Gå til innhold

[Løst] Problemet med driver nvidia 384.76 for første genrasjon titan?


LMH1

Anbefalte innlegg

Noen som har problemer med denne driveren den gjør skjermen blir helt svart etter installasjon eller avinstallering så selv om jeg venter 1-2 timer får jeg ikke bilde på skjermen eneste løsning er å bruke restart knappen eller å slå maskinen av.

 

Når maskinen starter igjen blir det systemgjennopprettning som ikke virker.

Når det er løst setter skjermkortet viften på maks konstans. Prøvd å fjerne driverne igjen og prøvd å reinstallere men samme problem?

 

Flere som har samme problem? For jeg har samme problem på 2 maskiner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får kun svart skjerm eller at windows 10 kun lastes og lasters selv etter 2-3 timer kommer jeg ikke lengere.

Må vel verstefall reinstallere operativsystemet men håper å slippe det.

 

Syns det er for tiden mye kluss med nvidia nyere skjermkort hjelper lite med dårlig drivere laget i kina.

Lenke til kommentar

Får kun svart skjerm eller at windows 10 kun lastes og lasters selv etter 2-3 timer kommer jeg ikke lengere.

Må vel verstefall reinstallere operativsystemet men håper å slippe det.

 

Syns det er for tiden mye kluss med nvidia nyere skjermkort hjelper lite med dårlig drivere laget i kina.

Gammel hardware er gammel hardware. Du spiller vel ikkje noen nye spill, så hvorfor legge inn ny driver, hvis den gamle funket?

Lenke til kommentar

Fordi ny driver kan gi bedre ytelse i noen spill særlig SLI oppsett.

Og kan gjøre enkelte spill ikke vil starte, særlig nye spill.

Men det er jo bedre med gammel driver en noe som ikke funger.

Vil bare vite hvor stor problemet er, om det er noen få pcer som har samme feil eller om det er flere.

Samme kan skje om jeg har GTX 1080, så drivere kan være noe herk.

Lenke til kommentar

 

Fordi ny driver kan gi bedre ytelse i noen spill særlig SLI oppsett.

Samme kan skje om jeg har GTX 1080, så drivere kan være noe herk.

 

Ja, men nVidia har slutta å optimalisere sine drivere for slike steinalder GPU'er som du har  :wee:

 

De la til Direct3D12-støtte for Fermi med 384.76, så de gjør definitivt ting for eldre arkitekturer fortsatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er jeg på ingen måte enig i at et Titan kort som kostet 1000$ i 2013 skal være "utdatert" eller man bare må finne seg i at driverne ikke fungerer som de skal.

 

Nvidia har vært sånn "passe" flink til å lage nye drivere, har selv et 980 skjermkort som fungerer fint, men man må bruke litt tid på å finne riktige drivere som gir best mulig ytelse eller som krasjer minst mulige spill. Mener den siste driveren som kom i november 2016 fungerte fint på 980 og kan være det fungerer bra på ditt skjermkort også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men har noen forslag hvordan man kan fjerne drivere på ekstern tilkoblet SSD?

For jeg får heldigvis lest innholdet på SSD disken tilkoblet på en annen pc.

Så håper å slippe å formattere SSD disken for å nedgradere driveren igjen?

 

Kan også noen forklare meg hvorfor nvidia ikke lager en stor driver som funger på flere skjermkort?

For virker ut som eldre drivere funger bedre på nyere skjermkort en omvent vet ikke hvorfor. Normalt skulle det være omvent. Og hvorfor de heller ikke laster ned patcher istedenfor man må laste ned hele drivere også fjerne den samt og installere ny. For ofte er det mindre oppdateringer for spill særlig nye.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men har noen forslag hvordan man kan fjerne drivere på ekstern tilkoblet SSD?

For jeg får heldigvis lest innholdet på SSD disken tilkoblet på en annen pc.

Så håper å slippe å formattere SSD disken for å nedgradere driveren igjen?

 

Kan også noen forklare meg hvorfor nvidia ikke lager en stor driver som funger på flere skjermkort?

For virker ut som eldre drivere funger bedre på nyere skjermkort en omvent vet ikke hvorfor. Normalt skulle det være omvent. Og hvorfor de heller ikke laster ned patcher istedenfor man må laste ned hele drivere også fjerne den samt og installere ny. For ofte er det mindre oppdateringer for spill særlig nye.

Det er forskjell på kun en enhets driver og en software suite (som de fleste benytter seg av)

En isolert sett enhets driver kan man enkelt avinstallere fra systemet kun i devicemanager. Ikke nødvendig med noe safemode greie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Desverre ble jeg nødt til å reinstallere windows, det merkelige ble SSD disken helt korrupt samme med harddisken. Men får vertfall software clonet harddisken slik jeg satt sammen en 4 TB og 12 TB harddisk.

Irriterende at dette skjer da det tar så lang til før jeg blir ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...