Harald Brombach (digi.no) Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Men det vil ikke fungere i alle tilfeller.Nå vil Microsoft beskytte Windows 10-brukere mot utpressingsvare Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Som Mikko Hypponen skriver: "Why would any protected OS ever allow any process to write to MBR is beyond me." Dette har jeg også lurt på. Å beskytte MBR ser jeg på som fatalt viktig, og det burde ikke være noe problem å gjøre dette. Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Men krever dette at man bruke MS sitt antivirus? Ser litt slik ut? Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Som Mikko Hypponen skriver: "Why would any protected OS ever allow any process to write to MBR is beyond me." Dette har jeg også lurt på. Å beskytte MBR ser jeg på som fatalt viktig, og det burde ikke være noe problem å gjøre dette. Men det kan du som regel slå på i BIOS oppsettet (selv på min 10 år gamle PC) Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Uten at jeg vet om GPT også er utsatt, hvorfor ville noen i det hele tatt brukt MBR lengre? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Hvis du har en eldre pc med legacy bios må du ha mbr på bootdrive. GPT krever vel uefi om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Ximalas Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Hvis du har en eldre pc med legacy bios må du ha mbr på bootdrive. GPT krever vel uefi om jeg ikke husker feil. Underforstått at det dreier seg om Microsoft Windows, så har du rett. Andre mer oppegående operativsystemer kan fint bruke GPT for bootdisker, med forbehold om at bootfirmwaren aksepterer GPT. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 At maskinen går ned er kjedelig nok, men det er en relativt smal sak å få den på lufta igjen. Tapte filer uten backup derimot, og det er dette denne oppdateringen beskytter mot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå