Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rød hud og røde prikker etter barbering, tips? Bruker maskin.

Anbefalte innlegg

Enig i resten her, du må bruke litt penger på slikt for å få noe som er av kvalitet. Selvom det "bare" er skjegg så vil det å bruke litt mer penger både gjøre det mer behagelig etterpå,underveis og du vil føle at barbering blir mindre "stress".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor det er hår der? Vanskelig å si, men sist jeg sjekket så vokser håret hele tiden.

Det ser jævli ut.

Det er sånn et hår her og et hår der, itilegg at der rødt. Som om høvelen på en måte ikke fikk med seg alt hår under barberingen..

Lenke til kommentar

Enig i resten her, du må bruke litt penger på slikt for å få noe som er av kvalitet. Selvom det "bare" er skjegg så vil det å bruke litt mer penger både gjøre det mer behagelig etterpå,underveis og du vil føle at barbering blir mindre "stress".

Kjøper Muhle r89. Også kjøper jeg denne aftershaven, https://www.vita.no/nivea-men-sensitive-cooling-aftershave-balm?esv_medium=SEA_Shopping&esv_source=Google&esv_campaign=5.Shopping-Brands&gclid=CjwKCAjw-ezKBRAGEiwAu-_-LPDXkKolDltDo1cKVkOJALzGgranmbpjY9OYbcakKUcdb_UyQnATIxoCELAQAvD_BwE

Lenke til kommentar

Hvorfor det er hår der? Vanskelig å si, men sist jeg sjekket så vokser håret hele tiden.

Det ser jævli ut.

Det er sånn et hår her og et hår der, itilegg at der rødt. Som om høvelen på en måte ikke fikk med seg alt hår under barberingen..

Har hatt samma problemet med billighøvler der bladene er så dyre at man bruker dem en evighet. Til slutt så blir det hår igjen etter barbering fordi bladet bare skyver hårene unna. Det høvelen får vekk blir bare lugget av istedenfor å bli kuttet av. Akkurat som en kjøkkenkniv, til slutt må man presse kniven gjennom det man skal kutte opp.

Lenke til kommentar

Det ser jævli ut.

Har hatt samma problemet med billighøvler der bladene er så dyre at man bruker dem en evighet. Til slutt så blir det hår igjen etter barbering fordi bladet bare skyver hårene unna. Det høvelen får vekk blir bare lugget av istedenfor å bli kuttet av. Akkurat som en kjøkkenkniv, til slutt må man presse kniven gjennom det man skal kutte opp.

Ja men jeg kjøpte høvelen for under 1 uke sia. Kan ikke skjønne at den ikke skal være mega skarp nå...

Lenke til kommentar

Som nevnt så byttet jeg blader hver 3-4 gang når jeg brukte en 1-bladshøvel og de greiene man får på matbutikken holder ikke lenger. Har du hår i hele ansiktet så er bladet skikkelig skarpt bare èn gang, tro det eller ei.

Lenke til kommentar

Som nevnt så byttet jeg blader hver 3-4 gang når jeg brukte en 1-bladshøvel og de greiene man får på matbutikken holder ikke lenger. Har du hår i hele ansiktet så er bladet skikkelig skarpt bare èn gang, tro det eller ei.

Serr??? En gang bare?

Men den Muhle r89 høvelen. Hvor lenge holder skarpheten seg der?

Lenke til kommentar

Serr??? En gang bare?

Men den Muhle r89 høvelen. Hvor lenge holder skarpheten seg der?

Trenger jeg virkelig å skrive det 3 ganger?

Muhle er bare en holder, man bruker 1 blad som i bunn og grunn er engangsblader hvis man har hår i hele ansiktet. Jeg byttet som sagt hver 3-4 gang, men jeg har bare hår på overleppa og haka som grovt regnet blir et helt ansikt hvis man ganger det med 3.

Du får nok bladene som passer til Muhle for så lite som 2,- stykk.

Koster rundt en hundrings+ for 4 blader til diverse Gillette høvler. For hundre kroner får man ved 2,- pr. blad 50 blader til Muhle'n som vil si at du har nytt blad hver dag i halvannen måned for samme prisen. Hvis du kjøper 10 for 40,- så blir det 25 blader for samme prisen, altså nesten en måned med nytt blad hver gang!!

Med Gillette blader til en hundrings for 4 så må man altså bruke hvert blad i nesten en uke eller litt mer enn en uke.

Selv om det er fler blader på diverse Gillettegreier, gjerne 3 eller 4, så blir de sløve akkurat like fort. Først det bladet som tar håret først, som er det viktigste bladet. Med andre ord så er det egentlig meningsløst med fler blader på samme blad.

Hvis du vil at ting skal være billig så kjøper du deg en barberkniv!

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

Det ser jævli ut.

En kvalitets kjøkkenkniv kan man gjerne slipe, men det samme er vel verre med billigkniver som kanskje mangler nødvendige stålkvaliteter?

Lenke til kommentar

Ja. Huden blir irritert av å skrapes med kniv. En god after shave balm hjelper på dette.

Jeg bruker barbermaskin. Men den er jævlig rød av en grunn

Barbermaskin er da ikke så heftig skarpt.

Lenke til kommentar

Huden blir irritert av at en skraper over huden mange ganger, noe en gjør med barbermaskin

Måtte også gå over flere ganger med Gillette, men med Muhle så holdt det med ett drag

Du bruker muhle?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...