Gå til innhold

ICE og utbygging av nett


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig off-topic, men hvor går jeg i appen for å se hvilket LTE-bånd jeg er tilknyttet?

Står kun LTE på samme side hos meg. Galaxy S8..

Du kan se bånd, inkludert Carrier Aggregation, i en av telefonens servicemenyer *#0011#

 

Ellers anbefaler jeg Network Cell Info (lite) for de mer interesserte.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-376f9

Veldig bra! Uansett så ser vi at ICE har mye foran seg hvis de skal rekke å dekke Norge før 2018 er omme. Og VOLTE, når kommer det? Jeg har akkurat tegnet ABO hos ICE og oppgraderer Moto Z til noe som er VOLTE-kompatibelt så snart ICE er klare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Mitt ICE Sim lar seg kople til ICE-nettet kun i korte tider, og bare ved manuelt nettsøk. Etter alt fra en halv til ti timer hopper telefonen over til Telia. Dette kan bety at antallet målinger er uforholdsmessig lavt.

 

Jeg fikk akkurat en SMS fra ICE der de ber meg skru på roaming, fordi de var i ferd med å sette i drift flere baser. Hva betyr det?

Lenke til kommentar

Jeg er ICE abonnent og har Android-telefon.

Jeg opplevde nettopp null dekning i en liten nedgravd varehandel. Jeg skrudde deretter på "data roaming" i nettverksinstillingene, og i neste øyeblikk fikk jeg dekning igjen. Det så tilsynelatende ut som også dette var en ICE Telia basestasjon.

Hvorfor det skal være nødvendig med data roaming aktivert, strever jeg litt med å forstå.

EDIT: Hvis kartet hos finnsenderen.no er oppdatert, var det nok en Telia basestajon jeg ble koblet til når jeg aktiverte data roaming

Endret av Slaps
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg tror det funker sånn at signalene vist på telefonen er datatrafikksignalene, dvs i de fleste tilfeller 4G. Derfor har du sms og tale tilgjengelig selv om det ikke ser slik ut. Om du setter telefonen til å bare bruke GSM (2G) så vil du trolig få gode signaler/alternativt bare 3G. Nå er det jo til og med HD kvalitet i det gamle GSM-nettet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...