shahin Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Hey, Ville ikke webshop'ene gått med på at alle tilbud vises fra dag1? På denne måten ville jo salget blitt mangedoblet, selv satte jeg av rundt 9000kr for julekalenderen (ja, jeg DIGGER hw.no julekalenderen) . Mye lettere å få brukt dette effektivt om alle tilbudene er ute fra dag1. F.eks. nå har itbutikken 160gb til 950kr ca. og kunden/brukeren vet ikke om han bør kjøpe dette her og nå, eller om det kommer til billigere pris i julekalenderen. Fordelene med dette er: - Brukerne unngår skuffelser etter 24 timer venting foran pc'en for dagens tilbud (AS5, printerkabel, usb forlenger osv) - Butikkene selger 10x mer den dagen det kommer f.eks. skjermkort/harddisk/lcd, for de fleste her må planlegge kjøp i forveien. Mange yngre uten fast inntekt og mange fattige studenter her... - Hw.no brukerne sitt happy-meter øker drastisk - Man kan kjøpe R9800PRO 1. des hvis man ser at "nei, det kommer i julekalenderen men bare 20kr redusert" (bare eksempel), evt. at produketet av interesse ikke kommer i julekalenderen @all. Jeg vet det er å bryte "julekalender tradisjonen" med 1 luke pr dag, menmen... det er vel lov å komme med forslag Jeg regner med dette er opp til HW.no admin, for butikker sier vel ikke nei til noe som mangedobler salget, og skaffer dem et bedre rykte... Endret 6. desember 2003 av shahin Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Poenget med kalenderen er vel at folk skal bli positivt overasket over de produktene som dukker opp? Ikke vis prodkutene tidlig! Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Jeg tror du har misset poenget med en julekalender Personlig synes jeg forslaget ditt er tåpelig, men ..... Endret 6. desember 2003 av Pingo68 Lenke til kommentar
shahin Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Poenget med kalenderen er vel at folk skal bli positivt overasket over de produktene som dukker opp? Ja, men poenget mitt er at man blir bare positivt overrasket 5 av 24 dager. Resten er ofte MAJOR skuffelse. Detter er selvfølgelig ikke hw.no sin feil , men sånn er det... alle vil ikke ha alt Men jeg forstår poenget ditt, selv ble jeg megahyped når jeg så gigabit switchen etter maaange timer venting God jul! Endret 6. desember 2003 av shahin Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Om jeg ønsker meg en ting som du ikke ønsker deg, skal vel ikke det gå utover meg? Personlig vil ikke jeg ha nytt skjermkort, så hver dag med slikt er en "nedtur" for meg i så måte... Allikvel er jeg ikke negativ til at de har skjermkort i kalenderen! Keep it up! Lenke til kommentar
shahin Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Er ikke negativ til NOEN produkter i denne julekalenderen... Det er ikke min rett som bruker å få en julekalender at all, så jeg er takknemmelig for de få produktene jeg FÅR kjøpt til en god pris Nedturer er jo en del av denne julekalenderen, av den simple grunnen at alle ikke trenger alt av hw. Men de få gangene man virkelig får drømmeproduktet gjør jo nesten opp for alt Glemmer aldri 2x15" lcd til 8200kr for 2 år siden... var trolig en av de beste dagene i mitt liv Jeg mente bare at å se alle tilbudene kunne vært som en "tilbudsavis" fra f.eks. et eller annet Steen & Strøm senter. Speningen blir borte, men flere får benyttet seg av tilbudene Jeg er forberedt på total slakt av dette forslaget, men jeg kunne ikke holde meg... måtte bare poste det Endret 6. desember 2003 av shahin Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Synes egentlig at det er en veldig god idé, selv om det strider litt imot adventskalenderens idealer.. Som shahin bemerker, så er det mange unge folk her, samt studenter osv. Med meg er det ikke sånn at jeg kan i løpet av noen få timer bestemme meg for at "tja, nå skal jeg kjøpe dittogdatt til så og så mye penger". Spørs selvsagt hva det er og hvor dyrt det er, f.eks. dagens kjølepasta kunne jeg godt ha kjøpt på sekundet. Jeg tror bl.a. at webshoppene vil tjene på dette, for hvis jeg f.eks. 1. desember ser at det den 18. desember selges akkurat det lydkortet jeg går og sikler etter og sårt trenger, så vil jeg jo prøve å sette av penger til det, og la være å bruke penger på f.eks. en harddisk 9. desember som jeg ikke har like mye bruk for. Lenke til kommentar
capy Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 kunne jo ikke kalt det julekalender. måtte bliltt "desembertilbud" eller "juletilbud". jeg syntes heller at vi skal holde på kalenderen slik vi har den. Lenke til kommentar
shahin Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Haha, bra noen var enige med meg... trodde jeg kom til å bli hengt av forumbrukerne snart De første postene var jo "ren slakt" Men et annet forslag er jo å kjøre "desembertilbud" samtidig, men tviler på at hw.no admins greier å skaffe nok produkter og webshops til å fylle BÅDE tilbud & julekalender Endret 6. desember 2003 av shahin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg tror bl.a. at webshoppene vil tjene på dette, for hvis jeg f.eks. 1. desember ser at det den 18. desember selges akkurat det lydkortet jeg går og sikler etter og sårt trenger, så vil jeg jo prøve å sette av penger til det, og la være å bruke penger på f.eks. en harddisk 9. desember som jeg ikke har like mye bruk for. Regner med at webshopene er mer interessert i å tjene penger enn i at du heller vil kjøpe en HD enn et lydkort. Men, hvis lydkortet fremdeles er dyrere enn HD'en blir situasjonen en litt annen. Webshoppene hadde nok blitt mest happy hvis du først kjøpte HD'en den 9., for deretter å blakke deg totalt med å kjøpe lydkortet i tillegg den 18. Og, det er ikke lett for oss å avgjøre om en webshop tjener mest på å selge gjevnt med god profitt gjennom 23 dager, eller om de tjener mest med å selge mange med lavere profitt èn dag. Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Tror nok webshopene kommer til å tjene uansett jeg,folk har jo tydligvis satt til side tusenvis av penger,de blir nok brukt tilbud eller ei Lenke til kommentar
shahin Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Og, det er ikke lett for oss å avgjøre om en webshop tjener mest på å selge gjevnt med god profitt gjennom 23 dager, eller om de tjener mest med å selge mange med lavere profitt èn dag. Det blir jo kraftigere konkurranse mellom butikkene, når kunden ser alle tilbud samtidig. Jeg vil nok tro dette fører til bedre tilbud, for at kunden skal bruke pengene sine i DEN butikken med best tilbud. Som du sier, tjener de trolig lite på produktene allerede. Og mindre blir det hvis det blir hardere konkurranse, men likevel er vel julekalenderen veldig viktig for butikkene, siden de for reklamert for SIN webshop. Når man ser It-Butikken kjører 5 bra tilbud, mens MpX f.eks. har bare dårlige tilbud (100% eksempel, dette) så vil dette være skitbra reklame for It-Butikken (som nå sliter med crap rykte som de trolig gjør mye for å prøve å forbedre). Lenke til kommentar
Mandible Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Noe av poenget er jo nettopp det å få folk til stikke innom siden hver dag for sjekke tilbudet... Høye besøkstall betyr mer sponsorpenger! Lenke til kommentar
shahin Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Noe av poenget er jo nettopp det å få folk til stikke innom siden hver dag for sjekke tilbudet... Høye besøkstall betyr mer sponsorpenger! Meget godt poeng, dette tenkte jeg ikke på... vel, da kan vi bare glemme mitt forslag totalt, haha Endret 6. desember 2003 av shahin Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Er delevis enig at det blir dumt, men jeg synes kanskje det kunne kommet opp en liste over hva som kom i kallenderen men ikke datoene. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg tror du har misset poenget med en julekalender Personlig synes jeg forslaget ditt er tåpelig, men ..... Jeg ser poenget hans, men er enig i at julekalender må være julekalender Lenke til kommentar
olavr Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Ditt forslag er herved slaktet...en julekalender der man vet innholdet på forhånd er ikke noe spennende. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg er 100% enig. Gidder ikke si mer.. det meste er vel sagt i posten til shahin. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Haha. Heh, skjønner meg ikke alltid på dere jeg folkens. Selfølgelig blir det jo ikke noe av dette, det er jo bare morsomt. Fatter ikke at dere gidder sitte her og argumentere for noe i det hele tatt. God jul Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Synes forslaget er bra, driter vel i overaskelser. Alle her har jo lyst å kjøpe noe uannsett. Alle driter jo i poenget med jula uannsett så hvorfor ikke bare lanser "kalenderen" som det det egentlig er? En salgskalender der du vet hva som sjuler seg bak lukene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå