Gjest medlem-329093 Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Jeg lurer på hva som er vitsen med å lage telefoner som takler 2TB kort når ingen lager over 256GB kort. Jeg kjøpte i går en telefon (HTC U11) som takler 2TB kort. Og hvor ble det av alle class U1 kortene, nå er alle class U3, og koster 1300- 2000 kroner for et 256GB. Er ikke U1 raskt nok til å ta opp og spille av 4K/UHD video? Når kommer kort på 512GB - 2TB? Virker som utviklingen har stoppet helt opp. Og hva skjedde med UFS kort? Mobilprodusentene begynte å bygge inn UFS kort i stedet for ordentlig lagring i mobilene. Men jeg har ikke sett en eneste telefon med UFS støtte for utvidbar lagring og ingen selger heller UFS kort. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 (endret) Støtten opplyst er teoretisk og logisk og forsåvidt riktig. En stund tilbake fikk mobil produsentene også pepper fordi de opplyste om f.eks 32GB mens 64GB var lansert kort tid etter mobilens utvikling/launch. Disse gikk ut i 2015 https://www.cnet.com/news/microdia-will-sell-a-1000-ish-512gb-microsd-come-july/ og lovte å være de første med 512GB microsdxc. Men i 2017 er det ikke spor av dette i produkt sortimentet http://www.microdia.com/product-category/portable-expandable-compatible/microsd/ Endret 30. juni 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Jeg tror ikke at det er et marked, foreløpig, for så store kort. Hos Teknikmagasinet finner du 128 GB kort i butikkene, mens 256 GB kort må bestilles fra lager. Det har selvsagt å gjøre med hvor mange kort de regner med å selge. Et 512 GB kort vil koste anslagsvis 4000 kr, og så dyre kort vil ha et begrenset marked. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Jeg tror ikke at det er et marked, foreløpig, for så store kort. Hos Teknikmagasinet finner du 128 GB kort i butikkene, mens 256 GB kort må bestilles fra lager. Det har selvsagt å gjøre med hvor mange kort de regner med å selge. Et 512 GB kort vil koste anslagsvis 4000 kr, og så dyre kort vil ha et begrenset marked. Det er nok tekniske årsaker og yield også. Man snakker blandt annet også om flere pins i bus tilkoplingen. Dette i og med at det er kun vist enginerrings sample på en messe for noen år siden fra en eller noen få minne produsenter. SD kort (ikke micro) fås som 512G og brukes av professjonelle fotografer meg bekjent. 256GB addon lagring til mobil vil holde for alle. Man skal ha veldig spesielle behov om man overgår det. Dessuten er internt nand/ssd minne myyyye raskere og android produsenter har insett dette. I tillegg måndata gjennom en kontroller/bridge med sd-kort slot som igjen er en flaskehals. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 (endret) Rart at android telefoner kommer med maks 64GB innebygd lagring da. Det gjorde min HTC U11 også, men det var den beste telefonen så da ble det den til tross for at jeg helst ville hatt 256GB innebygget lagring.. Endret 1. juli 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Flere huawei , xiaomi, Asus, Google har 128GB eller mere internminne. Jeg teller 13 telefoner, hvor noen også har 256GB internminne. https://www.prisjakt.no/category.php?b=s321274985 Mange har sd-kort slot i tillegg , og noen er uten sd-kort støtte. Skal jeg tippe er det for å holde kostnadene nede. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Si hva du vil om microSD, men kortene er veldig lette å rote bort og miste på bakken. Samsung har skjønt det, de lager oransje kort. Et stort pluss når man pusher 60. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Jeg hadde lyst på 512 GB nå som jeg ble "tvunget" over på Android igjen med en Samsung S8 av arbeidsgiver men fant ingen kort på lager selv om de lå i sortimentet til en altfor høy pris. Så det ble ett Samsung Evo+ 256 GB microsdxc-kort siden det var kjappeste kortet jeg fant i prisklassen under 2000 kroner med den størrelsen, er spent på om det er raskere enn SanDisk 200 GB jeg har liggende fra gammelt av som står i Nvidia Shield'en min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå