Gå til innhold

Denne mobilen har fingeravtrykkleseren bygget inn i selve skjermen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Gi meg et eksempel da på typografi du mener er dårlig.

iOS ser penere ut, men det er ikke lett å forklare det. Android gir ofte en Lego Duplo feeling, det funker helt flott men det er større enn egentlig nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gi meg et eksempel da på typografi du mener er dårlig.

iOS ser penere ut, men det er ikke lett å forklare det. Android gir ofte en Lego Duplo feeling, det funker helt flott men det er større enn egentlig nødvendig.
Tja, for meg er det helt omvendt. Ui-et til Android kan jo tilpasses akkurat slik du måtte ønske, flott og storslagent, eller lite og minimalistisk. Så den kjøper jeg rett og slett ikke. Du kan jo faktisk få ui-et til å være en kopi av ios, hvis det var ønskelig.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres interessant ut. :) Hvilken meny går jeg inn på?

Longpress, eller på norsk, langt trykk, ikke så ulikt touchforce, på hjemskjermen, så dukker det opp en meny som heter bakgrunn og temaer. Vær obs på at noen vil koste deg noen kroner, men dere ios folk er jo helt besatt av å betale for alt i mellom himmel og jord, så det skulle vel ikke være noe problem. Men først av alt, må du skaffe deg en Androidtelefon ?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle er styrt av følelser når de kjøper hva som helst. Forstår man ikke engang dét forstår man ikke mye om produktutvikling.

Nånei. Alle applekjøperne kanskje ja, men ikke alle mobilkjøpere. Du får snakke for deg selv.

Sist jeg kjøpte ny telefon hadde jeg en del kriterier. Stor skjerm, amoled, 3,5mm jack, og en moderne cpu som holder følge noen år. Så hadde jeg en del mindre viktigen kriterier, slik som minnekort, bra kamera, ok utseende, ok batteri, og noen småting til. Endte med den jeg har da den oppfylte de fleste av kriteriene samt at arbeidsgiver støtter denne modellen.

Så å tro at alle handler med følelser er feil.

Salg handler om behov, som igjen styres av følelser. (Salg 101)

Du har allerede handlet på følelser, fordi disse kriteriene ble satt fordi du vet det gir deg den opplevelsen(aka følelsen) du ønsker.

Lenke til kommentar

Tja, i mitt tilfelle så måtte jeg velge mellom 2 produsenter da jeg skulle ha ny jobb telefon, da de kun "godkjenner" iphone eller samsung. Hadde jeg valgt ut ifra følelser hadde jeg valgt noe annet

Så du kastet kron og mynt når du valgte..? Ellers så kjøpte du forsatt på følelser selvom alternativene var begrenset. 

Lenke til kommentar

Tja, i mitt tilfelle så måtte jeg velge mellom 2 produsenter da jeg skulle ha ny jobb telefon, da de kun "godkjenner" iphone eller samsung. Hadde jeg valgt ut ifra følelser hadde jeg valgt noe annet

Så du kastet kron og mynt når du valgte..? Ellers så kjøpte du forsatt på følelser selvom alternativene var begrenset.

Nei ikke krone eller mynt. Kun en av produsentene leverte telefoner med amoled skjerm, og det er ikke en følelse at de er overlegne til mitt bruk, det er fakta ?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det din iphone kan gjøre som ikke en android klarer?

Tja, iPhone får OS-oppdateringer i myyyye lengre tid, i tillegg til at kvaliteten på programvaren er bedre, se nederst.

Og hva er det android tilbyr som du mener er unyttig og plagsomt?

DinSide testet for en stund siden prisene på de 30 appene som var mest populære for Android og iOS. I snitt var appene for Android billigere. I noen tilfeller var Android-versjonen gratis, mens iOS-versjonen måtte betales for.

http://www.dinside.no/mobil/er-apper-dyrest-pa-ios-eller-android/60970401

Dette kunne ved første øyekast virke urettferdig og gå i sterk favør av Android, men det varer kun til man sjekker det som DinSide IKKE hadde undersøkt om disse appene, og som man kan si gjelder generelt, se: https://disqus.com/home/discussion/dinside-mobil/er_apper_dyrest_pa_ios_eller_android/#comment-2591626611

Oppsann, så når man går materien dypere i sømmene, så sitter man plutselig med det motsatte inntrykket: kvaliteten på apper går sterkt i favør av IOS.

Så for å svare på spørsmålet ditt: det er pokker så unyttig og plagsomt at man i en sjenerende stor andel tilfeller får apper til Android som beviselig er funskjonelt begrensede og/eller utdaterte i forhold til iOS-versjonen, mens det motsatte ikke er tilfelle.

Da hjelper det pokker så lite at Android-versjonen av appen er gratis eller billigere enn iOS-versjonen.

Lenke til kommentar

Hva er det din iphone kan gjøre som ikke en android klarer?

Tja, iPhone får OS-oppdateringer i myyyye lengre tid, i tillegg til at kvaliteten på programvaren er bedre, se nederst.

Og hva er det android tilbyr som du mener er unyttig og plagsomt?

DinSide testet for en stund siden prisene på de 30 appene som var mest populære for Android og iOS. I snitt var appene for Android billigere. I noen tilfeller var Android-versjonen gratis, mens iOS-versjonen måtte betales for.

http://www.dinside.no/mobil/er-apper-dyrest-pa-ios-eller-android/60970401

Dette kunne ved første øyekast virke urettferdig og gå i sterk favør av Android, men det varer kun til man sjekker det som DinSide IKKE hadde undersøkt om disse appene, og som man kan si gjelder generelt, se: https://disqus.com/home/discussion/dinside-mobil/er_apper_dyrest_pa_ios_eller_android/#comment-2591626611

Oppsann, så når man går materien dypere i sømmene, så sitter man plutselig med det motsatte inntrykket: kvaliteten på apper går sterkt i favør av IOS.

Så for å svare på spørsmålet ditt: det er pokker så unyttig og plagsomt at man i en sjenerende stor andel tilfeller får apper til Android som beviselig er funskjonelt begrensede og/eller utdaterte i forhold til iOS-versjonen, mens det motsatte ikke er tilfelle.

Da hjelper det pokker så lite at Android-versjonen av appen er gratis eller billigere enn iOS-versjonen.

Det var da pokker så mye du skulle bruke ordet pokker. Jeg har ikke trykket meg inn på linken til en forumtråd!!?? full av fanboys. Hva i alle dager skulle det liksom bevise? At applefansen er enige?

Det du sier om apper er jo like mye andre veien, ja kanskje mer den andre veien. 1881 for eksempel. Gule sider et annet eksempel. Og du er vel såpass oppegående at du vet man kan betale for å slippe reklamen. Oppgradering av os i lang tid får du også på android. Men da må du velge rette telefonen.

Dere klarer altså ikke gi meg ett eneste relevant eksempel? Gi meg ett eksempel, hva er det iphone løser så mye bedre enn android?

Endret av newnick
Lenke til kommentar

Å gjøre meg glad.

Hmm... skjønner at du har et tilnærmet religiøst forhold til apple. Siden det er religionsfrihet i dette landet så må du jo få lov å dyrke den guden du måtte ønske, og siden jeg ikke er serlig religiøs av meg, så skal jeg heller ikke prøve å omvende deg. Amen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå ryktes det at iPhone 8 kommer uten å ha fingeravtrykksleser i det hele tatt. Blir spennende å se, antar de evt erstatter den med noe tilsvarende (ryktet sier 3d-scan av ansikt).

Kanskje ikke dumt, brukte selv ansiktleser en stund, kjapt og enkelt, dog har jeg gått tilbake til fingeravtrykk på min nåværende telefon fordi den er plassert lik at det er det mest naturlige stedet å ta for å slå på skjermen uansett. 

AtW

Lenke til kommentar

Å gjøre meg glad.

Hmm... skjønner at du har et tilnærmet religiøst forhold til apple. Siden det er religionsfrihet i dette landet så må du jo få lov å dyrke den guden du måtte ønske, og siden jeg ikke er serlig religiøs av meg, så skal jeg heller ikke prøve å omvende deg. Amen.

Absolutt ikke. Det er masse med iPhone og Apples produkter som ikke er bra nok. At de er overlegent best gjør ikke nødvendigvis at de er gode nok. Det betyr bare at UX hos konkurrentene er strekt mangelfull i de fleste tilfeller.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Nå ryktes det at iPhone 8 kommer uten å ha fingeravtrykksleser i det hele tatt. Blir spennende å se, antar de evt erstatter den med noe tilsvarende (ryktet sier 3d-scan av ansikt).

Kanskje ikke dumt, brukte selv ansiktleser en stund, kjapt og enkelt, dog har jeg gått tilbake til fingeravtrykk på min nåværende telefon fordi den er plassert lik at det er det mest naturlige stedet å ta for å slå på skjermen uansett.

AtW

Ser ikke noe problem med ansiktsgjenkjenning så lenge det funker like bra som fingeravtrykk og er like raskt, men de variantene jeg har prøvd så langt har ikke vært gode (eller sikre) nok. Tipper det blir gjort med en eller annen form for 3d-scan om Apple kommer med det - forhåpentligvis med samme "on-chip"-løsning som touchid så det blir like sikkert.

Lenke til kommentar

Å gjøre meg glad.

Absolutt ikke. Det er masse med iPhone og Apples produkter som ikke er bra nok. At de er overlegent best gjør ikke nødvendigvis at de er gode nok. Det betyr bare at UX hos konkurrentene er strekt mangelfull i de fleste tilfeller.
Dette er bare tull og tøys. Det er lenge siden iphone var bedre enn andre telefoner, om de i det hele tatt noen gang har vært bedre. Du klarer ikke å gi meg ett eneste eksepel på hva som er bedre på iphone. Det forteller meg at du enten er en religiøs fanatiker eller så er du rett og slett et nettroll.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...