Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en bachelorgrad i engelsk og lurer på hva som andre med samme utdanning jobber med her i landet? Jeg tok min bachelor i et annet land enn Norge, så det går ikke an å ta PPU fordi jeg mangler det andre faget jeg kan undervise i. Norsk er ikke mitt morsmål, så det går heller ikke an å jobbe som oversetter. For tiden er jeg i en jobb som jeg ikke liker siden det har ingenting å gjøre med min utdanning, og har veldig lyst å finne på noe i mitt fagfelt. Finnes det andre muligheter i det hele tatt? Er det noen her som jobber som copywriter for norske firmaer som jobber med utlandet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta årsstudium i et annet fag og bli lærer? 

Kanskje jeg gjør det på slutt, men jeg er generelt ikke så veldig glad i undervisningsarbeid, spesielt med barn, og da må jeg ta mastergrad i tillegg for å kunne jobbe på en høyskole, for eksempel. Tenkte det kunne være lurt å utforske andre muligheter først, hvis de finnes :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Du har mulighet til å ta et fag (60 poeng) dette skoleåret, og så ta PPU neste år. Med to fag stiller du sterkere i søknaden, selv om du skulle få middelmådige resultater. Med bachelorgrad+ppu kan du jobbe i videregående skole og voksenopplæring. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...