eVen0 Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Hei! Trenger litt hjelp med et powershell script for å flytte hjemmeområdet for deaktiverte brukere. Her er scriptet jeg har prøvd så langt: $Users = Get-ADUser -Property HomeDirectory -Filter {Enabled -eq "False"} -SearchBase "OU=Disabled Brukere,DC=domenet,DC=local" $oldhome = "\\server\brukere\" $newhome = "\\server\Deaktiverte_Brukere\2017\" foreach($user in $Users) { $path = Join-path $oldhome -childpath $user.SamAccountName move-item $path $newhome } Jeg er ikke så kyndig med powershell i fra før, så det krevde litt hjelp i fra google for å få dette til Takker for svar! Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 move-item -path "$path" -destination "$newhome" Lenke til kommentar
eVen0 Skrevet 3. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2017 move-item -path "$path" -destination "$newhome" Glemte helt å skrive feilmeldingen jeg fikk: Move-item: Source and destination path must have identical roots. Move will not work across volumes. Det gjelder forresten når jeg prøvde din kode og. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Ok, foretrekker å bruke Robocopy selv i script. robocopy "$path" "$newhome" /move /MT Lenke til kommentar
eVen0 Skrevet 4. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2017 Ok, foretrekker å bruke Robocopy selv i script. robocopy "$path" "$newhome" /move /MT Hmm, ser ut som at jeg bare får kopiert over innholdet i mappene og ikke selve hjemmemappen under brukere. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 $destination = Join-path $newhome -childpath $user.SamAccountName robocopy "$path" "$destination" /move /MT 1 Lenke til kommentar
eVen0 Skrevet 5. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2017 $destination = Join-path $newhome -childpath $user.SamAccountName robocopy "$path" "$destination" /move /MT Se her ja, scriptet fungerer som en drøm nå Takk for god hjelp! Tenker det er på god tid å lære meg powershell, ser at det er mye å hente. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Absolutt veldig nyttig å kunne en del powershell når man skal administrere og vedlikeholde Microsoft-miljøer. 1 Lenke til kommentar
eVen0 Skrevet 5. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2017 Absolutt veldig nyttig å kunne en del powershell når man skal administrere og vedlikeholde Microsoft-miljøer. Hmm, en ting til Hvordan beholder jeg ACL tilgangene for destinasjon mappene? Robocopy /COPYALL gjelder vel bare for filer og sub-mapper Lenke til kommentar
eVen0 Skrevet 6. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2017 /sec Det fungerte ikke, men det er ikke så viktig uansett. /MOVE parameteret flyttet egentlig bare filer og ikke sub-mapper eller filer som lå under mappene, så jeg inkluderte /E som kopierte mappene først, og alt fungerer fint nå Jeg kan inkludere det fullstendige scriptet i tilfeller noen andre trenger det: $Users = Get-ADUser -Property HomeDirectory -Filter {Enabled -eq "False"} -SearchBase "OU=Disabled Brukere,DC=os,DC=domenet" $oldhome = "\\server\brukere\" $newhome = "\\server\Deaktiverte_Brukere\2017\" foreach($user in $Users) { $path = Join-path $oldhome -childpath $user.SamAccountName $destination = Join-path $newhome -childpath $user.SamAccountName robocopy "$path" "$destination" /E /move /MT Remove-item $path -recurse } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå