Gå til innhold

Tror Jehova Gud finnes, her er bevisene

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke? Vi er jo en del av samfunnet og blir påvirket av det som skjer? Hvorfor skal vi ikke påvirke politikken i en positiv retning for oss såvel som andre. For eksempel - kjempe for de svake og fattiges sak?

For eksempel for utsatte grupper rundt om i verden, som homofile og ateister?

Ja

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem ønsker vel å leve i frykt. Folk flest ønsker å være trygge for at ikke noe skal true deres liv eller eiendom. Mange flytter derfor bort fra strøk hvor kriminaliteten er særlig høy. Men årsaken til frykt finnes overalt.

Det beviser Jehova Gud på hvilken måte? Folk flytter fra kriminelle strøk fordi Jehova Gud finnes?

Jeg er forvirret :confused:

Risikoen for atomvåpen og reaktorulykker vekker frykt for at menneskeheten skal bli utslettet. Den tiltagende voldsbølgen vekker frykt. Mange frykter at AIDS vil bli århundrets mest dødbringende epidemi. Også miljøødeleggelsene skaper frykt. Har alt dette som framkaller frykt, noen spesiell betydning ? Og kan vi ha noe håp om noen gang å få leve i en verden uten slik frykt ?

Er det det beste du kan?

Bare for å hjelpe deg så kan jeg fortelle deg noe av det mest overbevisende når det kommer til at vi er skapt av en eller annen gud; Naturens og universets symmetri. Det er en fantastisk vakkerhet i den matematiske forklaringen på "alt". Vår verden inneholder fantastiske mønster som er skapt av naturen.

Men som jeg pleier å si, "Den som dør får se". Frem til det så koser jeg meg uten å tenke på om det finnes en gud eller ikke. Vel, bortsett fra å delta i religionskategorien her på forumet :p

Lenke til kommentar

Jehova driter i Gud, de vil bare ha pengene dine.

De kristne lar ikke lyst til å tjene mange penger hindre deres arbeid for Riket. ( himmelske riket )

Jak 4: 13-14 : Og nå, I som sier: I dag eller i morgen vil vi dra til den by og bli der et år og kjøpslå og ha vinning, I som ikke vet hva som skal hende i morgen. For hva er eders liv ? I er jo en røk som viser seg en liten stund og så blir borte.

1.Tim 6:10: For pengekjærhet er en rot til alt ondt, av lyst dertil har somme fart vill fra troen og har gjennomstunget seg selv med mange piner.

Lenke til kommentar

De sanne kristne er nøytrale, blander seg ikke inn i verdens stridigheter, planer eller politikk

Det er det dårligste beviset på Guds eksistens jeg noensinne har lest.

Vennskap med denne verden  fører til ødeleggelse sammen med den

Es 13:11: Jeg vil hjemsøke jorden for dens ondskap og de ugudelige for deres misgjerning og jeg vil gjøre ende på de overmodiges stolthet og kue voldsmenns tross.

Hvem er det som påstår at Gud er god og elsker oss?

Denne Gud som omtales i Es:13.

Universet verste despot. Mord ran voldtekt, alt i hans navn.

Jehova må ha splittet personlighet. En dag Gud, en annen dag Djevelen.  

Endret av CiaroScuro
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De sanne kristne er nøytrale, blander seg ikke inn i verdens stridigheter, planer eller politikk

Det er det dårligste beviset på Guds eksistens jeg noensinne har lest.

Vennskap med denne verden  fører til ødeleggelse sammen med den

Es 13:11: Jeg vil hjemsøke jorden for dens ondskap og de ugudelige for deres misgjerning og jeg vil gjøre ende på de overmodiges stolthet og kue voldsmenns tross.

Hvem er det som påstår at Gud er god og elsker oss?

Denne Gud som omtales i Es:13.

Universet verste despot. Mord ran voldtekt, alt i hans navn.

Jehova må ha splittet personlighet. En dag Gud, en annen dag Djevelen.  

Når de onde eller voldshandlinger vil ikke forandre seg 

Lenke til kommentar

I flere hundre år har det vært voldsomme stammemotsetninger i Afrika. I Burundi og Rwanda har for eksempel de største etniske gruppene, hutuene og tutsiene, lenge hatet hverandre. Siden landene oppnådde uavhengighet av Belgia i 1962, har medlemmer av de to etniske gruppene periodevis slaktet hverandre ned i tusentall.

Det er derfor en glede å se hvordan folk fra disse etniske gruppene som er blitt Jehovas vitner, arbeider sammen i fred. Den ekte kjærligheten de viser hverandre har tilsyndt mange andre til å lytte til Bibelens sannheter.

Lenke til kommentar

jehovas vitner er egentlig løpegutter for mafia i USA
De som sitter i styret i usa, er noen av rikeste sekt i verden!

De har sagt at de går under mange ganger, alt går til helvete en dag, dato var bestemt mange ganger, og vitnene solgte alt og ventet og ventet,,,,,,,,,,, ingenting skjer,,,,, blir lurt hver gang

Lenke til kommentar

Hva mener Jehovas vitner om homofili?

Ef 5:5: Ingen som driver hor, lever i umoral eller er pengegrisk og altså dyrker en avgud skal få del i Guds og kristi rike.

Dette betyr ikke at en som tidligere har drevet utukt, ikke kan få del i Guds rikes velsignelser. Det betyr at man må slutte med en slik livsførsel for å få Guds godkjennelse.

Rom 1: 24-27: Derfor gav Gud dem urenheten i vold, så de i sitt hjertes begjær skulle vanvære kroppen sin. Gud overgav dem til vanærende lidenskaper. Kvinnene gav seg hen til unaturlig kjønnsliv istenfor det naturlige. På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner. Menn drev utukt med menn og de måtte selv ta straffen for at de var kommet slik avveier.

Lenke til kommentar

Ef 5:5: Ingen som driver hor, lever i umoral eller er pengegrisk og altså dyrker en avgud skal få del i Guds og kristi rike.

Dette betyr ikke at en som tidligere har drevet utukt, ikke kan få del i Guds rikes velsignelser. Det betyr at man må slutte med en slik livsførsel for å få Guds godkjennelse.

Rom 1: 24-27: Derfor gav Gud dem urenheten i vold, så de i sitt hjertes begjær skulle vanvære kroppen sin. Gud overgav dem til vanærende lidenskaper. Kvinnene gav seg hen til unaturlig kjønnsliv istenfor det naturlige. På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner. Menn drev utukt med menn og de måtte selv ta straffen for at de var kommet slik avveier.

Verste er at dere er hjernevasket, tror på dette skvipet fra hjemmelaget bibel! Jajaja, det går til helvete med dere til slutt likevel,,, dere bare ikke vil innse dette når dere er så hjernevasket dessverre, har flere i venner og familie er som er hos dere, bare et skritt ut eller noen tanker å melde seg ut, er det utfrysning og trakassering! Bahhh, håper dere innser dette for det er forsent!

Lenke til kommentar

Verste er at dere er hjernevasket, tror på dette skvipet fra hjemmelaget bibel! Jajaja, det går til helvete med dere til slutt likevel,,, dere bare ikke vil innse dette når dere er så hjernevasket dessverre, har flere i venner og familie er som er hos dere, bare et skritt ut eller noen tanker å melde seg ut, er det utfrysning og trakassering! Bahhh, håper dere innser dette for det er forsent!

dermed melder jeg meg ut av denne diskusjonen, dere er dessverre så ødelagt,,, tjene mafia i USA,,,, jommen så jeg smør...

Lenke til kommentar

Ja

Groovy.

For all del, jeg er enig i at kristne gjerne må argumentere for sine standpunkt, og forsøke å påvirke politikken. (Selv om når det slår ut i idioti som KRLE så forbeholder jeg meg retten til å bli irritert.) Men jeg vil hevde at man da er nødt til å oversette sine standpunkt til et sekulært språk. Man må gjerne være mot homofilt ekteskap med begrunnelse i bibelen, men ønsker man at et sekulært samfunn skal ta dine standpunkt på alvor må man argumentere for dette på et sekulært grunnlag. Noe mange jo også forsøker å gjøre. (Men, IMNSHO, uten særlig hell.)

• Liker 3
Lenke til kommentar

har vokst opp i en familie full av jehovas vitner, hele min mors familie (mor+2 tanter og besteforeldre),

ingen av dem klarer å forklare hvorfor jeg skal forme livet mitt etter en mytologi fra bronsealderen.

Jeg håper ikke dette blir for personlig. Men min forståelse er at det til tider foregår en viss shunning av ex-medlemmer av JV, eller at man unngår å sosialisere med folk utenfor JV. Samtidig så er mine erfaringer med JV i Norge at det ikke alltid er slik i praksis. Hva er dine erfaringer med dette?

har aldri blir "shunna" av dem, var med som barn men var aldri troende, har ikke vert med på et møte på minst 10år nå.

har aldri blitt fortalt at jeg bør holde meg unna andre som ikke er medlem av JW.

menighetene varierer noe i hvor strenge de er, det samme gjør de forskjellige familiene som er medlem.

hjemme har det alltid vert noe avslappet når det kom til JW siden bare min mor er troende.

MEN. har en kompis som ble satt til side av "eldre" etter de fant ut han han hadde vert intim med kjæresten sin (som også var JW) og ble utspurt i pinlig detalj om hva de hadde gjort. Både han og kjæresten er fortsatt medlem men har byttet hvor de er på forsamlinger.

ting som pokemon og alle fantasi figurer er det ofte ikke lov å se på(ironisk nok) siden det sees på som "satans verk".

Lenke til kommentar

slik jeg har fått det forklart er det ingen synd å være homofil, homofile blir oppmuntret til å være sølibat siden det er selve den seksuelle handlingen som er en synd.

Lenke til kommentar

Jehova driter i Gud, de vil bare ha pengene dine.

De kristne lar ikke lyst til å tjene mange penger hindre deres arbeid for Riket. ( himmelske riket )

Jak 4: 13-14 : Og nå, I som sier: I dag eller i morgen vil vi dra til den by og bli der et år og kjøpslå og ha vinning, I som ikke vet hva som skal hende i morgen. For hva er eders liv ? I er jo en røk som viser seg en liten stund og så blir borte.

1.Tim 6:10: For pengekjærhet er en rot til alt ondt, av lyst dertil har somme fart vill fra troen og har gjennomstunget seg selv med mange piner.

Ser dette ut som en liten menighet eller ?

Gud er en visst en allmektig løk som har skapt hele verden og alt og alle, men trenger visst mere penger. Til hva må noen gjerne forklare.

Kanskje du burde lese deg opp hva Jehovas Vitner egentlig driver med, og som bonus så kan du ta med Scientolog "kirka". Sistnevnte ble til da grunnleggeren oppdaget at menigheter ikke betaler skatt...

https://www.jw.org/en/news/releases/by-region/united-states/jw-headquarters-peak-construction/

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...