Gå til innhold

Norske nynazister brenner regnbueflagg.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liten ifht hva? Det er få politiske saker som får slik oppmerksomhet. Det er vel stort sett bare innvandring som overgår den. Og de eslker å danse i regnbueglansen, for da er de jo så flotte mennesker som kan ses opp til.

Nå er det ikke så mange som mener at negere er uønsket, ekle og syke. Om det var det, tror du ikke også det hadde fått oppmerksomhet?
Lenke til kommentar

Det må være lov å gjøre ting i det offentlige rom også, men noen ganger går det selvfølgelig litt for langt.

 

Skal vi snakke om innenfor husets 4 vegger så har jeg sett flere heterofile gjøre ting man kan holde innenfor veggene på gata enn homofile. Det er like kvalmt å se heterofile sitte i parken å kline og klå på hverandre.

 

 

Helt enig. Det bør ikke være forbudt å gå i tog for slikt, men det er noe med måten det gjøres på, og at man nærmest skal tvinges inn i å støtte opp om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Og resten av året vil 9 av 10 artikler ikke handle om paraden i det hele tatt.

Holdningene til noen av brukerne i denne tråden er absolutt grunnen til at Pride Week fortsatt eksisterer. At du må lide deg gjennom den hvert år er en liten pris å betale.

Du mener "holdninger" i form av andre meninger? At paraden må fortsette helt til alle har adoptert samme meninger. Et samfunn uten menings eller tenkefrihet?

 

Er det det du ønsker deg?

 

At du ikke evner å se at holdningene dine er problematiske når de fleste andre har kommet så mye lenger sier ganske mye om deg.

 

Vil nesten garantere deg at det finnes mange barnehage barn som har bedre holdninger enn deg.

 

Paraden fortsetter til den har fått gjennomslag for det den står for; retten til å leve som en vil, og elske den en vil. Her kan du lese om hva Pride er: https://www.oslopride.no/om-oss/ 

 

Er det tyrannen i deg som prater nå? Du mener andre meninger har kommet lenger enn mine fordi de sammenfaller med dine?

 

Jeg mener homofilipropagandaen og tilpasningen av samfunnet til homofile verdier er flere steg tilbake for samfunnet. Både ekteskapet og familien er allerede i ferd med å ødelegges. Tilpasningen av samfunnet til homofile verdier vil nok være dødsstøtet for ekteskap og familie.

 

Ekteskap vil være som å kjøpe en vare, helt uten betydning. Normale familier vil bli unormale, og de fleste vil vokse opp forvirret uten å vite hva en familie egentlig er. Skolene vil lære vekk løgner om famile og ekteskap og ting vil gå ytterligere i feil retning.

 

Jeg mener familien er en svært viktig institusjon i samfunnet, og at løfter i ekteskapet er til for å holdes. Men du mener vel det er umoderne og teit.

 

Og likevel er det folk som gifter seg i kirken, skiller seg, og gifter seg på nytt i kirken. Så mye for de løftene i ekteskapet ja.

 

At noen er homofile har ingen innvirkning på andre familier. Hvis folka i nabohuset ditt er et homofilt ektepar, så påvirker det ikke deg og dine sjanser til å leve et lykkelig i et hetrofilt ekteskap. Du må jo også klare å se dette?

 

Vet du hvorfor evolusjonen ikke "har kvittet seg" med homofile? Fordi det ikke er nødvendig. Det fødes nok barn som vil vokse opp og inngå i hetrofilt samhold og få barn og fører dermed verden videre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Helt enig. Det bør ikke være forbudt å gå i tog for slikt, men det er noe med måten det gjøres på, og at man nærmest skal tvinges inn i å støtte opp om det.

Ingen blir tvunget til å støtte opp om det.

 

Hvordan skal det gjøres slik at det er greit for de som hater homofile?

Lenke til kommentar

 

Det må være lov å gjøre ting i det offentlige rom også, men noen ganger går det selvfølgelig litt for langt.

 

Skal vi snakke om innenfor husets 4 vegger så har jeg sett flere heterofile gjøre ting man kan holde innenfor veggene på gata enn homofile. Det er like kvalmt å se heterofile sitte i parken å kline og klå på hverandre.

 

 

Helt enig. Det bør ikke være forbudt å gå i tog for slikt, men det er noe med måten det gjøres på, og at man nærmest skal tvinges inn i å støtte opp om det.

 

Men er det noen som faktisk tvinger deg? Jeg tviler på at det er tilfellet. Jeg tror heller ikke organisasjoner og partier rundt omkring som endret logoen sin til å inkludere regnbueflagget i noen uker ble utsatt for noe tvang.

Lenke til kommentar

 

Og 6 dager i uken handler det om alt annet. Hvis du da ser på prosentandelen som omhandler "skeive artikler" så vil du se at den er heller liten.

Virker som en del her inne blåser seg veldig opp rundt dette temaet, som om de bryr seg mer enn det de prøver å gi inntrykk av. Nesten litt søtt, hadde det ikke vært for at holdningene ikke hører hjemme i 2017.

 

 

Liten ifht hva? Det er få politiske saker som får slik oppmerksomhet. Det er vel stort sett bare innvandring som overgår den. Og de eslker å danse i regnbueglansen, for da er de jo så flotte mennesker som kan ses opp til.

 

Liten i forhold til temaet på alle artikler som nettaviser skriver.

Lenke til kommentar

Ingen blir tvunget til å støtte opp om det.

Hvordan skal det gjøres slik at det er greit for de som hater homofile?

 

 

Når det ikke er "lov" å være uenig lenger så er det så nært opptil tvang det kan komme. Det er gruppepress.

 

Jeg mener det kunne vært gått i tog for å støtte opp om at folk skal få lov til å elske den de vil, samt at ingen skal hetses for det. Et slikt tog hadde jeg også gått i. Problemet med Pride og regnbueflagget er at det er så mye mer enn det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Homofili er heller ikke noe man skal kurere, på samme måte man ikke skal kurere hetrofile. Begge deler er en legitim legning.

 

 

Homofili er et uhensiktsmessig medfødt lyte og påvirker livskvaliteten. Dersom det finnes behandling eller fosterdiagnostikk kan avsløre homofili  så må det være opp til foreldre hvorvidt de vil abortere eller ikke. Akkurat som med Down's og andre medfødte sykdommer.

 

Det er feil å la andre mennesker lide fordi du vil fremstå som tolerant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men er det noen som faktisk tvinger deg? Jeg tviler på at det er tilfellet. Jeg tror heller ikke organisasjoner og partier rundt omkring som endret logoen sin til å inkludere regnbueflagget i noen uker ble utsatt for noe tvang.

 

 

Det er pressmiddel-mentaliteten det går på, samt at man skal smykke seg som tolerant og inkluderende. Det ironiske er at mange innen LGBT+ miljøene er noen av de minst tolerante og inkluderende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Homofili er et uhensiktsmessig medfødt lyte og påvirker livskvaliteten. Dersom det finnes behandling eller fosterdiagnostikk kan avsløre homofili  så må det være opp til foreldre hvorvidt de vil abortere eller ikke. Akkurat som med Down's og andre medfødte sykdommer.

 

Det er feil å la andre mennesker lide fordi du vil fremstå som tolerant.

Du har en religiøs overtro om at homofili er en lyte.

 

Her har du fakta: Homofili er ingen lyte.

 

Desverre passer ikke fakta så godt med hatideologien din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Homofili er heller ikke noe man skal kurere, på samme måte man ikke skal kurere hetrofile. Begge deler er en legitim legning.

 

 

Homofili er et uhensiktsmessig medfødt lyte og påvirker livskvaliteten. Dersom det finnes behandling eller fosterdiagnostikk kan avsløre homofili  så må det være opp til foreldre hvorvidt de vil abortere eller ikke. Akkurat som med Down's og andre medfødte sykdommer.

 

Det er feil å la andre mennesker lide fordi du vil fremstå som tolerant.

 

Kan du begrunne eller komme med forskning som sier at homofili påvirker livskvaliteten i negativ forstand?

At homofile lider under oppvekst og i voksen alder kommer vel heller fra intoleransen til andre mennesker. Eller hva?

Lenke til kommentar

Når det ikke er "lov" å være uenig lenger så er det så nært opptil tvang det kan komme. Det er gruppepress.

 

Jeg mener det kunne vært gått i tog for å støtte opp om at folk skal få lov til å elske den de vil, samt at ingen skal hetses for det. Et slikt tog hadde jeg også gått i. Problemet med Pride og regnbueflagget er at det er så mye mer enn det.

Det er lov å være uenig, så det er så langt unna tvang det kan komme.

 

Er forsåvidt enig med argumentet om tog for å støtte opp om at folk skal få lov til å elske den de vil.

 

Hva mer er regnbueflagget?

Lenke til kommentar

 

Men er det noen som faktisk tvinger deg? Jeg tviler på at det er tilfellet. Jeg tror heller ikke organisasjoner og partier rundt omkring som endret logoen sin til å inkludere regnbueflagget i noen uker ble utsatt for noe tvang.

 

 

Det er pressmiddel-mentaliteten det går på, samt at man skal smykke seg som tolerant og inkluderende. Det ironiske er at mange innen LGBT+ miljøene er noen av de minst tolerante og inkluderende.

 

Å vise solidaritet ovenfor en gruppe mennesker er ikke press-mentalitet. At du synes det, fordi "du ser regnbueflagget over alt" i juni, men ikke resten av året er vel ditt problem.

Ja, du har rett i at det er en del folk innen for LGBT+ som er mindre tolerante og inkluderene, men som vi kan se i denne tråden er det mange utenfor LGBT+ som også er det. Så da må den en holdingsendring til.

Lenke til kommentar

Kan du begrunne eller komme med forskning som sier at homofili påvirker livskvaliteten i negativ forstand?

At homofile lider under oppvekst og i voksen alder kommer vel heller fra intoleransen til andre mennesker. Eller hva?

 

 

 

Ja, men ikke utelukkende. Det er en belastning i seg selv, et handicap, å være annerledes, èn av 40-50 personer i snitt, og ikke kunne leve og stifte familie som alle andre. Forskere flytter fjell for å hjelpe barnløse og folk med Down's, men ingen forsker på homofili. Selv i de mest åpne og tolerante samfunnene i verden så sliter de som er annerledes på grunn av medfødt lyte, som homofile og transpersoner. Hvis det kunne vært unngått - ville det ikke være mest riktig for barnet at det fikk et best mulig utgangspunkt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle er annerledes. Ifølge den logikken har alle et handicap.

 

Negere er annerledes. Er å være neger et handicap?

 

Hva med voksne som ikke ønsker barn. Er det en belastning for de å ikke kunne leve som alle andre?

 

Må voksne som ikke har barn bo i en egen by der ingen har barn for å ikke ha et handicap?

 

Høres veldig sprøtt ut det du sier. Det gir liksom ingen mening.

 

Er negere født med medfødt lyte? De er mye mer annerledes enn homofile. Hvis negere kunne vært unngått, ville du si at det mest riktige for barnet at det heller var hvitt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er lov å være uenig, så det er så langt unna tvang det kan komme.

Er forsåvidt enig med argumentet om tog for å støtte opp om at folk skal få lov til å elske den de vil.

 

Hva mer er regnbueflagget?

 

 

Når jeg skriver "lov" (og ikke lov) så mener jeg ikke rettslig, men "skikk og bruk". At man skal stemples som et ondt eller dårlig menneske som burde vises til skammekroken.

 

Når det gjelder Pride og regnbueflagget så viste jeg tidligere til denne artikkelen. Her er en annen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kan du begrunne eller komme med forskning som sier at homofili påvirker livskvaliteten i negativ forstand?

At homofile lider under oppvekst og i voksen alder kommer vel heller fra intoleransen til andre mennesker. Eller hva?

 

 

 

Ja, men ikke utelukkende. Det er en belastning i seg selv, et handicap, å være annerledes, èn av 40-50 personer i snitt, og ikke kunne leve og stifte familie som alle andre. Forskere flytter fjell for å hjelpe barnløse og folk med Down's, men ingen forsker på homofili. Selv i de mest åpne og tolerante samfunnene i verden så sliter de som er annerledes på grunn av medfødt lyte, som homofile og transpersoner. Hvis det kunne vært unngått - ville det ikke være mest riktig for barnet at det fikk et best mulig utgangspunkt?

 

At du mener det er en belastning og handicap kan jeg ikke være enig i. De sliter fordi de møter så mye motstand og intoleranse fra sine medmennesker, ikke fordi de elsker og blir forelsket i en av samme kjønn.

Homofile og lesbiske kan absolutt stifte familie. Som jeg skrev for et par sider siden så finnes det nå hjelpemidler, og det er ikke bare homser og lesber som bruker det, men også hetrofile par som har problemer med å lage barn: https://en.wikipedia.org/wiki/In_vitro_fertilisation

 

Edit: Finn deg en Australsk VPN og se på http://iview.abc.net.au/programs/you-cant-ask-that/LE1617H008S00 så får du se mennesker som lever helt fint med homofile/lesbiske foreldre. Jeg er ganske sikker på at hvis de ikke hadde hatt det bra så hadde de ikke vært med i et TV program.

Endret av Saapa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...