Givan Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Finner ikke min s-ata(n) disk Er det noen som kunne ha hjelpe meg? Jeg har kjøpt meg Seagate 160Gb HD som jeg ikke finner. Følgende ting jeg har prøvd: Oppdatert BIOS Raiden min finner disken.... Hmmm Men ikke bios. Lastet ned DiscWizard Starter Edition, da finner jeg disken min! Formaterer og er klar til å instaler WIN XP, men kommer ikke noe videre. Winxp sier at det er ingen "disk å instalere på" Nå har jeg lånt en vanelig 3.5" IDE disk instalert win xp. prøvd litt av hvet men finner fortsatt ikke disken min GRRR Er det noen glupinger der ute?? Xp Pro Amd Athlon xp3000 Asus A7N8X Deluxe PowerColor Radeon 9800Pro 128MB 2* Corsair Value S Pc3200 DDR-DIMM 256mb ram Seagate Barracuda 7200.7 160G Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Prøvd å innstalere driverene? Det er nemmelig slik at XP ikke har innebygde sata drivere. Om du absolutt vil innstalere XP på en SATA disk på du fore den med driverene under oppstart. Når XP starter opp så stårt det relativt tidlig at du skal trykke F6 for å innstalere 3. parts kontroller drivere. Det skal du. Så fulgte det sikkert med drivere med hovedkortet. Enten fikk du en diskett med driverene som du da bare stikker i. Ellers fikk du diskett/CD med noen filer som du må kjøre som så lager en slik driver diskett. I det siste tilfellet må du ha liggang på en annen maskin. Så om du ikke skal innstalere XP på den disken så bare innstalerer du XP på IDE disken, så innstalerer du sata driverene etterpå. De finner du enten på den medfølgende Cd/diskett eller på hjemmesiden til HK produsenten. Lenke til kommentar
Givan Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå