Gå til innhold

Den gamle teltplassen er gjort om til Norges største byggeprosjekt på land

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sandefjord er ikke akkurat verdens navle. Mon tro om ikke et helt vanlig hotell i Oslo vil ha bedre klimaregnskap når reise blir tatt med.

Ikke verdens navle, nei. Hvis 7000 pers skal til Oslo må de enten fly til Akershusflyplassen Gardermoen som ligger 45 min nord for oslo eller komme kjørene og lage biltrafikk og betale både bompenger og rushtidsavgift i et pressområde som Oslo. Selv 2000 ekstra biler i rushen i Oslo vil nok lage ekstra trafikk om morgenen. Sandefjord har flyplass 10 minutter fra Brunstad konferansesenter og ferge fra Sverige. Hotell og hyttefeltet ligger dessuten i et område hvor de ikke har noe rushtrafikk. De ligger dessuten idyllisk til med egen strandlinje, tipper det hadde vært uforholdsmessig dyrt eller umulig i Oslo gryta.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er problematisk at dette for mediedekning uten at det skrives om hvor Smiths Venner får pengene fra.

Jeg synes også det er problematisk hvordan smiths venner også fremstår som en økonomisk organisasjon.

Her brukes det dugnads timer fra elektrikere, rørleggere, snekkere, etc samt penger fra menighet. Assosiasjoner til TV Visjon Norge ligger ikke langt fra.¨

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det er problematisk at dette for mediedekning uten at det skrives om hvor Smiths Venner får pengene fra.

Jeg synes også det er problematisk hvordan smiths venner også fremstår som en økonomisk organisasjon.

Her brukes det dugnads timer fra elektrikere, rørleggere, snekkere, etc samt penger fra menighet. Assosiasjoner til TV Visjon Norge ligger ikke langt fra.¨

Om man stiller seg tvilende til S.V. som organisasjon, uansett gjør de et flott utbyggingsarbeide på hele Brunstad-senteret/området.

Om menighetens håndverkere stiller på dugnad eller gratis arbeide, eller medlemmer vil støtte økonomisk, burde være en uproblematisk privatsak.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke verdens navle, nei. Hvis 7000 pers skal til Oslo må de enten fly til Akershusflyplassen Gardermoen som ligger 45 min nord for oslo eller komme kjørene og lage biltrafikk og betale både bompenger og rushtidsavgift i et pressområde som Oslo. Selv 2000 ekstra biler i rushen i Oslo vil nok lage ekstra trafikk om morgenen. Sandefjord har flyplass 10 minutter fra Brunstad konferansesenter og ferge fra Sverige. Hotell og hyttefeltet ligger dessuten i et område hvor de ikke har noe rushtrafikk. De ligger dessuten idyllisk til med egen strandlinje, tipper det hadde vært uforholdsmessig dyrt eller umulig i Oslo gryta.

Du tror ikke noen av de 7000 som skal til Oslo allerede bor der?

Lenke til kommentar

At folk vil bruke fritiden sin på dugnad angår ikke deg. Hva er forresten en "økonomisk organisasjon"? Trenger ikke alle organisasjoner en økonomi? Du skriver som du har vett til.

Kanskje han stiller spørsmålet fordi Smiths venner fremstår som en tilnærmet sekterisk organisasjon hvor man nærmest hjernevasker medlemmene til å bidra med masse penger? Utrolig at slike organisasjoner ikke slås hardere ned på.

• Liker 2
Lenke til kommentar

OlavEH: Dette er et ufattelig drøyt angrep... BCC (det du kaller Smiths venner) er en svært åpen organisasjon som gjør utrolig mye bra, se selv på bcc.no

Slike oppgulp du kommer med tilhører en helt annen tidsepoke når det gjelder respekt for sine medmennesker. Trodde vrikelig vi var kommet lenger i 2017. Det er forferdelig urettferdig å slenge ut slike påstander som beviselig er feil. Sjekk fakta!

Lenke til kommentar

Om man stiller seg tvilende til S.V. som organisasjon, uansett gjør de et flott utbyggingsarbeide på hele Brunstad-senteret/området.

Om menighetens håndverkere stiller på dugnad eller gratis arbeide, eller medlemmer vil støtte økonomisk, burde være en uproblematisk privatsak.

Nja, er det egentlig snakk om frivillig dugnad? Når det budsjetteres med dugnadstimer for å få til prosjektet? Når man føler sosialt press for å levere et visst antall dugnadstimer?

Lenke til kommentar

Elektriker kan ikke gjøre dugnads arbeid for hverken en privat person eller bedrift, det er ikke lov. Om ene lektrikerbedrift har lov til en vennetjeneste er jeg usikker på, men er sterkt tvilende hvis mottaker ikke er en ideell organisasjon.

Men hele SV virksomheten bærer preg av svart arbeid, men da uten overføring av penger, som da igjen gir assosiasjoner til organisert økonomisk lukket virksomhet som ikke betaler skatt. Dette gir dårlige vibber for å si det slik.

Lenke til kommentar

OlavEH: Dette er et ufattelig drøyt angrep... BCC (det du kaller Smiths venner) er en svært åpen organisasjon som gjør utrolig mye bra, se selv på bcc.no

Slike oppgulp du kommer med tilhører en helt annen tidsepoke når det gjelder respekt for sine medmennesker. Trodde vrikelig vi var kommet lenger i 2017. Det er forferdelig urettferdig å slenge ut slike påstander som beviselig er feil. Sjekk fakta!

Fakta? Jeg finner dette ved et raskt google-søk:

https://www.nrk.no/vestfold/refser-de-som-ikke-gir-nok-penger-1.8346796 

http://www.dagen.no/Kristenliv/Rike_Smiths_Venner-topper_ber_medlemmene_om_penger-60706 

http://www.verdidebatt.no/innlegg/324758

Så ikke kom og fortell meg at dette er en drøy påstand.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det ser ut som "sjekkfakta" har registrert seg ens æren for å forsvare Smiths venner og presisere at det heter BCC. Siden du hevder det er beviselig, kan du ikke bare legge frem noen beviser på at det angivelig "ufattelig drøye angrepet" er feil så vi får det overstått? Eller har du egentlig ikke noe mer enn uberettigede angrep å fare med selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...