Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

IR-detektor og betjeningspanel, batteridrevet

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har flyttet inn i ett borettslag og ønsker å få innbruddsalarm i boden. Den ligger i garasjeanlegget og er utsatt for innbrudd, bedre blir det ikke av at naboboden er ubebodd og skilleveggen til min bod går ikke helt opp til taket.

Det jeg tenker å gjøre først er å plaste igjen taket slik at man ikke kan komme inn via naboboden uten å skjære hull, dette hindrer også noe innsyn. Mulig jeg erstatter dette med sponplater senere for bedre sikkerhet.

Men fortsatt er det mulig å brekke opp låsen, så jeg tenkte at en IR detektor hadde vært greit, med innebygd sirene. Dog er jeg ikke interessert i å gå rundt med en fjernkontroll hver gang jeg skal inn i boden, så et betjeningspanel inni boden hadde vært å foretrekke. Har lett men ikke funnet dette, kun typen med fjernkontroll. Vet noen om en plass hvor man kan kjøpe dette? Evt forslag til andre løsninger?

Det blir litt verdisaker i boden da leiligheten har begrenset med plass, bla. en halvdyr sykkel og mye turutstyr. Sykkelen skal jeg feste til en bolt jeg skal skru i betongveggen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...