Gå til innhold

Norske nynazister brenner regnbueflagg.


Anbefalte innlegg

Man burde ikke ha det, men har det i følge norsk lov og lovene i flere andre land også.

 

Det er og blir en uting.

 

zzhttps://www.youtube.com/watch?v=ceS_jkKjIgo

 

 

 

"So what happens when someone gets offended? Well, they can be offended. What's wrong with being offended?"

 

Jupp. Den har jeg postet noen ganger, og den er fortsatt spot on.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på hva folk ville sagt om norske muslimer brente det norske flagget?

 

...

"La dem bare holde på, nasjonalfølelse er en mental sykdom uansett."

 

Er homofili, eller transkjønnet, en sykdom?

 

Hva er en sykdom?

Jeg er rimelig sikker på at nasjonalisme, rasisme og religiøs tro passer til definisjonen mental sykdom, lenge før transkjønn eller homofili er mentale sykdommer.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Youtube videoen de har lagt ut viser at flagg blir hentet ned utenfor Oslo S og så brent. Så ja, de utfører hærverk på andres eiendom.

Offentlig eiendom. Offentlige institusjoner bør selvsagt ikke flagge et homoflagg, på samme måte de ikke bør flagge et piratflagg eller NAZI flagg.

 

Her er det snakk om å flagge meninger, et mindretalls meninger. Det har ingen plass på offentlig sted. Som så støtter jeg de som tok ned flaggene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er sant det han i videoen sier. Men jeg syns ikke at man skal le av det.

 

Av homofile, flaggbrenning, eller av det han sier?

Dem begge er en krenkelse, fra mine øyne.

 

Men hvor sensitive skal folk være? Jeg har blitt "krenket" mange ganger gjennom mitt liv, men det er mine egne følelser som da ødelegger for meg og den som krenker som vinner hvis jeg tar meg nær av det. Det er viktig å ikke la den som krenker vinne ;)

 

Dem bør straffes for både flaggbrening og for stjeling av andres eiendeler.

 

Flaggbrenning er en symbolsk handling og bør ikke ha noen straff i seg selv. Når folk, de "riktige" folka går med parolegreier der de skriver diverse ting som kan være/ er krenkende mot en gruppe så er det visst helt greit så lenge gruppen som krenkes har meninger noen synes er feil. Hvorfor skal ytringsfriheten skrenkes inn fordi noen har "feil" meninger?

 

Så kan vi ta muslimer. Jeg har ikke sett like mye oppstyr når de kommer med ting som regelrett bryter alt av det vi prøver å få til som et inkluderende og aksepterende samfunn. Vi skal akseptere diverse horrible meninger fordi de er en minoritet i landet og fordi flyktninger rømmer fra forferdelige steder?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Youtube videoen de har lagt ut viser at flagg blir hentet ned utenfor Oslo S og så brent. Så ja, de utfører hærverk på andres eiendom.

Offentlig eiendom. Offentlige institusjoner bør selvsagt ikke flagge et homoflagg, på samme måte de ikke bør flagge et piratflagg eller NAZI flagg.

 

Her er det snakk om å flagge meninger, et mindretalls meninger. Det har ingen plass på offentlig sted. Som så støtter jeg de som tok ned flaggene.

 

 

Her i byen ser jeg stadig offentlig flagg for feks olavsfestdagene og RBK, bør jeg brenne de?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Homofile skader samfunnet med homopropagandaen. Hadde de latt folk være i fred med sine egne meninger heller enn å forsøke å omgjøre samfunnet til et homotyranni hadde jeg ikke brydd meg.

Du gjør akkurat det samme, du skader samfunnet med din pro-russiske propaganda og din homofobi-propaganda.

 

Hadde du latt folk være i fred med sine egne meninger istedenfor å forsøke å gjøre om Norge til et kristofascistisk putin-land så hadde jeg ikke brydd meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Homofile skader samfunnet med homopropagandaen. Hadde de latt folk være i fred med sine egne meninger heller enn å forsøke å omgjøre samfunnet til et homotyranni hadde jeg ikke brydd meg.

Du gjør akkurat det samme, du skader samfunnet med din pro-russiske propaganda og din homofobi-propaganda.

 

Hadde du latt folk være i fred med sine egne meninger istedenfor å forsøke å gjøre om Norge til et kristofascistisk putin-land så hadde jeg ikke brydd meg.

 

 

Jeg er ikke pro-Russisk. Jeg er ikke homofob, jeg er bare imot homomaset og synes homofili er groteskt.

 

Ps. Innleggene dine begynner å nærme seg "svært barnslige" Abigor

Endret av zeebra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan er man homofob? Er ikke en fobi det at man synes noe er veldig ekkelt, eller groteskt?

 

 

Fobi, angst for og unngåelse av situasjoner, naturfenomener, gjenstander eller dyr. Det er en form for frykt som er overdreven i forhold til situasjonen, ikke minsker ved fornuftige forklaringer og overtalelser, er utenfor viljemessig kontroll og som fører til unngåelse av den fryktede situasjonen.

 

I dagligtale så brukes ordet "homofob" for å beskrive personer som har negative holdninger og handlinger rettet mot homofile. Det er som regel ikke snakk om at homofober har angst og er redde for homofile, men kanskje til en viss grad hvis de er i skapet eller er redd for at de plutselig skulle få lyst til å suge pikk bare de er i nærheten av homofile. Ikke vet jeg, ikke lett og forstå seg på disse menneskene.

Endret av Uderzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du synes homofili er groteskt?

 

Ja. Personlig synes jeg det. Det er ikke noe jeg forsøker å overtale andre til å synes eller ønsker å påtvinge dem samme mening som meg. Som sagt, jeg er ikke her for å forsøke å endre andre folks meninger, jeg er her for å diskutere.

 

Jeg synes i hovedsak analsex er groteskt, men enda verre om det er to menn.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er man homofob? Er ikke en fobi det at man synes noe er veldig ekkelt, eller groteskt?

Det er fristende å sitere en kjent tweet: "Jeg hater ordet homofobi. Det er ikke en fobi. Du er ikke redd. Du er et rasshøl." (Nei, det er ikke som det ofte hevdes fra Morgan Freeman, men det er godt allikevel.)

 

Det kan selvsagt hende at man faktisk er redd homser, men stort sett er man vel enten av den oppfatning at man besitter fasiten på den korrekte menneskelige natur eller moral, og har rett til å fordømme dem som ikke deler den; eller man har personlige motforestillinger mot å bruke tissemannen sin på bestemte måter og tror verden bryr seg og må få høre det. 

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er man homofob? Er ikke en fobi det at man synes noe er veldig ekkelt, eller groteskt?

 

Jeg har ingen fobi i forhold til homofile. Jeg har meninger om homofile ja, men det har ingenting med å være homofob å gjøre, selv om de er andre meninger enn dine.

 

men stort sett er man vel enten av den oppfatning at man besitter fasiten på den korrekte menneskelige natur eller moral, og har rett til å fordømme dem som ikke deler den;

Jeg har ingen oppfatning om at jeg besitter fasiten, det er vel heller pro-homofile som er av den formening. Det er stort sett de som er bastante og fordømmer folk som ikke deler pro-homofile holdninger.

 

Så per din egen definisjon så er det jo faktisk pro-homofile som er "homofobe".

 

Jeg har ingen problemer med å ytre mine meninger om homofile. Det er andre som har problemer med det. Og ja, det er en mening, ingen fasit.

Endret av zeebra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du synes homofili er groteskt?

 

Ja. Personlig synes jeg det. Det er ikke noe jeg forsøker å overtale andre til å synes eller ønsker å påtvinge dem samme mening som meg. Som sagt, jeg er ikke her for å forsøke å endre andre folks meninger, jeg er her for å diskutere.

 

 

Så hvordan avgjør man at noe som ikke skader andre er groteskt? Og hvorfor? At du gir uttrykk for det er din rett, men hva er poenget?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så per din egen definisjon så er det jo faktisk pro-homofile som er "homofobe".

 

Det kunne jo faktisk være en reell fobi: Homofobfobi...  :wee:

 

En del homo-motstandere nøyer seg som kjent ikke med å poste sin mening på internett. Som en kollega tilbake på tidlig 80-tall sa da han ville selge meg en sliten Amcar: "Det er den bilen bruttern og kompisene hans cruiset i for å finne homoer å banke opp." 

 

Et overveldende veloverveid salgsargument...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

Du synes homofili er groteskt?

 

Ja. Personlig synes jeg det. Det er ikke noe jeg forsøker å overtale andre til å synes eller ønsker å påtvinge dem samme mening som meg. Som sagt, jeg er ikke her for å forsøke å endre andre folks meninger, jeg er her for å diskutere.

 

 

Så hvordan avgjør man at noe som ikke skader andre er groteskt? Og hvorfor? At du gir uttrykk for det er din rett, men hva er poenget?

 

Geir :)

 

Noen synes edderkopper er ekkelt, noen synes frosker er ekkelt, andre synes det å stikke kuken opp i dritthølet er ekkelt. Noen synes bæsj generelt sett er ekkelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...