Andreas Bjørnbekk @Gamer Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Det er mye som gjenstår å se, men Bannerlord lover svært godt.SNIKTITT: Mount and Blade II: Bannerlord Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Mitt problem med M&B er at so fort du går av hesten er combaten elendig. Alt er cluster fuck Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Mitt problem med M&B er at so fort du går av hesten er combaten elendig. Alt er cluster fuck Skru ned hvor mange som er på kartet , Kampene er jo best på bakken. Og ri på hesten er bare feigt. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Mitt problem med M&B er at so fort du går av hesten er combaten elendig. Alt er cluster fuck Skru ned hvor mange som er på kartet , Kampene er jo best på bakken. Og ri på hesten er bare feigt. Og da forsvinner masse av greia med spillet. Man spiller ikke M&B for å spille 5 vs 5 Lenke til kommentar
Randalf the Black Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Mitt problem med M&B er at so fort du går av hesten er combaten elendig. Alt er cluster fuck Nå var det jo sånn at før i tiden ble slagene fort uoversiktlige "clusterfucks" for menigmann i rekkene. Ikke i så stor grad som MB så klart, da det var vel vanligere å presse på fiendens linjer for å finne svake punkt, deretter trekke seg tilbake og prøve noe annet hvis det ikke funket. Ikke sånne hodeløse frontalangrep som ikke stopper før den ene siden er død eller på flukt. Men skal vel godt gjøres å lage en AI som klarer å tilpasse seg en utviklende slagmark på den måten. Det jeg savner mest i MB er formasjoner. Soldatene er veldig flinke til å holde formasjonen, helt til det smeller. Da bryter alt sammen til mange mindre individuelle kamper på ett par sekunder. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Mitt problem med M&B er at so fort du går av hesten er combaten elendig. Alt er cluster fuck Nå var det jo sånn at før i tiden ble slagene fort uoversiktlige "clusterfucks" for menigmann i rekkene. Ikke i så stor grad som MB så klart, da det var vel vanligere å presse på fiendens linjer for å finne svake punkt, deretter trekke seg tilbake og prøve noe annet hvis det ikke funket. Ikke sånne hodeløse frontalangrep som ikke stopper før den ene siden er død eller på flukt. Men skal vel godt gjøres å lage en AI som klarer å tilpasse seg en utviklende slagmark på den måten. Det jeg savner mest i MB er formasjoner. Soldatene er veldig flinke til å holde formasjonen, helt til det smeller. Da bryter alt sammen til mange mindre individuelle kamper på ett par sekunder. Alle sider prøvde å unngå cluster fucks. Da det ville føre til enorme tap på begge sider. Som du sier soldater prøvde alt de kunne for å holde formasjoner og kontroll. Det er ikke de som er best til å drepe som vinner slag. Det er de som som holder formasjonen og hvor lederne har control som vinner. Det som må gjøres i M&B og alle andre spill satt til slike perioder. Er at aien må "bindes" til en formasjonen. På en måte lager du enheter ala total war. Må legge inn ai kode som "tvinger" soldatene til å holde en front. Det vil ikke stoppe en haug av fiender å angripe deg når du er alene. Men generelt vil fot-slag bli mer kontrollerte. Må også fikse bloke saken som er ganske ubrukelig når man kjemper til fots. Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 (endret) Nå var det jo sånn at før i tiden ble slagene fort uoversiktlige "clusterfucks" for menigmann i rekkene.Ikke i så stor grad som MB så klart, da det var vel vanligere å presse på fiendens linjer for å finne svake punkt, deretter trekke seg tilbake og prøve noe annet hvis det ikke funket.Ikke sånne hodeløse frontalangrep som ikke stopper før den ene siden er død eller på flukt. Men skal vel godt gjøres å lage en AI som klarer å tilpasse seg en utviklende slagmark på den måten. Det jeg savner mest i MB er formasjoner. Soldatene er veldig flinke til å holde formasjonen, helt til det smeller. Da bryter alt sammen til mange mindre individuelle kamper på ett par sekunder. Alle sider prøvde å unngå cluster fucks. Da det ville føre til enorme tap på begge sider. Som du sier soldater prøvde alt de kunne for å holde formasjoner og kontroll.Det er ikke de som er best til å drepe som vinner slag. Det er de som som holder formasjonen og hvor lederne har control som vinner. Det som må gjøres i M&B og alle andre spill satt til slike perioder. Er at aien må "bindes" til en formasjonen. På en måte lager du enheter ala total war. Må legge inn ai kode som "tvinger" soldatene til å holde en front. Det vil ikke stoppe en haug av fiender å angripe deg når du er alene. Men generelt vil fot-slag bli mer kontrollerte. Må også fikse bloke saken som er ganske ubrukelig når man kjemper til fots. Finnes flere mods som benytter seg av en ganske mye mer avansert formasjons-AI enn i "vanilla". Mener også å huske at dette har blitt nevnt i noen av gameplayvideoene fra Bannerlord også. Bannerlord kommer til å bli århundrets spill hvis de faktisk klarer å forbedre Warband på alle punktene de har lovet, hvis det noen gang blir lansert. Endret 5. juli 2017 av Akrobaten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå