Gå til innhold

Er det noen som har LG 43UD79-B og kan teste en liten ting for meg?

Mastiff

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha en diger skjerm som kan stå på høykant (portrait) og ta to inputs fra min Surface Docking og dermed fungere som to separate skjermer for Windows, mens den ser ut som ett skjermbilde for meg. Jeg prøvde en Philips 43", men det viste seg at den "for å bevare størrelsesforholdet" insisterte på å ha en feit, svarte stripe på hver side av de to 2160x1920-bildene jeg prøvde å ha oppe samtidig. Helt ubrukelig. Men jeg ser at LG 43UD79-B skal støtte noe sånt (iallfall ifølge det jeg kan se på bildene av den), uten å kødde med noen striper. Er det noen som har skjermen og kan se om to inputs over hverandre, snudd 90 grader, funker sammen til ett bilde? Så sparer jeg kanskje Post Nord for litt unødvendig slit hvis det ikke funker... :grin2:

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Sånn går det når man ikke leser hele posten eller tenker feil... :rofl: 4K vertikalt delt på to har vel aldri vært bare 1080p, hva? 4K delt på fire (to horisontalt og to vertikalt) blir 4x1080p, men:

Jeg vil ha en diger skjerm som kan stå på høykant (portrait) og ta to inputs fra min Surface Docking og dermed fungere som to separate skjermer for Windows, mens den ser ut som ett skjermbilde for meg.

Det blir altså to halve 4K på høykant (2160x3840), altså 2160x1920, og dermed dobbelt så mye som 1080p (i vertikal modus 1080x1920).

Edit: Det er heller ikke 2K, for det blir jo 1440p, altså 2560x1440.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Jeg sitter ca. 90 % av tiden og titter på den nederste delen, der jeg har programmet jeg jobber med (ikke Word, det programmet jeg bruker, er en forretningshemmelighet, men det passer perfekt inn på bredden av skjermen på høykant). Så har jeg nettsider for oppslag, kontroll av andre pc-er i huset med VNC, kontroll av pc-er på hytta og andre steder med TeamViewer, FTP-nedlastinger og så viderei den øverste halvdelen. Altså ting som jeg kaster et blikk på av og til, men ikke ser konstant på. Jeg har alltid jobbet over/under, tidligere med en 1920x1200 nede og en 1080p oppe, men arbeidsprogrammet mitt tar ikke så mye plass i bredden (det er konstruert for 4:3-bildeforhold), dermed passer det bedre med en 4K på høykant. Før har jeg måttet bruke et felt med grått på hver side av hovedvvinduet til arbeidsprogrammet, med denne skjermen kan jeg bare maksimere det i den nederste halvdelen. (Legg merke til tastaturet, det har reddet "livet" til skuldrene mine, og Cola Zeroen som er morgenkaffen min. Og skjemen står på et håndkle fordi jeg ville teste at det fungerte som jeg ønsket og ikke ville ripe den hvis jeg skulle sende den tilbake, men nå kommer Ergotron LX HD Sit/Stand-stativet mitt i morgen, så jeg kan få hengt den ordentlig opp.) Jeg jobber på soverommet, så skjermen skal ha dobbeltfunksjon som jobbskjerm og soveroms-tv, med Ergotron-stativet er det bare å vri den 90 grader, så blir den en vanlig 4K tv for Canal Digital-tuneren.

post-24308-0-52975100-1501402472_thumb.jpg

(Jeg aner ikke hvorfor bildet på høykant vrir seg til landskapsmodus når man forstørrer det...)

Edit: Jeg ser også at bildet er litt mørkt til å vise tastaturet ordentlig, men det er dette. Det fantes ikke i Norge da jeg kjøpte det, så jeg tok det herfra.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...