inaktiv000 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Hei, jeg har TV-inn på skjermkortet mitt (tror ikke det har tuner, bare S-Video). Noen forslag til hva jeg kan bruke det til? (Tenkte å ta opp tv-programmer, men da må jeg vel ha et program til dette.. forslag?) Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Du kan bruke Windows Movie Maker eller hva det nå heter. Har du f. eks. en videospiller med s-video ut (vet ikke om tver normalt har det) kan du kjøre signal gjennom den og ta opp på dataen. For eksempel. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 OK Hvor finner jeg Windows Movie Maker? Jeg har Windows 2000. Boksen fra UPC har en Scart-utgang, så jeg bruker den Kan WMV times? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 windows movie maker SUGER. prøv heller noen programmer fra intervideo. En kompis av meg bruker et program fra dem (husker ikke hva det heter i farta) til å ta opp direkte til svcd/vcd og det fungerer utmerket. Holder selv på å sette opp en videoopptakspc med et asus v6800 deluxe kort i m/svideo & composite inn & ut, xp1800 og 512mb ram. skal ta opp f.eks dokumentarer og annet snacks (konserter?) Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 OK, takk! Jeg har interVideo WinCinema, men sjekker litt på sidene deres om det finnes programmer som burde være bedre. Ser også at nVidia kommer til å gi ut et program som virker lovende Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 har for meg det hette windvr eller winvcr ... husker ikke helt kan jo også prøve: InterVideo.WinDVD.Recorder.4.5.28.109 Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg har lastet ned WinDVR3, det fungerer delvis, men det er noen problemer (regner med at det ikke er programmet sin skyld): - Må velge composite for å få farger (jeg bruker s-video) - Bildet er forskøvet (bøyd, formen beveger seg litt) - Noe skurring av og til (som en dårlig VHS) - Bildet hopper - Streker på bildet Hva kan være årsaken til alt dette? Forsøker litt med forskjellige instillinger (PAL-* osv), men har ikke funnet noen som hjelper. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 DJ_JK: vet du om kameraten din hadde de samme problemene tidligere, evt. løsningen? Hva slags kort har han? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Hmm, nå fungerte det plutselig veldig fint. Bildet ble rimelig bra, det er en strek som beveger seg litt nedover, men det kan vel ha med kabelen å gjøre. Valgte Pal-B. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 tror ikke han har opplevt noen problemer med det. men jeg har ikke spurt han om det, så jeg er ikke sikker. Kan være kabelen som utgjør den streken. Prøv deg fram Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Jess, det tror jeg og. Kabelen er 10m. Det er et lite problem, men tidligere var hele greia altså som en ødelagt VHS-kassett... Kanskje det var en reboot som gjorde susen (bare gjetting) Nå sliter jeg litt med at PCen kræsjer (bluescreen) ved bruk av programmet av og til, men det skjer ikke så ofte at jeg orker å gjøre noe med det Det ser dessuten ut til at driverene er problemet, da er det vel ikke stort jeg kan gjøre. Takk for hjelpen hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå