Tsukeo Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 (endret) Hei! Skal kjøpe og bygge min første PC en gang i August og har begynt å planlegge litt, og lurte på om disse komponentene passer sammen og om PSUen er kraftig nok? Budsjettet mitt er 8000kr, og datamaskinen skal kunne gjøre disse oppgavene: - Generell bruk, takle minst to monitorer - Gaming, minst medium/high på 1080p og 60fps. - Programmering (trenger sikkert ikke så mye prosesseringskrafter, men tenker å jobbe med Qt og andre grafikktunge programmeringsbibliotek) - Redigering av fotografi. - Mini-ITX er viktig grunnet plassbegrensninger - To harddisker (har en fra før) til Windows og Linux og en del spill. Er det noen komponenter jeg kan bytte ut med andre billigere komponenter, eller er det andre som kanskje er litt dyrere (men under 8000) jeg heller burde satse på? Har monitor, tastatur og mus fra før så det er ikke noe problem? På forhånd, takk! Endret 2. juli 2017 av Tsukeo Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Dessverre er det ikke mye PC man får til 8000 for det bruket ditt. Hadde du bare skulle hatt en til Word og internett dill og dall så. Men har du sett i denne hjelpe tråden her ? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Ved å følge linken kommer jeg til "Du har for tiden ingen aktive ønskelister" Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Ved å følge linken kommer jeg til "Du har for tiden ingen aktive ønskelister" Samme her. Han har enten ikke lagret sin liste, eller kopiert feil link. Lenke til kommentar
Tsukeo Skrevet 2. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2017 Fungerer denne: https://www.komplett.no/wishlist/shared/b729e4ae-c832-4e44-be9b-09748d13b58a Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Med det kabinettet så anbefaler jeg vannkjøling på CPU, montert i front Eneste viften jeg har på min "HTPC" Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Fungerer denne: https://www.komplett.no/wishlist/shared/b729e4ae-c832-4e44-be9b-09748d13b58a Du burde forandre på noe : - Siden CPU støtter dobbel kanals minne, burde du ha 2 like RAM brikker. Blir bedre ytelse også. Slike som disse. - Så anbefaler jeg en SSD til å installere Windows og programmer på. Som denne. - Dette skjermkortet er litt mer stillegående enn det du satt opp. - Bytt ut strømforsyninga du har satt opp med denne. Lenke til kommentar
Tsukeo Skrevet 2. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2017 (endret) Skal se på RAM-brikkene, det tenkte jeg ikke på! SSD har jeg fra før, så derfor tenkte jeg å bare kjøpe en HDD til alt annet av filer. Litt mer stillegående grafikk-kort høres ut som en god idé, så jeg tror kanskje jeg velger det istedenfor. Prøver å holde meg under 8k, så må nesten finne ut hva som er viktigst av bedre PSU, RAM eller GPU. GPUen du visste var forøvrig lite dyr som den jeg hadde funnet. Da er bare spørsmålet om jeg skal satse på bedre PSU eller RAM. Endret 2. juli 2017 av Tsukeo Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Da er bare spørsmålet om jeg skal satse på bedre PSU eller RAM. Begge deler. Så lever du heller på havregryn en måned Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå