Gå til innhold

geforce 2 500 ti

serok

Anbefalte innlegg

har noe problem med directx 8,1 (win xp)

når jeg prøver å kjøre 3d mark 2001se får jeg denne beskjeden: 3d mark2001 se was not able to detect the required minimum features in your 3d accelrator.

osv. sjekk dx8,1

tidligere kræsja maskinen bare jeg tenkte på å kjøre noe med litt grafik. da fikk jeg et tips her om at experttool lagde trøbel i lag med dx 8,1

skal nå instalere xp på nytt. håper på noen nye tips i melomtiden. instalerer selfølgeli et minimum med drivere+++

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Kjører også dette kortet fra (geinward) bare glømm experttool, dette berre krøller det til for deg, instaler den driveren som ligger på plata til grafikkortet ditt, legg så driver (2311 fra nvidia) oppå, da får du fortsatt tilgang til å overklokke det.

Dette fønker heilt fint hos meg

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-28 22:17, karalvs skrev:

Hei,

Kjører også dette kortet fra (geinward) bare glømm experttool, dette berre krøller det til for deg, instaler den driveren som ligger på plata til grafikkortet ditt, legg så driver (2311 fra nvidia) oppå, da får du fortsatt tilgang til å overklokke det.

Dette fønker heilt fint hos meg

Ja det er en måte... en annen er å bruke nvmax4 sammens med detonator 27.xx driverne.. :smile: burde funke fint....?? (kjenner ikke Gainward.. har ASUS selv..) Det fungerer i alle fall helt fint hos meg..

Tror man kan finne begge deler (driver og nvmax) på http://www.guru3d.com

Lenke til kommentar

Hei igjen serok.

Noen flere forslag: (som jeg gjorde, og som fungerer helt glimrende i mitt XP oppsett + også i 3DMark2001SE)

1. Blås i hele CD'en som fulgte med kortet. Last ned Gainward sin egen 27.42 utgivelse her og legg inn den uten noen andre drivere!

(Se etter den som det står Gainward på, er endel større enn de andre...7.22MB)

2. Skal du klokke kortet last ned nyeste NVMax her

Gjør du dette så skal det (mest trolig...det er jo en gang sånn at det som virker fint for 1 PC er døden for en annen...) virke helt greit.

Bare husk å legge inn kun 27.42 fra Gainward og ingen andre drivere. Og NVMax fungerer helt greit og klokke kortet med.

(jeg har: Gainward GF2Ti/450TV (som er samme kortet du har med unntak av at det er kun TV-inn og noe tregere minne på mitt) og Win XP Pro engelsk)

Lenke til kommentar

dette var sus....:smile:

har instalert xp på ny instalerte en driver som jeg hadde lasta ned oppgraderte til den du sa.

instalerte 3d mark og og alt virka.

virkeli rått hadde lav scor(2740) på standar innstilinger men klokka opp litt så ble de bedre(4215)

550@301

har du noen tips for bedre ytelse .

har god kjøling i kabinette 3vifter+cpu+gpu+strømforsyningen

hva scorer du med korte dit??

Lenke til kommentar

Noen av mine 3DMarks:

I 3DMarks 2001:

Med 27.42, 250@400 : 4179

Med 26.53, 270@470 : 5135

I 3DMarks2001SE:

Med 27.42, 250@450 : 4595

Har ikke klart å få kortet mitt 100% stabilt over 270@470. Er forøvrig fornøyd med scorene mine :grin:

(Noen av testene er kjørt i Win2K med DX8.0, men det har gått i surr for meg hvilke :lol: )

Det får holde til jeg skaffer meg et GF4Ti/4600 en gang utpå våren/sommeren :wink:

PS: kan ta med de viktigste spec'ene på PC'n min:

AMD T-Bird 1.33GHz

Asus A7V133

640MB PC133 SDRAM

A man's character is his fate

comp.gif

[ Denne Melding var redigert av: RogueFreak på 2002-03-01 01:22 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...