haakon987 Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Hei eg tenker på å kjøpe ein turist rib. Kva båt bør eg kjøpe? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Her står det en del om regler og krav til deg som driver næring med utleie og arrangering av båtturer https://www.nhoreiseliv.no/contentassets/e6154f8cac6745dd976c4ca491825ecf/veileder_for_tilbydere_av_forbrukertjenester_til_sjos.pdf 1 Lenke til kommentar
haakon987 Skrevet 2. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2017 eg tenkte på ein spesiel model som er laga for 14 personer. Har du forslag? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Gemini Waverider er et godt valg. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Husk at hvis du skal ha med deg turister som betaler for å være med må du ha de rette sertifikatene på plass både for fører og båt.. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Hvor går nedre grense for å ta med passasjerer uten D5L? Kan man ta med en betalende passasjer i en robåt? Gjelder krav til D5L på vann og elv? Gjelder kravet dersom man tar med betalende laksefisere i en elv i båt med motor? Gjelder kravet for de som fører rafting-båter? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Så lenge man avtaler ett vederlag så er det næring og ytelse av forbrukertjenester på sjøen/vannet. Og da er det ganske strenge krav til opplæring, sikkerhet og rutiner, samt utstyret. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå