TangledT Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Hei! Jeg har en bachelorgrad i engelsk og lurer på hva som andre med samme utdanning jobber med her i landet? Jeg tok min bachelor i et annet land enn Norge, så det går ikke an å ta PPU fordi jeg mangler det andre faget jeg kan undervise i. Norsk er ikke mitt morsmål, så det går heller ikke an å jobbe som oversetter. For tiden er jeg i en jobb som jeg ikke liker siden det har ingenting å gjøre med min utdanning, og har veldig lyst å finne på noe i mitt fagfelt. Finnes det andre muligheter i det hele tatt? Er det noen her som jobber som copywriter for norske firmaer som jobber med utlandet? Lenke til kommentar
Mekanius Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Ta årsstudium i et annet fag og bli lærer? Lenke til kommentar
TangledT Skrevet 30. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2017 Ta årsstudium i et annet fag og bli lærer? Kanskje jeg gjør det på slutt, men jeg er generelt ikke så veldig glad i undervisningsarbeid, spesielt med barn, og da må jeg ta mastergrad i tillegg for å kunne jobbe på en høyskole, for eksempel. Tenkte det kunne være lurt å utforske andre muligheter først, hvis de finnes Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Du har mulighet til å ta et fag (60 poeng) dette skoleåret, og så ta PPU neste år. Med to fag stiller du sterkere i søknaden, selv om du skulle få middelmådige resultater. Med bachelorgrad+ppu kan du jobbe i videregående skole og voksenopplæring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå