ATWindsor Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 (endret) Du kan ikke ta ut rentene fra BSU før du er over aldersgrensen for ytterligere BSU-sparing. Hmm, ok, det var jeg faktisk ikke klar over. Får gjøre et nytt regnestykke der man kun reinvisterer fradraget. EDIT: break even etter 9 år ser det ut til. AtW Endret 11. juli 2017 av ATWindsor 1 Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Du bør vel ta med skatt på avkastning også? Skattefradraget man får på BSU er ikke skattbart, mens det er renter på BSU samt all avkastning på fond. Bare for å gjøre det litt mer komplisert... 1 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Artig. En liten mail til DNB om at jeg søker på lån hos en konkurrent, så ringer de meg og setter renta ned fra 2,20 til 1,99 umiddelbart. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Synes det er mer slitsomt enn artig; Du må jevnlig plage banken din med slike henvendelser for å få den beste renten. Jeg liker mye bedre banker som har en rentesats, ikke ulike satser basert på hvor pågående du er. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Ja, bla derfor jeg etterhvert kvittet meg med DNB, slitsomt å mase hele tiden. AtW Lenke til kommentar
Haakon1 Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Artig. En liten mail til DNB om at jeg søker på lån hos en konkurrent, så ringer de meg og setter renta ned fra 2,20 til 1,99 umiddelbart. Høres i grunn ganske uprofesjonelt ut. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Prøvde å få dem med på å kutte ut termingebyrene også, men det var fryktelig vanskelig. Har ikke bestemt meg enda for om jeg vil dumpe dem. 50 kroner i gebyr hver eneste måned for en transaksjon som går automatisk... Spurte dem hva dette skal dekke, det fikk jeg ikke svar på. Egentlig hårreisende at det skal koste meg 15.000 å betale tilbake pengene jeg har lånt av dem, i tillegg til rentene. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Prøvde å få dem med på å kutte ut termingebyrene også, men det var fryktelig vanskelig. Har ikke bestemt meg enda for om jeg vil dumpe dem. 50 kroner i gebyr hver eneste måned for en transaksjon som går automatisk... Spurte dem hva dette skal dekke, det fikk jeg ikke svar på. Egentlig hårreisende at det skal koste meg 15.000 å betale tilbake pengene jeg har lånt av dem, i tillegg til rentene. Det er "skjult" ekstrarente, alle bankene har det. En uting, den type "uærlig" prising irriterer meg. AtW Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Irriterende å tenke på... Men effektiv rente blir 2,05%, som er bra sammenlignet med de fleste andre alternativene. Har god erfaring med banken forøvrig. Vurderer å be om å få betale 2 terminer i året istedenfor 12 for å spare 500,- i året og 12.500 over lånets løpetid. Men de skal sikkert ha betalt for å gjøre endringer i lånet også, hvis det i det hele tatt lar seg gjøre da... Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Tipper termingebyret øker tilsvarende, slik at du kommer ut i null. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Tipper termingebyret øker tilsvarende, slik at du kommer ut i null. Stemte faktisk på en prikk... 150,- i termingebyr om jeg velger kvartalsvis. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 - Dette skal dekke kostnader knyttet til beregning og varsling av betalingsterminer, forteller Marit Elisabeth Giske i DNB. http://www.dinside.no/okonomi/sa-mye-tar-bankene-i-betalingsgebyr/67357021 Er det bare jeg som ikke klarer å se det, eller burde det ikke i så fall kostet 50 kr hver gang uansett hvor ofte det skjer? Hvilken begrunnelse kan de finne på for å forsvare at det skal koste tre ganger så mye å gjøre det hver 3. måned? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 - Dette skal dekke kostnader knyttet til beregning og varsling av betalingsterminer, forteller Marit Elisabeth Giske i DNB. http://www.dinside.no/okonomi/sa-mye-tar-bankene-i-betalingsgebyr/67357021 Er det bare jeg som ikke klarer å se det, eller burde det ikke i så fall kostet 50 kr hver gang uansett hvor ofte det skjer? Hvilken begrunnelse kan de finne på for å forsvare at det skal koste tre ganger så mye å gjøre det hver 3. måned? Det er bare typisk corporate-speak, som sagt, det er "skjult" ekstra-rente, hverken mer eller mindre. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå