oscrue10 Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Hvis det er snakk om veldig billige produkter, så er det neppe særlig mange som vil klage. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Jeg kunne gjerne ha betalt tre ganger ebaypris for en del ting, dersom jeg også kunne reklamert til en norsk selger når/hvis noe går galt. Reklamasjon går stort sett fint med ebay. AtW Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Jeg trodde at den "offisielle" forklaringa var at Kina tilfeldigvis har en "Chinese Export"-merking som tilfeldigvis er nesten helt lik. Her er det nok bare tilfeldigheter ute og går ja... 3 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Er det lov at jeg kjøper ting stykkvis på ebay og videreseller det til høyere pris i nettbutikken min, eller må man kjøpe varer wholesale via distributør? Hvordan er reglene for import o.l dersom jeg kjøper varer fra ebay og alltid holder meg under tollgrensen? Er det andre utgifter som må regnes med før jeg kan selge det i egen butikk? Har du vurdert AliBaba i stedet for eBay? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Er det lov at jeg kjøper ting stykkvis på ebay og videreseller det til høyere pris i nettbutikken min, eller må man kjøpe varer wholesale via distributør? Hvordan er reglene for import o.l dersom jeg kjøper varer fra ebay og alltid holder meg under tollgrensen? Er det andre utgifter som må regnes med før jeg kan selge det i egen butikk? Har du vurdert AliBaba i stedet for eBay? Ja ser på alibaba og, men det er enkelte varer som faktisk er billigere på ebay. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Jeg kunne gjerne ha betalt tre ganger ebaypris for en del ting, dersom jeg også kunne reklamert til en norsk selger når/hvis noe går galt. Reklamasjon går stort sett fint med ebay. AtW ja, men ikke alltid, og det tar LANG tid å få nytt produkt. Derfor hadde jeg vært villig til å betale mer til en norsk selger. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Jeg trodde at den "offisielle" forklaringa var at Kina tilfeldigvis har en "Chinese Export"-merking som tilfeldigvis er nesten helt lik. Her er det nok bare tilfeldigheter ute og går ja... Verken ekte CE-merking eller Chinese Export følger de spesifikasjonene bastant. Du kan finne variasjoner blandt begge. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Hvis det er snakk om veldig billige produkter, så er det neppe særlig mange som vil klage. Det spørs kva tap kunden blir påført. Kjøper ein ein dings for ein hundrelapp som slutter å fungre så er det kanskje ikkje så mange som klager. Men om den same dingsen tek fyr og brenner ned huset ditt og halve huset til naboen, så vil nok dei aller fleste klage. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Kjøper en noe billig på Ebay så er det som regel ikke verdt å klage, men kjøper en noe billig fra en norsk nettbutikk så er det ingen grunn til å ikke klage 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Over til et annet emne - For en nyoppstartet nettbutikk, hva tenker dere er minimum når det kommer til hvor mange forskjellige produkter man skal ha på lager? Budsjettet er jo ikke uendelig, så må begynne med få produkter og utvide kontinuerlig, men hva tenker dere burde være et minimum til å begynne med? Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Over til et annet emne - For en nyoppstartet nettbutikk, hva tenker dere er minimum når det kommer til hvor mange forskjellige produkter man skal ha på lager? Budsjettet er jo ikke uendelig, så må begynne med få produkter og utvide kontinuerlig, men hva tenker dere burde være et minimum til å begynne med? Sats på noen få produkter! Kunder hater å vente. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Hva får deg til å tro at din butikk blir en suksess midt i blant de 100 vis av andre nettbutikkene som selger billig Kina greier? for 10 år siden solgte jeg på Qxl og ting gikk unna som varmt hvetebrød, det var faktisk så gale en stund at jeg ble redd for at skattemyndighetene skulle komme å ta meg Mens i dag er det verre å få solgt ting, du må ha gode kontakter i Kina så du kan få tak i de nyeste tingene i stort antall før alle andre å da nytter det ikke å bruke en Ebay selger, du må komme i kontakt med fabrikker på Alibaba. Se for eksempel på Fidget Spinners, når de kom så tjente jeg en del kronasjer for jeg var tidlig ute, før det ble poppis i det hele tatt, men det gikk fort fra å kunne selge de til 100-150,- til dagens pris som ligger rundt 30-40,- og ett marked som er oversvømmet. Nei, det gjelder å lese markedet, hva som er hot her og nå, eller så har du ikke en sjans og vil brenne inne med ett lager av billig Kinesisk moro som ikke er verdt noe. Så tygg litt på det før du starter opp nettbutikk. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Over til et annet emne - For en nyoppstartet nettbutikk, hva tenker dere er minimum når det kommer til hvor mange forskjellige produkter man skal ha på lager? Budsjettet er jo ikke uendelig, så må begynne med få produkter og utvide kontinuerlig, men hva tenker dere burde være et minimum til å begynne med? Var ikkje litt av poenget at du ikkje skulle ha lager? Men heller kun kjøpe inn etter behov og pakke om for å sende ut i Norge? Dersom du skal ha lagerbeholdning så vil antallet varer være avhengig av ein rekke faktorar. Din økonomi og vilje til å påta deg risiko ved å låse opp kapital i varer på lager har du sjølv nevnt. I tillegg kjem det sjølvsagt ann på forventa omsetning av dei forskjellige produkta. Eg tenker at det er fornuftig at du starter med å spesialisere deg på eit produkt eller ei produktgruppe. Dersom du fokuserer på f.eks. fidget spinners så hold deg til det og baser butikken din på å selge heilt vanlige fidget spinners. Så kan du heller utvide til fleire variantar etterkvart, og til slutt utvide ytterligare med andre ting. Ikkje start bedrifta "1000 forskjellige kina dingser AS" der du legger all egenkapitalen i å kjøpe ein heil container med skrot som du kanskje ikkje får solgt ein gong. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 (endret) det er ikke uetisk å selge varer med fortjeneste, lær å lese, Valkyria. Endret 4. oktober 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 det er ikke uetisk å selge varer med fortjeneste, lær å lese, Valkyria. Hvorfor kommenterer du som om jeg er uenig med dette? Jeg er vel en av de som kommenterer hardest for at det ikke er noe uetisk. Jobber i butikk selv og har solgt både "vanlige" varer fra norske leverandører, samt varer vi selv har importert fra ebay. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå