vintersommer Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Heisann! Om en liten stund skal jeg til Sverige og handle inn saker og ting til leilighet.. Alt fra sjampo til matvarer tenkte jeg! Hva vil dere anbefale som er billigere å kjøpe i Sverige enn i Norge? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Med unntak av noen få ting, som oppvaskmiddel og slikt (som du kan få billig på felleskjøpet) så er vel det aller meste litt billigere i sverige. Du skal dog kjøpe en del før det veier opp for selve turen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 (endret) Omtrent bare kjøtt og en del bakevarer. Brus er billigere, men det kan jeg ikke anbefale noen å kjøpe. Skal du kjøpe kylling så ikke kjøp det billigste da det etter min erfaring kan være noe seigt. Kyllingfilet har forresten blitt billigere i Norge og på Coop så får man ferske til rett over hundrelappen pr. kilo så det er egentlig ikke vits å kjøpe i Sverige det heller. Edit; Tenker da på frossen kyllingfilet som aldri slår fersk. Det koster vel ned mot 60,-/kg for den billigste frossen, men det er ikke verdt det. Kan ikke huske å ha sett fersk kyllingfilet på Nordby eller Svinesund. Agurk er ofte billigere, men andre grønnsaker er ikke det. Snakker i forhold til de billigste norske alternativene som er akkurat like bra som det man får i Sverige. Asiabutikken i Strømstad har en god del som er billigere, f.eks. scampi. Det er en "arabersjappe" innerst på Svinesund som har mye som er billig. Krydder er latterlig mye billigere der enn i Norge og f.eks. MaxiMat. De har også mye andre varer av "ukjente" merker som er meget bra. Anbefaler å ta en titt der. De pakker også varene for deg stort sett! Endret 2. juli 2017 av 4 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Med mindre du bor rett ved grensa så er det svært lite å spare Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 (endret) Det er mye å spare, men bare hvis man kjøper litt mer enn litt. F.eks. grytekjøtt koster ca. 30-50,- (eller mer?) mindre pr. kilo så da må man kjøpe 2-3 kilo for å spare inn en tur som koster 100,- Edit; En tur på polet med full kvote sparer inn en tur til 2-300,- lett. Endret 2. juli 2017 av 4 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå