AnonymDiskusjon Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Jævli irriterende. Bruker en sånn maskin. Kan det komme av det? Men greia er at jeg har kvisearr, og jeg vil ikke gjøre det enda verre, som fort kan skje om jeg bruker en skarp høvel. Skummet er first price. På halsen har jeg også veldig røde prikker. Anonymous poster hash: 8f8a0...18e Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Hvorfor bruker du skum med maskin? First Price skum er forresten søppel, hvis du vil ta vare på huden din så investerer du i noe bedre. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2017 Hvorfor bruker du skum med maskin? First Price skum er forresten søppel, hvis du vil ta vare på huden din så investerer du i noe bedre. Jeg bruker skum med høvel på halsen, og barbermaskin i ansiktet. Hvorfor? Fordi barbermaskin gir meg sjukt røde nupper/rødhet på halsen. Merker ikke noe til det på ansiktet, men føler maskin er ganske dårlig. Har en sånn høvel fra Gillette, kosta 79. Anonymous poster hash: 51e96...29d Lenke til kommentar
G Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Er vel smak og behag. Men barberhøvel holder kvisene litt i sjakk i og med at en høvler dem av. Blir som å ta en peeling slik damene gjør, omtrentlig. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2017 Er vel smak og behag. Men barberhøvel holder kvisene litt i sjakk i og med at en høvler dem av. Blir som å ta en peeling slik damene gjør, omtrentlig. Så du anbefaler høvel? Er ikke sånn at jeg har mye kviser, men mere kvisearr, røde. Anonymous poster hash: 51e96...29d Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Skummet er first price.Her er første problemet ditt. Dette er et elendig produkt som ikke er bra for huden din. Har en sånn høvel fra Gillette, kosta 79.Her er det andre problemet. Det er en grunn til at de er så billige. De er sløve og sliter på huden. Vil anbefale deg å kjøpe et startsett for tradisjonell barbering hos f.eks. barbershop.no. Husk etterbarberingskrem. Eventuelt kan du bruke en aloe vera-krem. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2017 Skummet er first price.Her er første problemet ditt. Dette er et elendig produkt som ikke er bra for huden din. Har en sånn høvel fra Gillette, kosta 79.Her er det andre problemet. Det er en grunn til at de er så billige. De er sløve og sliter på huden. Vil anbefale deg å kjøpe et startsett for tradisjonell barbering hos f.eks. barbershop.no. Husk etterbarberingskrem. Eventuelt kan du bruke en aloe vera-krem. Ja det er sikkert et dårlig skum, men er det virkelig sååå stor forskjell på first price og vanlig gillette skum? Er det høvel du anbefaler da? Sånn DE? Anonymous poster hash: 51e96...29d Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Den tiden jeg barberte meg så brukte jeg barberblad og sånn skum som en ser de bruker i filmer (hard såpe med kost) Husker ikke hva barberblad-typen kalles, men det er "umulig" å skjære seg selv og bladene er mye billigere enn de en kjøper på butikken (Kjøpt på barbershop) Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Bruk éngangshøvel fra Clas Ohlson og den helt til venstre (de andre har noen farlige kjemikalier), i dusjen for enkelhets skyld. Burde finne den på Europris, av og til på tilbud for ca 40-50kr/liter, noe som er ganske billig for bra kvalitét. Har aldri funnet noen bedre eller billigere metode. Éngangshøvelen holder jo i ukesvis, så lenge man skyller den etter bruk og lar den tørke. 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 (endret) Er vel smak og behag. Men barberhøvel holder kvisene litt i sjakk i og med at en høvler dem av. Blir som å ta en peeling slik damene gjør, omtrentlig. Så du anbefaler høvel? Er ikke sånn at jeg har mye kviser, men mere kvisearr, røde. Anonymous poster hash: 51e96...29d Absolutt. En får ofte tørr hud etter barbering, så en litt påkostet ansiktskrem gjør gjerne underverker. Slik damene bruker, bare uten parfyme. Det er enorme forskjeller på slike ansiktskremer. Og mine erfaringer er at en kanskje er fornøyd i starten, siden det tar tørrheten, men så kan det være andre ting som svie. Bruker ikke ansiktskrem for ofte, men om jeg skal se normal ut uten tørrhet i ansikt på sensitive områder så må jeg bruke ansiktskrem. Har landet på Shiseido foreløpig. Svindyr i Norge, kjøper kun i utlandet. Men en del rimeligere produkter kan nok gjøre deg like lykkelig, og det varierer fra produsent til produsent hvor gode ingrediensene er. At jeg har valgt Shiseido er et lottospill. Jeg har jo ikke prøvd for mange produkter, og da er det helt sikkert tilsvarende gode ting å få. Kviser kan du regulere litt med kosthold. Litt med pleie av hud, sikkert også noe hjemmeremedier. Kanskje mild sitronsaft bare for å ta noe. Sitron er ihvertfall riktigere pH enn hva såpe måtte ha. Det finnes sikkert noen produkter med eteriske oljer som er bakteriedrepende. Er enormt mange eteriske oljer fra all slags tresorter til andre vekster. F.eks. nellik er ekstremt bakteriehemmende, men kanskje ikke noe en foretrekker å gå rundt å lukte. Kjøpte en skrubb, som jeg aldri bruker som skrubb fra Body Shop en gang fordi jeg ønsket å finne ut om Tea Tree olje hadde antiseptisk god virkning. Og det hadde det. smørte det på øm og lettere infisert sted. Lot det sitte litt og vasket av. Smørte noe fuktighetsprodukt på etterpå. Svir noe, men gjør susen. Lukter ikke så værst heller. Helichrysum skal visst være en vidundermiddelplante for hud. Finnes et par produktvarianter (bearbeidet eller rent råstoff). Det ene er mest til bruk på hud, det andre er en svindyr eterisk ren olje. Begge produkter kommer fra samme plante. Begge deler er dyre. Eteriske oljen er dessidert dyrest. Har ikke testet, kun ramlet tilfeldigvis over på internett. Selges i produkter i Norge av blant andre L'Occitane. Jeg høres vel ut som en sminkedokke, men sannheten er at jeg bruker veldig lite produkter. Bare hvis jeg føler jeg må. Har veldig få kviseproblemer både i ungdom og som voksen. Prøver bare å gi noen tips. Og du finner garantert tusenvis av meninger om hudpleie. Mye av det er jo siktet inn mot å gi megaprofitt, spesiellt rettet i mot kvinner. Men selv liker jeg ikke så godt å gå med hudprodukter, så man kjenner jo både at man har de på, og at det finnes forskjeller produktene i mellom. Så litt effekt på noe må det jo være der ute. Kviser er bakterivekst og det demper en med noe bakteriedrepende, som også må være hudvennlig. Ganske enkelt. Endret 1. juli 2017 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 (endret) Skummet er first price.Her er første problemet ditt. Dette er et elendig produkt som ikke er bra for huden din. Har en sånn høvel fra Gillette, kosta 79.Her er det andre problemet. Det er en grunn til at de er så billige. De er sløve og sliter på huden. Vil anbefale deg å kjøpe et startsett for tradisjonell barbering hos f.eks. barbershop.no. Husk etterbarberingskrem. Eventuelt kan du bruke en aloe vera-krem. Ja det er sikkert et dårlig skum, men er det virkelig sååå stor forskjell på first price og vanlig gillette skum? Er det høvel du anbefaler da? Sånn DE? Anonymous poster hash: 51e96...29d Jeg synes Nivea sine gel og skum til barbering er et ganske ok produkt. Men du kan godt bruke et dårlige skum og så kompensere med å pleie hud og smøre fuktighetskrem på etterpå. Til og med enkelte Gillette-produkter tross at det står sensitive på flasken, finner jeg uvennlige i mot hud. Varierer fra produkt til produkt, og noen har jo enorme serier å velge i mellom, mens andre har en gel og et skum, eller at butikken ikke har tatt inn alt i produktseriene. Men det er greit å prøve ut litt forskjellig. Og ikke bare produkt på produkt, men også hvordan det føles å gå uten å smøre fuktighetskrem på etterpå. Da erfarer du om grunnproduktet, som er enten barberskummet, eller hudpleie mot kviser er gode alene eller ikke. Blir en del prøv og feile. Når jeg skal i svømmehall, så blir jeg ekstremt uttørket etter besøket fra klor og minutter til timer i vannet alt ettersom om det er et svømmebasseng eller badeland en besøker. Da har jeg f.eks. funnet ut at First Price sin body lotion er dritbillig og faktisk veldig god. Koster omtrent en tier (husker ikke nøyaktig pris). Og da kan man overdrive og smøre seg inn og dusje av overskuddet uten å ruinere seg. Ellers så kjøper og prøver jeg ut forskjellig barberskum og gel som jeg tar med fra ferie. Gidder ikke alltid pakke barberskummet med hjemmefra Norge, og kjøper heller på reise i den hensikt at jeg kanskje finner et knippe produkter jeg kan stole på at er gode til neste ferietur. Endret 1. juli 2017 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Bruk éngangshøvel fra Clas Ohlson og den helt til venstre (de andre har noen farlige kjemikalier), i dusjen for enkelhets skyld. Burde finne den på Europris, av og til på tilbud for ca 40-50kr/liter, noe som er ganske billig for bra kvalitét. Har aldri funnet noen bedre eller billigere metode. Éngangshøvelen holder jo i ukesvis, så lenge man skyller den etter bruk og lar den tørke. Har ikke forsøkt den metoden, men liker den eksperimentelle tankegangen i det du foreslår. +1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2017 Bruk éngangshøvel fra Clas Ohlson og den helt til venstre (de andre har noen farlige kjemikalier), i dusjen for enkelhets skyld. Burde finne den på Europris, av og til på tilbud for ca 40-50kr/liter, noe som er ganske billig for bra kvalitét. Har aldri funnet noen bedre eller billigere metode. Éngangshøvelen holder jo i ukesvis, så lenge man skyller den etter bruk og lar den tørke. Aiit takker. Men hva slags greie er det der. Er det fuktighetskrem, lindrer rødhet? Anonymous poster hash: 51e96...29d Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2017 Er vel smak og behag. Men barberhøvel holder kvisene litt i sjakk i og med at en høvler dem av. Blir som å ta en peeling slik damene gjør, omtrentlig. Så du anbefaler høvel? Er ikke sånn at jeg har mye kviser, men mere kvisearr, røde. Anonymous poster hash: 51e96...29d Absolutt. En får ofte tørr hud etter barbering, så en litt påkostet ansiktskrem gjør gjerne underverker. Slik damene bruker, bare uten parfyme. Det er enorme forskjeller på slike ansiktskremer. Og mine erfaringer er at en kanskje er fornøyd i starten, siden det tar tørrheten, men så kan det være andre ting som svie. Bruker ikke ansiktskrem for ofte, men om jeg skal se normal ut uten tørrhet i ansikt på sensitive områder så må jeg bruke ansiktskrem. Har landet på Shiseido foreløpig. Svindyr i Norge, kjøper kun i utlandet. Men en del rimeligere produkter kan nok gjøre deg like lykkelig, og det varierer fra produsent til produsent hvor gode ingrediensene er. At jeg har valgt Shiseido er et lottospill. Jeg har jo ikke prøvd for mange produkter, og da er det helt sikkert tilsvarende gode ting å få. Kviser kan du regulere litt med kosthold. Litt med pleie av hud, sikkert også noe hjemmeremedier. Kanskje mild sitronsaft bare for å ta noe. Sitron er ihvertfall riktigere pH enn hva såpe måtte ha. Det finnes sikkert noen produkter med eteriske oljer som er bakteriedrepende. Er enormt mange eteriske oljer fra all slags tresorter til andre vekster. F.eks. nellik er ekstremt bakteriehemmende, men kanskje ikke noe en foretrekker å gå rundt å lukte. Kjøpte en skrubb, som jeg aldri bruker som skrubb fra Body Shop en gang fordi jeg ønsket å finne ut om Tea Tree olje hadde antiseptisk god virkning. Og det hadde det. smørte det på øm og lettere infisert sted. Lot det sitte litt og vasket av. Smørte noe fuktighetsprodukt på etterpå. Svir noe, men gjør susen. Lukter ikke så værst heller. Helichrysum skal visst være en vidundermiddelplante for hud. Finnes et par produktvarianter (bearbeidet eller rent råstoff). Det ene er mest til bruk på hud, det andre er en svindyr eterisk ren olje. Begge produkter kommer fra samme plante. Begge deler er dyre. Eteriske oljen er dessidert dyrest. Har ikke testet, kun ramlet tilfeldigvis over på internett. Selges i produkter i Norge av blant andre L'Occitane. Jeg høres vel ut som en sminkedokke, men sannheten er at jeg bruker veldig lite produkter. Bare hvis jeg føler jeg må. Har veldig få kviseproblemer både i ungdom og som voksen. Prøver bare å gi noen tips. Og du finner garantert tusenvis av meninger om hudpleie. Mye av det er jo siktet inn mot å gi megaprofitt, spesiellt rettet i mot kvinner. Men selv liker jeg ikke så godt å gå med hudprodukter, så man kjenner jo både at man har de på, og at det finnes forskjeller produktene i mellom. Så litt effekt på noe må det jo være der ute. Kviser er bakterivekst og det demper en med noe bakteriedrepende, som også må være hudvennlig. Ganske enkelt. Tea tree oil funker jævli bra har jeg hørt og, men hørt at den er veldig giftig. Man kan faktisk bli drept av den. Anonymous poster hash: 51e96...29d Lenke til kommentar
G Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 WTF Skal man svelge det da? Eller nøye seg med godt utblandete ferdigprodukter til utvortes bruk. Ja det er giftig å svelge: https://www.google.no/search?q=Tea+tree+oil 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2017 WTF Skal man svelge det da? Eller nøye seg med godt utblandete ferdigprodukter til utvortes bruk. Ja det er giftig å svelge: https://www.google.no/search?q=Tea+tree+oil " Sakset fra Legemiddelverket (http://www.legemiddelverket.no/div/tetreolje.htm): 2000-07-07: Tetreolje klassifisert som legemiddel Med verknad frå 27. juni 2000 har SLK klassifisert tetreolje (Oleum melaleucae, tea tree oil) som legemiddel. Det er gjort unntak for bruk i kosmetikk med innhald på opptil 0,5 %. Dette gjeld kun for produkt som skal brukast i munnhola uten å svelgjast (tannpasta og munnvatn). Vidare er det gjort unntak for inntil 2 % i andre hudpleiemiddel. Ein åtvarar mot bruk av olja til barn under 12 år. Produkt som inneheld tetreolje i høgare konsentrasjon enn opplyst ovanfor er rekna som farmasøytiske spesialpreparat, og kan derfor ikkje bli omsett utan marknadsføringsgodkjenning i Norge. Grunngjeving Tetreolje er ei aromatisk olje som blir utvikla frå blada av Melaleuca alternifolia som veks i Australia. Olja er ei blanding av fleire komponentar, m.a. terpinen-4-ol og 1,8-cineol. Ho har vore brukt i folkemedisinen som antiseptisk, bakteriehemmande, sopphemmande og immunstimulerande middel. I Sverige har ein godkjent nokre preparat med tetreolje som naturlegemiddel, med bruksområdet tradisjonelt brukt til behandling av mild akne, mot kløe ved mild fotsopp og ukomplisert insektbitt. Der er det meldt om fleire biverknader, som svie, irritasjon og allergiske reaksjonar. Til innvortes bruk er tetreolje svært giftig. Det er opplyst at inntak av 4 ml har vore dødeleg, medan 1 ml har ført til koma. Vidare er det rapportert om hundar som har fått forgiftningssymptom og m.a. blitt lamma etter at olja blei brukt i badet til hunden. Biverknadene som er rapportert gjeld produkt som inneheld over 2 % tetreolje. Produkta blir i stor grad marknadsført som legemiddel. På grunn av melde biverknader meiner SLK det er viktig at produkta blir kontrollert med tanke på innhald og merke for åtvaring. ------------------- Jeg ville vært svært forsiktig med bruk av tetreolje " http://vgd.no/helse-sex-og-livsstil/helse/tema/960859/tittel/tea-tree-oil Anonymous poster hash: 51e96...29d Lenke til kommentar
G Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 (endret) Man skal reguleres i hjel også da. Men, ja man burde i det minste ha advarsler sammen med produkter som er farlige. Men å regulere det som legemiddel. Jaja, er ikke skråsikker på om at jeg er enig i at apotekene skal få tjene seg rikere, da det er en konsekvens også. Dersom det blitt så strengt som du påpeker da. Men satan da. Skal en ikke tåle bittelitt svie, irritasjon da, uten at overformynderiet skal styre det. Du kan jo gå på polet å kjøpe ganske mye brennevin. Det svir og irriterer det også Endret 1. juli 2017 av G Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2017 Man skal reguleres i hjel også da. Men, ja man burde i det minste ha advarsler sammen med produkter som er farlige. Men å regulere det som legemiddel. Jaja, er ikke skråsikker på om at jeg er enig i at apotekene skal få tjene seg rikere, da det er en konsekvens også. Dersom det blitt så strengt som du påpeker da. Men satan da. Skal en ikke tåle bittelitt svie, irritasjon da, uten at overformynderiet skal styre det. Du kan jo gå på polet å kjøpe ganske mye brennevin. Det svir og irriterer det også Men uansett. Sånn engangshøvler i ansiktet. Funker det? Ser han overfor foreslo det. Anonymous poster hash: 51e96...29d Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Engangshøvler er ren søppel. "Engangsblader" (av god kvalitet) på tradisjonell barberhøvel funker bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå