Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rød hud og røde prikker etter barbering, tips? Bruker maskin.

Anbefalte innlegg

Aiit takker. Men hva slags greie er det der. Er det fuktighetskrem, lindrer rødhet?

Anonymous poster hash: 51e96...29d

Nei, det er bare en mild, svært "bløt" dusjsåpe ^^ Bløt i den forstand at den "kremer" godt. Kremer som i den forstand at den .. hmm. Ja, du tar vel poenget. Lettere å barbére skjegget. Bédre og billigere enn barbérskum. Fin såpe til resten av sjimpansen også. Og ikke glem lille Julius, da ^^

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der er ikke uvanlig å få røde prikker etter barbering, er bare hårsekkene som blir noe irritert, det har som regel ingenting med verken barberskom eller barberingmetode..  Om man ikke har barbert seg før eller barberer seg skjeldent er dette ganske vanlig..

Lenke til kommentar

Ligger mye i barberingsteknikken, barberer meg svært sjeldent pga tidvis psoriasis men når jeg absolutt må er skarpt redskap og ett godt skum påført med børste det beste som er. Bruk god tid og fyll på med skum underveis hvis nødvendig.

Endret av LabWeiler
  • Liker 1
Lenke til kommentar

det har som regel ingenting med verken barberskom eller barberingmetode..

Dette er rein løgn eller uvitenhet. Skum, høvel, metode og etterbehandling har utrolig mye å si.

Man kan alikevell få irriterte hårsekker... Uansett hvor flink man er å barbere eller hva slags kosmetikk man bruker...

Så forstår ikke hvilken løgn eller uvitende jeg bedriver...

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

trenger ikke gjøre dette her vanskelig

jeg pleide å bruke høvel, jeg har brukt barbermaskin etc etc ... men gjett hva som funker best?

en tradisjonell hårklipper!

dvs noe sånt:

http://www.ebay.com/itm/Professional-Hair-Clipper-Electric-Cutter-Haircut-Machine-Beard-Trimmer-w-Brush-/382141243534?hash=item58f964a08e:g:nvYAAOSwbopZQQ5Y

klipper jeg skjegget kort så er det mye mer behagelig å ha noen millimeter, du slipper kutt og røde prikker og det tar bare noen sekunder å ta alt.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Jeg telte ikke, jeg bare skiftet når jeg følte de begynte å bli sløve

Barberer meg ikke lengre

Får 10 blader til 39,- som er mye billigere enn høvlene en får på butikken

Av religiøse grunner, eller?  :wee:

Vanskelig å telle, jeg skifter også når de blir sløve. Men disse 5 blads eller mangebladsknivene har en tendens til å bli fulle av hår. Jeg synser selvsagt, men har en følelse av at de blir fortere sløvere om man ikke spyler de tomme for håroppsamling.

Lenke til kommentar

klipper jeg skjegget kort så er det mye mer behagelig å ha noen millimeter, du slipper kutt og røde prikker og det tar bare noen sekunder å ta alt.

Men da utsetter man seg for litt kviser, selv som voksen. Kommer noe ann på kosthold også da. Men, en høvel holder kviser litt i sjakk ihvertfall, i og med at man får luftet huden litt og kutter kvisetoppene av så bakteriene ikke får anledning til å godte seg under det tynne overhudslaget (litt usikker på navngivning av huddeler, men dere tok vel poenget?).

Lenke til kommentar

Jeg telte ikke, jeg bare skiftet når jeg følte de begynte å bli sløve

Barberer meg ikke lengre

Får 10 blader til 39,- som er mye billigere enn høvlene en får på butikken

Av religiøse grunner, eller?  :wee:

Vanskelig å telle, jeg skifter også når de blir sløve. Men disse 5 blads eller mangebladsknivene har en tendens til å bli fulle av hår. Jeg synser selvsagt, men har en følelse av at de blir fortere sløvere om man ikke spyler de tomme for håroppsamling.

Men disse Muhle-høvlene ser jo så sjukt små ut. Er de virkelig SÅÅÅÅÅ mye bedre enn de 89-kroners gillette høvlene?

Lenke til kommentar

Aner ikke. Det får Dubious svare på.

Jeg har vel helst Gillette-høvel erfaring. Og helst på fra 2 til 5 blads ikke-engangs. Jeg klarer ikke engangshøvler, fordi det er så mye dårlig på markedet av det. Men ja jo det finnes sikkert et og annet merke og modell, men ikke spør meg om de. Har jo vært en gradvis økning av antall blader. 5 bladsversjon og noe lavere gjør at en ikke skjærer seg så lett. Men man må ikke opp i antallet 5 for å oppnå det. Prøvde et annet merke i utlandet, men siden en ikke får kjøpt blader til det hjemme så har det gått i Gillette som har nært monopol i butikkene, ihvertfall i Norge.

Samme med tyggegummi. Hvor Extra av en eller annen merkverdig grunn har nestenmonopol. Det kan neppe skyldes reklamen alene, det nekter jeg å tro, men snarere det vareutvalget som distributørene leverer. Regn med at det kanskje foregår litt "samarbeid".

Endret av G
Lenke til kommentar

Aner ikke. Det får Dubious svare på.

Jeg har vel helst Gillette-høvel erfaring. Og helst på fra 2 til 5 blads ikke-engangs. Jeg klarer ikke engangshøvler, fordi det er så mye dårlig på markedet av det. Men ja jo det finnes sikkert et og annet merke og modell, men ikke spør meg om de. Har jo vært en gradvis økning av antall blader. 5 bladsversjon og noe lavere gjør at en ikke skjærer seg så lett. Men man må ikke opp i antallet 5 for å oppnå det. Prøvde et annet merke i utlandet, men siden en ikke får kjøpt blader til det hjemme så har det gått i Gillette som har nært monopol i butikkene, ihvertfall i Norge.

Samme med tyggegummi. Hvor Extra av en eller annen merkverdig grunn har nestenmonopol. Det kan neppe skyldes reklamen alene, det nekter jeg å tro, men snarere det vareutvalget som distributørene leverer. Regn med at det kanskje foregår litt "samarbeid".

Hvilken gilette høvel? Den ordinære til 89,-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...