Gå til innhold

Gebyr på BankID hos Telenor


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nylig kjøpt ny telefon med Telenorabonnement (uten binding).

Jeg ser nå at Telenor tar ekstra betalt for BankID på mobil.

Er det noen som har klart å "forhandle seg" bort fra denne kostnaden?

For meg blir det uaktuelt å betale 49 øre per signering. 

Det er lenge siden jeg betalte gebyrer for bruk av nettbank og slik har jeg tenkt å fortsette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Gratulerer! Du har gått rett i Telenorfella. I tillegg til dette kan du også glede deg over sperre mot alternativene til overtakserte nummer. Telenor har også en rekke andre negative overraskelser til deg, i tiden som kommer. Dette er ikke noe du kan forhandle deg vekk fra, men siden du er uten binding kan du heller stemme med føttene, dvs bytte operatør. Sjekk gjerne om det er noen oppsigelsestid, du er tross alt kunde hos Telenor.

 

Edit: ser ut som om sperra kommer og går.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Takk!

 

Selgeren kunne opplyse om at Telenor ikke lenger praktiserer bindingstid.

I tillegg har jeg to måneders prøvetid hvor jeg kan få månedsprisen tilbake om jeg ikke er fornøyd.

Jeg fikk et godt tilbud på telefonen mot at Power fikk selge meg nytt abonnement, men det kan fort bli kortvarig.

 

Jeg kontakter dem og ser hva de sier.

Endret av freddyen
Lenke til kommentar

Bare å bytte operatør om du ikke har bindingstid.

Talkmore tar ikke gebyr for BankID på mobil og har Telenordekning. (100% eid av Telenor).
Første 2 måneder er gratis om du blir vervet av en med Talkmore. Månedsprisen som står på nettsiden kan ofte forhandles ned dersom man er litt frempå. 

Endret av Ziiimba
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Både Telenor og Hello praktiserer fortsatt å sperre skyggenummer - det fungerte en liten stund men det ser ut som om sperren er på plass igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

91505000 kan ikke ringes fra Chilimobil (Telia-nett), får talemelding om at det kun kan ringes fra utlandet.

Høres mer ut som om nettbyttet ikke har gått i orden.

Lenke til kommentar

91505000 kan ikke ringes fra Chilimobil (Telia-nett), får talemelding om at det kun kan ringes fra utlandet.

 

91505000 er ikkeeksisterende* (mulig kan fungere likevel til tider) - alternativt 22305000, men både fra Hello og Chess sperres det på 91509000 også.

915/DnB fungerer fortsatt fint.

 

* Fra Telenors hjemmeside:

Bredbånd/Hjemmetelefoni: +47 223 05000 

Mobil/Mobilt bredbånd: +47 915 09000

Endret av GeirHH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...