Gå til innhold

Maxtor 5000DV 160GB defekt?


Nopoint

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg fått et problem med en flett ny disk jeg kjøpte for en liten måned siden (brukt den 5 ganger, toppen!). Disken heter Maxtor 5000DV, 160GB 7200rpm. Problemet oppstod da jeg skulle søke etter en fil på maskinen, jeg valgte å søke på alle disker, men fant ut jeg ville avbryte søket. Jeg trykte på avbryt, så hørte jeg et lite dunk i den eksterne disken. Etter en liten stund begynte den å "tikke" veldig høyt (akkurat som en klokke), jeg dro ut strømmen og satte strømmen inn igjen etter en stund. da var lyden borte. Fant så ut at jeg ville kjøre chkdsk for å kontrollere disken. Da den hadde surret og gått vel og lenge begynte disken å "tikke" som et reint he$£@... etter en stund forsvant den som "drive" i utforsker.

Når jeg nå setter strømmen i den eksterne disken og kobler den til pcen begynner den å tikke med en gang, og den pcen finner den heller ikke!

 

Er det disken som har tatt kveld, bør jeg bare bytte den? hva lager disse lydene og hvordan evt. bli kvitt dem?

 

Kan jo aldri mer stole på en HD! dette er jo den 3 disken jeg har på 2 år som har tatt kveld! Holder ikke med bakcup disk lenger! Nå må man også huske pg ta backup av backup..backup disken :no::thumbdown:

 

BTW... bør jeg velge Maxtor Ekstern disk vist jeg bytter?? er det noe "jalla" disker eller er det ok kvalitet?

 

Fint om noen kunne tatt seg tid til å hjlepe meg her. På forhånd takk!

Endret av Nopoint
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

får du ikke kontakt i det hele tatt, eller er det innimellom at du ikke får kontakt? Har en slik en, og har ikke hatt problemer, men det er klart at en slik disk er sårbar. Men den skal jo takle vanlig bruk. Men hvis den lager høye klikkelyder ville ikke jeg stolt på den. Det greieste er vel å sende den tilbake der du kjøpte den. Vet ikke om de user reviews'ene er representative, men har ikke opplevd noe negativt tidligere på forumet her eller fra andre med sånn disk.

 

Håper ikke du har mistet noe viktig hvertfall

 

bertie

Lenke til kommentar

Nei jeg fikk kontakt med den en liten stund men nå reagerer den ikke i det hele tatt, bare vanvittig "tikke" lyd fra den. Jeg har brukt den toppen

i 2 dager. og den har stått i ro på samme plass hele tiden.

Takker CFD for Seagate anbefalingen, må vel sjekke litt mer rundt hvilken disk jeg bytter til. Men tanken var å kunne ta den med litt rundt forbi, hva skal en egentlig med en ekstern disk vist den ikke tåler å bli fraktet litt rundt :-). Andre anbefalinger mottas gjerne!. Jeg har også fått

inn en maxtor 200gb 7200rpm 8mb ext. på jobben. litt annet design på den, men den er sikkert ikke noe bedre? noen som kjenner til 200gb utgaven?

 

.... Joda.. jeg klarte å miste ca 70gb.. men men jeg gir egentlig f€@n, viktigste er at det jeg bruker holder mer en 20timers bruk :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...