Mann1982 Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Hei, Jeg lurte på om kan man ta høyskole utdanning - studere i et høgskole eller universitet - mens man har uføretrygd som ung ufør?Blir trygden eller pensjonen nedsatt eller trukket fra på grunn av å være i utdanning i høgskole eller universitet? Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Sett opp en time med veileder hos NAV og snakk om det ettersom det ikke er noe fasitsvar. Får du godkjent utdanningen mister du ikke støtte. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Forskjell å gå på skole og være i trygd. Tror du kunne slippe unna på korte kurs i forbindelse med jobb men ikke lengere. Egentlig burde vel all utdannelse være trygdet men slik er vel det ikke. Men har du fullført høyskole\universitet kan du få bedre betalt i jobben også hvis du mister jobben. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Hei. I utgangspunktet skal uføretrygd kun graderes ut i fra inntekt. Men jeg ville uansett sendt en forepørsel til NAV via "min side" på nav.no slik at de er underrettet. Hilsen KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå