Gå til innhold

Norske nynazister brenner regnbueflagg.


Anbefalte innlegg

Likeverd er ikke en mening;

Det er et mål for samfunnet.

 

Giftemål, samt retten til å adoptere på lik linje med heterofile, handler om likeverd.

 

Hvorfor er homofile dårligere foreldre?

For noe tull. Alle er ikke like mye verdt som søppelmannen. Ta bort søppelmannen så skal du få se hvem som er verdt mye for samfunnet.

 

Å fjase rundt på et kontor og flytte på papirer er ikke verdifullt.

 

Likeverdt er bare tull.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier at homofili er groteskt så er det din rett til å ha meninger. Når jeg sier at dine meninger er kvalme, så er det tankepoliti?

Nei. Du har full rett til å si om du synes mine meninger er kvalme. Men det var ikke det du gjorde. Jeg mener å huske at du forsøkte å "korrigere" mine meninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hets mot mennesker bør være ulovlig:

 

Min homofile fetter tok livet av seg, på 90-tallet, nettopp på grunn av hets.

 

Det er ikke alle som har lyst å leve i en verden hvor de blir hatet, og hvor det er lov for dem som hater å hetse dem offentlig og privat.

Hets og trakassering av mennesker ER ulovlig. Dog er toleransenivået altfor høyt og håndhevingen altfor slapp (no pun intended).

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så menneskeverd er ikke mer enn bare yrket?

"Menneskeverd" er et oppkonstruert begrep.

Eneste grunnen til at vi later som at vi tror at alle mennesker har en verdi, bare fordi de eksisterer, er fordi vi vil at folk skal tro at det eksisterer sosial mobilitet og at alle mennesker kan bli en del av det priviligerte faatall av rike mennesker.

 

Det kan de ikke, og det er langt ifra alle mennesker som har den minste verdi utover aa vaere maskiner som omformer mat til dritt. Som ikke akkurat tilfoerer noen andre noe som helst av verdi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så menneskeverd er ikke mer enn bare yrket?

Likeverdt eller mangel på likeverdt går igjen i alt. Jeg bare forsøkte å tegne et bilde ved å beskrive yrker.

 

Men man kan like gjerne snakke om Charles Manson. Om du mener han er likeverdt med andre, så står du selvsagt fritt til å mene det. Det ble akkurat rullet opp et hemmelig nettverk av over 90.000 mennesker som driver organisert pedofili på nettet. Mener du de også er like mye verdt?

 

Hva med doktoren som sliter livet av seg for å hjelpe folk frivillig i andre land, fordi han brenner for det? Er han like mye verdt som en fjompenisse som jobber på kontor, drikker seg dritings i helgene og gir blaffen i samfunnet og verden?

 

Likeverd my ass. Folk har forskjellig verdi.

Endret av zeebra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det ble akkurat rullet opp et hemmelig nettverk av over 90.000 mennesker som driver organisert pedofili på nettet. Mener du de også er like mye verdt?

Ikke oppdatert paa det. Men du har kanskje en kilde?

 

Hva med doktoren som sliter livet av seg for å hjelpe folk frivillig i andre land, fordi han brenner for det? Er han like mye verdt som en fjompenisse som jobber på kontor, drikker seg dritings i helgene og gir blaffen i samfunnet og verden?

I fra samfunnet sitt perspektiv er begge baade skattebetalere og forbrukere, saa basert paa det veldig simplistiske synet som er hele grunnlaget for verdivurdering av mennesker naar man snakker om at alle maur i tua er like mye verd...

Lenke til kommentar

 

Så menneskeverd er ikke mer enn bare yrket?

Likeverdt eller mangel på likeverdt går igjen i alt. Jeg bare forsøkte å tegne et bilde ved å beskrive yrker.

 

Men man kan like gjerne snakke om Charles Manson. Om du mener han er likeverdt med andre, så står du selvsagt fritt til å mene det. Det ble akkurat rullet opp et hemmelig nettverk av over 90.000 mennesker som driver organisert pedofili på nettet. Mener du de også er like mye verdt?

 

Hva med doktoren som sliter livet av seg for å hjelpe folk frivillig i andre land, fordi han brenner for det? Er han like mye verdt som en fjompenisse som jobber på kontor, drikker seg dritings i helgene og gir blaffen i samfunnet og verden?

 

Likeverd my ass. Folk har forskjellig verdi.

 

 

Du som er kristen bør vel forstå prinsippet med at alle er likeverdige ovenfor en Gud eller domstol, og at det ikke nødvendigvis er snakk om ens handlinger.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du som er kristen bør vel forstå prinsippet med at alle er likeverdige ovenfor en Gud eller domstol, og at det ikke nødvendigvis er snakk om ens handlinger.

Dette er ikke reelt.

Gud eksisterer ikke, og domstolene gir blanke faen i prinsipper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvis du later som om det finnes et snev av integritet her så kan du se at likeverd ikke handler om hvordan man er som person, men hvem man er.

Mente du aa si det omvendte?

 

Fordi her forstaar jeg deg ikke annet enn at du motsier deg selv: Hvem man er handler jo om status i samfunnet, og det blir helt forkjaert aa snakke om likeverd der. Hvordan man er som person blir veldig subjektivt, man kan verdsette at noen er intelligente og aerlige men ikke noedvendigvis spesielt empatiske, eller omvendt.

 

Jeg faar ikke helt satt halen paa grisen paa hva du mener her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du som er kristen bør vel forstå prinsippet med at alle er likeverdige ovenfor en Gud eller domstol, og at det ikke nødvendigvis er snakk om ens handlinger.

Skal du slenge merkelapper på andre her?

 

Det er vel ikke riktig måte å diskutere på, eller? Du svarte heller ikke på spørsmålet mitt, men forsøker å vri deg unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du som er kristen bør vel forstå prinsippet med at alle er likeverdige ovenfor en Gud eller domstol, og at det ikke nødvendigvis er snakk om ens handlinger.

Skal du slenge merkelapper på andre her?

 

Det er vel ikke riktig måte å diskutere på, eller? Du svarte heller ikke på spørsmålet mitt, men forsøker å vri deg unna.

 

 

Saklig. Jeg svarte på Charles Manson argumentet ditt, som er likeverdig med andre mennesker i et kristent syn.

Lenke til kommentar

 

Likeverd er også uoppnåelig. Ett godt eksempel er kampen om det ufødte barn. Skal vi ha likeverd så må menn enten få lov til å fraskrive seg foreldreretten eller tvinge andre til å ta abort.

 

Hvorfor er det første uoppnåelig?

 

Det er en annen diskusjon for en annen gang i en annen tråd, for å si det sånn for å unngå at vi går helt off topic.

Lenke til kommentar

 

 

Du som er kristen bør vel forstå prinsippet med at alle er likeverdige ovenfor en Gud eller domstol, og at det ikke nødvendigvis er snakk om ens handlinger.

Skal du slenge merkelapper på andre her?

 

Det er vel ikke riktig måte å diskutere på, eller? Du svarte heller ikke på spørsmålet mitt, men forsøker å vri deg unna.

 

 

Saklig. Jeg svarte på Charles Manson argumentet ditt, som er likeverdig med andre mennesker i et kristent syn.

 

Dette blir vel litt for tåpelig. Du forstod ikke engang poenget med innlegget mitt?

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

 

 

Men lykke til videre med analfokuseringen din, kan jo hende du finner noe enda mer nyttig å fokusere på istedet, sykere ting har skjedd !

Det var faktisk folk her som spurte "HVORFOR" jeg synes homofili er groteskt. Jeg er ikke fokusert på anal i det hele tatt. Faktisk så langt fra fokusert på det som mulig. Derfor vil jeg helst høre minst mulig om slikt, slik at jeg slipper å tenke på det.

 

 

Så du er i "snowflake"-kategorien? Du tåler ikke å høre folk si det de mener og ønsker? 

 

AtW

 

Selvsagt tåler jeg å høre hva folk mener og ønsker. Det er jo akkurat det jeg søker etter. Det er en av de få grunnen til at jeg gidder å være her på forumet, tross alle drittsekkene som trakasserer, angriper og er ufyselige.

 

 

Det minner meg om når jeg leser innleggene dine, det er litt slitsomt å med masete innlegg med elendig innhold konstant, men må vel tåle det...

 

AtW

 

 

Nei, det er ikke akkurat det du søker etter, dette var det du skrev " Faktisk så langt fra fokusert på det som mulig. Derfor vil jeg helst høre minst mulig om slikt, slik at jeg slipper å tenke på det.", du vil slippe å høre det, er ikke det typisk "snowflake"-holdning? 

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke akkurat det du søker etter, dette var det du skrev " Faktisk så langt fra fokusert på det som mulig. Derfor vil jeg helst høre minst mulig om slikt, slik at jeg slipper å tenke på det.", du vil slippe å høre det, er ikke det typisk "snowflake"-holdning? 

 

AtW

Du gidder ikke engang sitere skikkelig, fordi du tar ting ut av kontekst. Feiging. Det du siterer her har ingenting med det du sa å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...