Lami Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 (endret) Hei, Fra 2014-2016 hadde jeg gått med komplette tette bihuler. Opererte da i 2016 i bihulene. I tillegg opererte jeg nå igjen her for noen måneder siden for skjev neseskillevegg og rester av bihuler. Men likevel etter jeg har operert bihulene er jeg fortsatt støtt syk. I år og har vært syk hver måned. Jeg var nå syk fra slutten av april til slutten av mai-begynnelsen juni. Konstant altså. Jeg var kanskke frisk 1 dag, før jeg ble syk igjen. Hver gang jeg har blitt syk, måtte jeg ha antibiotika. Nå har jeg altså vært frisk i tre uker, men i dag er jeg blitt syk igjen. Jeg er så mektig lei. Fastlegen bryr seg ikke. Ingen bryr seg. Ikke Volvat eller legevakten. Jeg har D og B vitamin mangel men tar tabletter for det. Jeg tok helår og sesong-allergitest i 2015 som viste negativ. Kirurgen min har spurt meg flere ganger om jeg ikke har allergi. Jeg har sagt nei siden denne fra 2015 sier jeg ikke har. Jeg nevnte lavt immunoglobin for Volvat-legen. Han nærmest lo det vekk og sa jeg ikke hadde det fordi "veldig få som har det", (eh jeg kan vel f*** ha det selv om det er få som har det!). Så fikk ikke testet det nivået når jeg først var der og betalte 1600,- for et besøk. Vet ikke om jeg skal gidde å nevne noe slikt for fastlegen. Jeg orker bare ikke dette mer. Jeg er mer syk enn jeg er frisk, og jeg er fortsatt i 20-årene. På lørdag reiser jeg, så da skal det bli slit å eventuelt få tak i noe av medisiner der jeg skal. Vet ikke om det er noe å gå til legevakten i morgen og nevne at jeg er konstant syk. Noen som har vært borti lignende eller kanskje har lest/vet noe? Tusen takk for svar. Endret 29. juni 2017 av Lami Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 (endret) Hei, Fra 2014-2016 hadde jeg gått med komplette tette bihuler. Opererte da i 2016 i bihulene. I tillegg opererte jeg nå igjen her for noen måneder siden for skjev neseskillevegg og rester av bihuler. Men likevel etter jeg har operert bihulene er jeg fortsatt støtt syk. I år og har vært syk hver måned. Jeg var nå syk fra slutten av april til slutten av mai-begynnelsen juni. Konstant altså. Jeg var kanskke frisk 1 dag, før jeg ble syk igjen. Hver gang jeg har blitt syk, måtte jeg ha antibiotika. Nå har jeg altså vært frisk i tre uker, men i dag er jeg blitt syk igjen. Jeg er så mektig lei. Fastlegen bryr seg ikke. Ingen bryr seg. Ikke Volvat eller legevakten. Jeg har D og B vitamin mangel men tar tabletter for det. Jeg tok helår og sesong-allergitest i 2015 som viste negativ. Kirurgen min har spurt meg flere ganger om jeg ikke har allergi. Jeg har sagt nei siden denne fra 2015 sier jeg ikke har. Jeg nevnte lavt immunoglobin for Volvat-legen. Han nærmest lo det vekk og sa jeg ikke hadde det fordi "veldig få som har det", (eh jeg kan vel f*** ha det selv om det er få som har det!). Så fikk ikke testet det nivået når jeg først var der og betalte 1600,- for et besøk. Vet ikke om jeg skal gidde å nevne noe slikt for fastlegen. Jeg orker bare ikke dette mer. Jeg er mer syk enn jeg er frisk, og jeg er fortsatt i 20-årene. På lørdag reiser jeg, så da skal det bli slit å eventuelt få tak i noe av medisiner der jeg skal. Vet ikke om det er noe å gå til legevakten i morgen og nevne at jeg er konstant syk. Noen som har vært borti lignende eller kanskje har lest/vet noe? Tusen takk for svar. Har ikke noen veldig gode råd, men vet hvordan det er å være konstant syk. Helt jævlig, spesielt når folk ikke tror/forstår hvor dårlig du er. Det beste tipset jeg kan gi og som jeg føler alle kan gi er å skifte lege med en gang du føler de ikke tror på deg. Din tillit til legen er da brutt, og med andre ord er det bare en vei og det er å bytte ut legen. Du går ikke på noen medisiner som svekker immunforsvaret? Endret 30. juni 2017 av .berZerk Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 (endret) Medisin er som kjent ikke en eksakt vitenskap. Det er fremdeles drøssevis vi ikke vet om menneskekroppen. Alt vi vet, vet vi gjennom prøve-feile metoder. I tillegg gir vi oss ikke, men står hardnakket på at kroppen skal håndteres del for del, ikke sammenhengende som "ånde, kropp og sjel". Personer med psykiske lidelser kan helt klart relatere til det du opplever; å ikke bli hørt for et åpenbart problem for den det gjelder. Det som er annerledes med deg, er at det faktisk er målbart. Du har til gode å få tak på en lege som tar deg på alvor og synes at du er et interessant "case", som h*n kan engasjere seg i. Det virker som om du har uttømt de nærmeste helseressursene. Du kan bytte fastlege. Du har fritt behandlingsvalg. Det er også en del annet du kan gjøre selv i denne prosessen. Jeg ville ha startet i samme gate som du er inne på selv, immunforsvaret. Bare fordi allergitestene sier at du ikke er allergisk, betyr det ikke at du ikke er det. Her kan du selv prøve deg frem med eliminasjonsmetoden. Jeg ville ha begynt med å kutte ut tre åpenbare ting; hvitt mel, sukker og ferdigmat. Jeg kan ikke forklare detaljene om hvorfor, men jeg har sett adskillige ganger at det hjelper. Hvis du vil vite mer og få ytterligere råd om kostholdet, foreslår jeg at du sender en PM til Vidor her på forumet, han har svar på det meste. Det sier seg selv at det ikke er mye trim og mosjon man får når man konstant er syk. Man skal selvfølgelig også være forsiktig med aktivitet når man har feber i samband med en betennelsestilstand. Se om du kan holde et forhøyet aktivitetsnivå i de periodene du orker. Jeg snakker ikke treningssenter eller løpetur, men gange i friske luften. Hvordan bor du? Kan boligen ha noe med dine problemer å gjøre? Mugg, sopp, eller annet? Hva jobber du med? Kan det være allergener på arbeidsplassen? Hvordan er luftkvaliteten der? Møter du mange andre syke i din hverdag? Som i en barnehage f.eks? Du ser at jeg hinter frempå å ta en skikkelig gjennomgang av helse din livssituasjon, for å så luke ut all dritten. Endret 30. juni 2017 av Skandinav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå