Franz Vrolijk Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Hei! En gul motor-varsellampe på dashbordet mitt begynte å lyse i dag uten noen varselmelding. Prøvde å fylle olje, fremdeles på. Bilen var på diagnose for 2 dager siden angående ufungerende cruise control, lurer på om de kanskje har tukla med noe? De skal ha resatt kjørecomputeren. Viftene på bilen bråker fælt også når jeg står på utsiden og når jeg skrur av motoren, vet ikke om det har noen sammenheng. Noen som har peil på hva lampen betyr? Lurer på om ikke det har noe med noe catalysator eller miljøfunksjoner i motoren utifra hva jeg har lest på nettet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Lampen betyr at det ligger feilkoder registrert i ECU-en. Du er avhengig av utstyr for å lese feilkoder for å vite hva det betyr. Lenke til kommentar
Franz Vrolijk Skrevet 29. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2017 Lampen betyr at det ligger feilkoder registrert i ECU-en. Du er avhengig av utstyr for å lese feilkoder for å vite hva det betyr. Takk! Skal flytte i morgen. Dumt å kjøre 3 timer med litt ting i bilen kanskje? Passer dårlig å "droppe" flytting... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Hvis viftene går for fullt kan det kanskje tyde på at motoren blir veldig varm. Sjekk oljenivå (må ikke være over max) og kjølevæske (nivå og at det ikke er olje i den). Vill gjetning. Kan som sagt være hva som helst. Men dette er jo gratis å sjekke. Noen verksteder og evt. Biltema/Mekonomen e.l. kan ha utstyr og lese ut feilkoder gratis eller for en billig penge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Så lenge lampen lyser fast, er det vanligvis uproblematisk å kjøre en stund, selv om det ikke anbefales. Dersom lampen blinker, bør bilen ikke kjøres mer enn nødvendig. Viktig å få lest ut feilkoder, så har man et sted å starte feilsøkingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå