ildsint Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 De sanne kristne er nøytrale, blander seg ikke inn i verdens stridigheter, planer eller politikk Lenke til kommentar
Romeren Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 De sanne kristne er nøytrale, blander seg ikke inn i verdens stridigheter, planer eller politikk Hvorfor ikke? Vi er jo en del av samfunnet og blir påvirket av det som skjer? Hvorfor skal vi ikke påvirke politikken i en positiv retning for oss såvel som andre. For eksempel - kjempe for de svake og fattiges sak? Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 2. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2017 (endret) De sanne kristne er nøytrale, blander seg ikke inn i verdens stridigheter, planer eller politikk Hvorfor ikke? Vi er jo en del av samfunnet og blir påvirket av det som skjer? Hvorfor skal vi ikke påvirke politikken i en positiv retning for oss såvel som andre. For eksempel - kjempe for de svake og fattiges sak? Denne verden er behersket av Satan Matt 4:8-9: Atter tok djevelen ham ( Jesus ) med opp på et meget høyt fjell og viste ham alle verdens riker og deres herlighet og sa til ham: Alt dette vil jeg gi deg hvis du vil falle ned og tilbe meg ( Satan ) Endret 2. juli 2017 av ildsint Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 De sanne kristne er nøytrale, blander seg ikke inn i verdens stridigheter, planer eller politikkHvordan er dette bevis på at Gud finnes? Dette er kun en påstand som hverken stemmer eller beviser Guds eksistens. Påstanden er nærmere et bevis på vrangforestillinger enn noe annet. 5 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 De sanne kristne er nøytrale, blander seg ikke inn i verdens stridigheter, planer eller politikk Det er det dårligste beviset på Guds eksistens jeg noensinne har lest. 5 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Denne verden er behersket av SatanLær deg norsk. 3 Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 2. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2017 De sanne kristne er nøytrale, blander seg ikke inn i verdens stridigheter, planer eller politikk Det er det dårligste beviset på Guds eksistens jeg noensinne har lest. Vennskap med denne verden fører til ødeleggelse sammen med den Es 13:11: Jeg vil hjemsøke jorden for dens ondskap og de ugudelige for deres misgjerning og jeg vil gjøre ende på de overmodiges stolthet og kue voldsmenns tross. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Enda fler dårlige bevis? Kan du ikke argumentere i forhold til tittelen på tråden istedenfor å komme merksnodig oppgulp som ikke har noe med Guds eksistens å gjøre? 1 Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 2. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2017 Vennskap med verden er fiendskap mot Jehova Gud Jak 4:4: I utro vet I ikke at vennskap med verden er fiendskap mot Gud. Den altså som vil være verdens venn, han blir Guds fiende Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Vennskap med denne verden fører til ødeleggelse sammen med denPrøv om du kan formulere deg fornuftig og forståelig. 2 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Jehova driter i Gud, de vil bare ha pengene dine. 1 Lenke til kommentar
Romeren Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 De sanne kristne er nøytrale, blander seg ikke inn i verdens stridigheter, planer eller politikk Hvorfor ikke? Vi er jo en del av samfunnet og blir påvirket av det som skjer? Hvorfor skal vi ikke påvirke politikken i en positiv retning for oss såvel som andre. For eksempel - kjempe for de svake og fattiges sak? Denne verden er behersket av Satan Matt 4:8-9: Atter tok djevelen ham ( Jesus ) med opp på et meget høyt fjell og viste ham alle verdens riker og deres herlighet og sa til ham: Alt dette vil jeg gi deg hvis du vil falle ned og tilbe meg ( Satan ) Men, hvorfor vi kke skal påvirke verden i en positiv retning gjennom politikk? Vennskap med verden er fiendskap mot Jehova Gud Jak 4:4: I utro vet I ikke at vennskap med verden er fiendskap mot Gud. Den altså som vil være verdens venn, han blir Guds fiende Du er vel ikke nødvendigviss "verdens venn" om du og engasjerer deg politisk? Jeg tenker tvert om, det går an å bruke et demokratisk system for å påvirke samfunnet i den retningen man ønsker. Det gjør alle politiske retninger. Å ikke engasjere seg er å fraskrive seg muligheten for påvirkning. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Vennskap med verden er fiendskap mot Jehova Gud Jak 4:4: I utro vet I ikke at vennskap med verden er fiendskap mot Gud. Den altså som vil være verdens venn, han blir Guds fiende Siden jeg er rimelig asosial og misfornøyd med menneskeheten og verdens tilstand så er jeg en god kristen selv om jeg ikke er kristen Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Vennskap med verden er fiendskap mot Jehova Gud Jak 4:4: I utro vet I ikke at vennskap med verden er fiendskap mot Gud. Den altså som vil være verdens venn, han blir Guds fiende Kanskje derfor Jehova Gud hater verden og alle som lever her. Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 2. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2017 Hvem ønsker vel å leve i frykt. Folk flest ønsker å være trygge for at ikke noe skal true deres liv eller eiendom. Mange flytter derfor bort fra strøk hvor kriminaliteten er særlig høy. Men årsaken til frykt finnes overalt. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Hvem ønsker vel å leve i frykt. Folk flest ønsker å være trygge for at ikke noe skal true deres liv eller eiendom. Mange flytter derfor bort fra strøk hvor kriminaliteten er særlig høy. Men årsaken til frykt finnes overalt. Det beviser Jehova Gud på hvilken måte? Folk flytter fra kriminelle strøk fordi Jehova Gud finnes? Jeg er forvirret 1 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Hvorfor ikke? Vi er jo en del av samfunnet og blir påvirket av det som skjer? Hvorfor skal vi ikke påvirke politikken i en positiv retning for oss såvel som andre. For eksempel - kjempe for de svake og fattiges sak? For eksempel for utsatte grupper rundt om i verden, som homofile og ateister? Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 2. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2017 Hvem ønsker vel å leve i frykt. Folk flest ønsker å være trygge for at ikke noe skal true deres liv eller eiendom. Mange flytter derfor bort fra strøk hvor kriminaliteten er særlig høy. Men årsaken til frykt finnes overalt. Det beviser Jehova Gud på hvilken måte? Folk flytter fra kriminelle strøk fordi Jehova Gud finnes? Jeg er forvirret Risikoen for atomvåpen og reaktorulykker vekker frykt for at menneskeheten skal bli utslettet. Den tiltagende voldsbølgen vekker frykt. Mange frykter at AIDS vil bli århundrets mest dødbringende epidemi. Også miljøødeleggelsene skaper frykt. Har alt dette som framkaller frykt, noen spesiell betydning ? Og kan vi ha noe håp om noen gang å få leve i en verden uten slik frykt ? Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 har vokst opp i en familie full av jehovas vitner, hele min mors familie (mor+2 tanter og besteforeldre),ingen av dem klarer å forklare hvorfor jeg skal forme livet mitt etter en mytologi fra bronsealderen. 2 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 har vokst opp i en familie full av jehovas vitner, hele min mors familie (mor+2 tanter og besteforeldre), ingen av dem klarer å forklare hvorfor jeg skal forme livet mitt etter en mytologi fra bronsealderen. Jeg håper ikke dette blir for personlig. Men min forståelse er at det til tider foregår en viss shunning av ex-medlemmer av JV, eller at man unngår å sosialisere med folk utenfor JV. Samtidig så er mine erfaringer med JV i Norge at det ikke alltid er slik i praksis. Hva er dine erfaringer med dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå