill å lese bibelen, vet det høres fryktelig kjedelig og tørt ut men du har god tid - hele livet, og du kan fint bare ta 1 side hver morgen eller rett før du legger deg, men hvis du ikke gjør det kommer du ikke til å skjønne helt HVEM du egentlig tror på, bare ha en vag ide ... :) Det tar minst et par år før du er godt nok kjent i nye testamentet til å skjønne hva Jesus faktisk sier (med endel googling som hjelp) og huske på detaljene når du begynner i gamle testamentet, men det er når du er der ting begynner å åpenbare seg.

 

Du har ingen konsepter over hvor stort det er, så jeg anbefaler deg å begynne, så ses vi nok engang i fremtiden, for på et eller annet punkt de neste milliarder år så er jeg nødt til å komme over en som pleide å kalle seg zeebra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Her er problemet med et samfunn uten moral eller integritet. Da finner man på sin egen tåpelige moral.

 

 

Zeebra, jeg ber deg være så snill å lese bibelen, vet det høres fryktelig kjedelig og tørt ut men du har god tid - hele livet, og du kan fint bare ta 1 side hver morgen eller rett før du legger deg, men hvis du ikke gjør det kommer du ikke til å skjønne helt HVEM du egentlig tror på, bare ha en vag ide ... :) Det tar minst et par år før du er godt nok kjent i nye testamentet til å skjønne hva Jesus faktisk sier (med endel googling som hjelp) og huske på detaljene når du begynner i gamle testamentet, men det er når du er der ting begynner å åpenbare seg.

 

Du har ingen konsepter over hvor stort det er, så jeg anbefaler deg å begynne, så ses vi nok engang i fremtiden, for på et eller annet punkt de neste milliarder år så er jeg nødt til å komme over en som pleide å kalle seg zeebra :)

 

 

Du gir deg ikke med den smakløse forkynning nei... Er det ikke du som begynner å gråte med en gang en ateist prøver å skille sannhet ifra ønsketenkningen da? men overbevise andre om egen løgn er altså innafor i din bok..... Kan du skjerpe deg litt og la oss slippe dette idiotskapet her snart?

Endret av Thoto79
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Ikke brenning denne gangen. Bare en vaktmester som nekter å heise flagget til diktatorene i FRI, som fortsetter å presse verdiene sine inn overalt. Nå er han vel fritt vilt blandt de selverklærte eierne av kjærlighet.

 

http://www.varden.no/kjop-tilgang?aId=1.2472706

 

http://www.dagen.no/Nyheter/homofili/Vaktmeisteren-ved-denne-skulen-nektar-%C3%A5-heisa-homo-flagget-646850

 

lgbt-rights-1995-we-want-tolerance-2005-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem er det som undertrykker? Rektor som ville heise opp et flagg, men ble møtt av en furten jesusvenn?

 

Rektor føler seg antakelig presset han/hun også, hvis han ikke er FRI-tilhenger selv ihvertfall. Men uansett hva han hadde vært så burde han ha vett nok i hodet til å si nei til slikt, og da er det isåfall press det går på hele greia. Saken blir tydeligere og tydeligere for hver dag som går. Offentlige skoler skal ikke flagge på den måten. De har like lite med å henge opp FRP-flagg, RØDT-flagg, Jehovas-vitner-flagg, Speider-flagg, Humanist-flagg eller Satanist-flagg, som de har med å henge opp FRI-flagg.

Hvordan vet du at vaktmesteren er jesusvenn forresten?

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rektor føler seg antakelig presset han/hun også, hvis han ikke er FRI-tilhenger selv ihvertfall. Men uansett hva han hadde vært så burde han ha vett nok i hodet til å si nei til slikt, og da er det isåfall press det går på hele greia. Saken blir tydeligere og tydeligere for hver dag som går. Offentlige skoler skal ikke flagge på den måten. De har like lite med å henge opp FRP-flagg, RØDT-flagg, Jehovas-vitner-flagg, Speider-flagg, Humanist-flagg eller Satanist-flagg, som de har med å henge opp FRI-flagg.

Hvordan vet du at vaktmesteren er jesusvenn forresten?

 

Så dette er et dypere komplott? Det er ingen regler mot å henge opp flagg, gitt at det ikke er hatefulle ytringer.

 

Hvordan vet jeg at det er en jesusvenn? Fordi, satt på spissen, er det bare er fundamentalister som har en sterk trang til å svartmale homofile. Denne offerrollen de har inntatt er bare et av mange tåpelige forsøk på å legitimere sin moralisme.

Endret av Gavekort
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så dette er et dypere komplott? Det er ingen regler mot å henge opp flagg, gitt at det ikke er hatefulle ytringer.

 

Hvordan vet jeg at det er en jesusvenn? Fordi det bare er fundamentalister som har en sterk trang til å svartmale homofile. Denne offerrollen de har inntatt er bare et av mange tåpelige forsøk på å legitimere sin moralisme.

 

Komplott? Tja.. jeg tror de vet akkurat hva de driver med. For det første så finnes det flaggregler i Norge. For det andre så symboliserer flagget hat mot alle som ikke kneler for flagget deres. 

 

Svartmale homofile? Har det svartnet for deg? Han nekter å utføre en handling. Det er alt. 

Moralisme? Når du argumenterer mot moralisme så benytter du moralisme. Forsøket ditt på svartmaling er både latterlig og ironisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flaggregler er ikke en lov, og har heller ingenting med regnbueflagget å gjøre. Jeg er superspent på grunnlaget ditt til at regnbueflagget er et hatsymbol.

 


Svartmale homofile? Har det svartnet for deg? Han nekter å utføre en handling. Det er alt.

 

Jeg tror ikke du helt forstod hva jeg snakket om. Jeg snakker om religiøse som svartmaler homofile med dette fiktive komplottet som du hinter om i denne tråden. Vaktmesteren er bare en grinebaby.

 

 

Moralisme? Når du argumenterer mot moralisme så benytter du moralisme. Forsøket ditt på svartmaling er både latterlig og ironisk.

 

Når jeg sier at skolen kan henge opp hvilke flagg de vil, så benytter jeg ikke moralisme. Når du sier hvilke flagg som er sosialt uakseptabelt, og hvor menn kan stikke penisen sin, så er dette moralisme.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser flaggbrening som krenkelse av det flagget faktisk står for. Helt ærlig, jeg får faktisk litt ond inni meg å se slikt skjer. Spesielt hvis man er skjeiv selv, så ser man det flagget man er, blir brent. Det er ikke artig. Jeg er enig i at vi mennersker bryr oss om det meste nå for tiden, fra en liten sandkorn til en skapning som ikke finnes, Gud. Det viktigste er at man skal ikke la nynasister vinne sånn uansett. Så klart det er trist å se slik brening, men ikke la det skremme oss.

 

Seriøst, er du et flagg? Eller forstår du ikke hva du sier?

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Flaggregler er ikke en lov, og har heller ingenting med regnbueflagget å gjøre. 

 

Nei, ikke i bokstavelig forstand, men du skjønte kanskje ikke hva jeg mente..

 

 

Jeg er superspent på grunnlaget ditt til at regnbueflagget er et hatsymbol.

 

Det har jeg jo alt sagt klart og tydelig.

 

 

 

Jeg tror ikke du helt forstod hva jeg snakket om. Jeg snakker om religiøse som svartmaler homofile med dette fiktive komplottet som du hinter om i denne tråden. Vaktmesteren er bare en grinebaby.

 

Folk begynner å våkne. Er det fiktivt at homofile over hele verden først bruker moralsk press, og etterhvert loven for å presse sakene sine igjennom? Dog.. man må sikkert lese mer enn Dagbladet for å få slikt med seg.

BTW.. det finnes mange homofile som ser møkka og som tar avstand fra den. Så dette handler ikke om homofile som helhet, men noen iblandt dem. Antakelig en liten gruppe som er veldig høylytte.

Vaktmesteren har heller ikke grenet for noe som helst såvidt jeg kan se. Han har vel bare blitt hengt ut i avisa for å nekte å utføre en handling som er initiert av diktator-spirer.

 

 

 

Når jeg sier at skolen kan henge opp hvilke flagg de vil, så benytter jeg ikke moralisme. Når du sier hvilke flagg som er sosialt uakseptabelt, og hvor menn kan stikke penisen sin, så er dette moralisme.

 

Offentlige skoler kan ikke henge opp hvilke flagg de vil, og det var ikke der jeg siktet til moralismen. Les igjen å se om du klarer å forstå hva som står der. 

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, ikke i bokstavelig forstand, men du skjønte kanskje ikke hva jeg mente..

 

 

Jeg håpet du kunne forklare hvordan flaggreglene har noe med saken å gjøre.

 

 

 

Det har jeg jo alt sagt klart og tydelig.

 

 

Hat mot hvem da? Heterofile?

 

 

 

Folk begynner å våkne. Er det fiktivt at homofile over hele verden først bruker moralsk press, og etterhvert loven for å presse sakene sine igjennom? Dog.. man må sikkert lese mer enn Dagbladet for å få slikt med seg.

 

Har du eksempler på hvor de bruker moral og lov til å presse noen?

 

 

BTW.. det finnes mange homofile som ser møkka og som tar avstand fra den. Så dette handler ikke om homofile som helhet, men noen iblandt dem. Antakelig en liten gruppe som er veldig høylytte.

Vaktmesteren har heller ikke grenet for noe som helst såvidt jeg kan se.

 

Tar avstand fra hva da? Regnbueflagget og de som vil heise det opp i solidaritet mot det en selv er.

 

 

Offentlige skoler kan ikke henge opp hvilke flagg de vil, og det var ikke der jeg siktet til moralismen. Les igjen å se om du klarer å forstå hva som står der.

 

Kan de ikke det? Har du noe konkret å referere til her? Synes det er underlig at det ikke ble diskutert noe om ulovlig symbolikk i noen av artiklene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Komplott? Tja.. jeg tror de vet akkurat hva de driver med. For det første så finnes det flaggregler i Norge. For det andre så symboliserer flagget hat mot alle som ikke kneler for flagget deres.

 

Svartmale homofile? Har det svartnet for deg? Han nekter å utføre en handling. Det er alt.

Moralisme? Når du argumenterer mot moralisme så benytter du moralisme. Forsøket ditt på svartmaling er både latterlig og ironisk.

Jepp. Vi er kommet dit hvor du er fienden hvis du ikke bøyer deg for dem og kysser ræva deres og driter i alt som har med moral, etikk og biologi å gjøre. Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...