Gå til innhold

Bytte av bank, forslag, tips og triks for student

Anbefalte innlegg

Du kan ikke ta ut rentene fra BSU før du er over aldersgrensen for ytterligere BSU-sparing.

Hmm, ok, det var jeg faktisk ikke klar over. Får gjøre et nytt regnestykke der man kun reinvisterer fradraget.

EDIT: break even etter 9 år ser det ut til.

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde å få dem med på å kutte ut termingebyrene også, men det var fryktelig vanskelig.

Har ikke bestemt meg enda for om jeg vil dumpe dem.

50 kroner i gebyr hver eneste måned for en transaksjon som går automatisk...

Spurte dem hva dette skal dekke, det fikk jeg ikke svar på.

Egentlig hårreisende at det skal koste meg 15.000 å betale tilbake pengene jeg har lånt av dem, i tillegg til rentene.

Lenke til kommentar

Prøvde å få dem med på å kutte ut termingebyrene også, men det var fryktelig vanskelig.

Har ikke bestemt meg enda for om jeg vil dumpe dem.

50 kroner i gebyr hver eneste måned for en transaksjon som går automatisk...

Spurte dem hva dette skal dekke, det fikk jeg ikke svar på.

Egentlig hårreisende at det skal koste meg 15.000 å betale tilbake pengene jeg har lånt av dem, i tillegg til rentene.

Det er "skjult" ekstrarente, alle bankene har det. En uting, den type "uærlig" prising irriterer meg.

AtW

Lenke til kommentar

Irriterende å tenke på...

Men effektiv rente blir 2,05%, som er bra sammenlignet med de fleste andre alternativene.

Har god erfaring med banken forøvrig.

Vurderer å be om å få betale 2 terminer i året istedenfor 12 for å spare 500,- i året og 12.500 over lånets løpetid.

Men de skal sikkert ha betalt for å gjøre endringer i lånet også, hvis det i det hele tatt lar seg gjøre da...

Lenke til kommentar

- Dette skal dekke kostnader knyttet til beregning og varsling av betalingsterminer, forteller Marit Elisabeth Giske i DNB.

http://www.dinside.no/okonomi/sa-mye-tar-bankene-i-betalingsgebyr/67357021

Er det bare jeg som ikke klarer å se det, eller burde det ikke i så fall kostet 50 kr hver gang uansett hvor ofte det skjer?

Hvilken begrunnelse kan de finne på for å forsvare at det skal koste tre ganger så mye å gjøre det hver 3. måned?

Lenke til kommentar

- Dette skal dekke kostnader knyttet til beregning og varsling av betalingsterminer, forteller Marit Elisabeth Giske i DNB.

http://www.dinside.no/okonomi/sa-mye-tar-bankene-i-betalingsgebyr/67357021

Er det bare jeg som ikke klarer å se det, eller burde det ikke i så fall kostet 50 kr hver gang uansett hvor ofte det skjer?

Hvilken begrunnelse kan de finne på for å forsvare at det skal koste tre ganger så mye å gjøre det hver 3. måned?

Det er bare typisk corporate-speak, som sagt, det er "skjult" ekstra-rente, hverken mer eller mindre.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...