Gå til innhold

Ekspertene klør seg i hodet når Trump nå langer ut mot Amazon: – Hva er det han snakker om?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"The #AmazonWashingtonPost, sometimes referred to as the guardian of Amazon not paying internet taxes (which they should) is FAKE NEWS!"

Det kan vel tolkes på flere måter. Det er fake news at de ikke betaler internettskatt er det jeg leser. Ikke det at det gir særlig mening heller :hmm:

• Liker 4
Lenke til kommentar

Joa, Trump er som vanlig uniformert, men vet ikke om det er i nærheten av det rareste han har tweetet, virker naturlig å tenke at han snakker om sales tax (og det er ganske dustete at det ikke betales med nettkjøp). At han ikke kan skrive, og ikke har gått med seg at det er endret er jo ikke så bra, men ikke akkurat revolusjonerende i Trump-land.

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

"The #AmazonWashingtonPost, sometimes referred to as the guardian of Amazon not paying internet taxes (which they should) is FAKE NEWS!"

Det kan vel tolkes på flere måter. Det er fake news at de ikke betaler internettskatt er det jeg leser. Ikke det at det gir særlig mening heller :hmm:

Det er mer naturlig at "fake news", her peker på washington post (og da generelt, de bare "er" fake news, ingen konkret sak i denne omgang), og de som ikke betaler er amazon.

AtW

Lenke til kommentar

Joa, Trump er som vanlig uniformert, men vet ikke om det er i nærheten av det rareste han har tweetet, virker naturlig å tenke at han snakker om sales tax (og det er ganske dustete at det ikke betales med nettkjøp). At han ikke kan skrive, og ikke har gått med seg at det er endret er jo ikke så bra, men ikke akkurat revolusjonerende i Trump-land.

AtW

Gir mer mening, Forstår at du ikke trenger å pålegge sale tax om du selger til andre stater, var sikkert for kronglete i gamle dager men i dag er det trivielt.

Alt Trump trenger å gjøre er å endre loven og øke skattene :)

Men de pengene går til staten og ikke federalt.

Lenke til kommentar

Det er mer naturlig at "fake news", her peker på washington post (og da generelt, de bare "er" fake news, ingen konkret sak i denne omgang), og de som ikke betaler er amazon.

AtW

Tja, hvis vi fikser setningen litt; "The #AmazonWashingtonPost, (sometimes referred to as the guardian of Amazon) not paying internet taxes (which they should) is FAKE NEWS!"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et generelt problem at noen selskaper må selge varene sine med merverdiavgift/sales tax, mens andre selskaper slipper. Det gir en uheldig og urettferdig markedsvridning som favoriserer selskaper som slipper mva. Disse vil selvsagt ta markedsandeler fra de som må legge på mva/tax og sakte men sikkert spenne bena under på hele mva-skatten. Det vil i sin tur redusere det offentliges inntekter og som følgekonsekvens strupe inn på offentlige tjenester. Med mindre man kompenserer med andre skatter som for eksempel inntektskatt. Nivået på offentlige tjenester i USA er allerede langt bak alle Europeiske land. Men jeg må si det er merkelig at en republikaner som Trump kritiserer lovlige skatteunngåelser sånn som han har kjempet for lavere skatter i alle år.

• Liker 6
Lenke til kommentar

AtW

Tja, hvis vi fikser setningen litt; "The #AmazonWashingtonPost, (sometimes referred to as the guardian of Amazon) not paying internet taxes (which they should) is FAKE NEWS!"

Jeg tolker det slik.: "The #AmazonWashingtonPost, sometimes referred to as the guardian of ( Amazon not paying internet taxes which they should) is FAKE NEWS!"

Altså, hele amazon-setningen hører sammen, så kommer "is fake news" til slutt og peker på washington post.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor krever ikke amerikanerne at Trump mentalundersøkes?

Mannen lider utvilsomt av Narcissistic Personality Disorder Symptoms.

Han er så selvopptatt at han bruker mesteparten av tiden til å skryte av seg selv, angripe alle som kritiserer ham, samt spille golf.

Han har utallige ganger bevist at han ikke aner hva ting dreier seg om.

Det aller verste og farligste er at han er sjef for det amerikanske forsvaret, noe som sjeldent skrives om.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et generelt problem at noen selskaper må selge varene sine med merverdiavgift/sales tax, mens andre selskaper slipper. Det gir en uheldig og urettferdig markedsvridning som favoriserer selskaper som slipper mva. Disse vil selvsagt ta markedsandeler fra de som må legge på mva/tax og sakte men sikkert spenne bena under på hele mva-skatten. Det vil i sin tur redusere det offentliges inntekter og som følgekonsekvens strupe inn på offentlige tjenester. Med mindre man kompenserer med andre skatter som for eksempel inntektskatt. Nivået på offentlige tjenester i USA er allerede langt bak alle Europeiske land. Men jeg må si det er merkelig at en republikaner som Trump kritiserer lovlige skatteunngåelser sånn som han har kjempet for lavere skatter i alle år.

Som et tillegg kan jeg nevne at dersom man ikke betaler sales tax der man kjøper varen, som oftest ved internettkjøp fra selskaper som ikke har noen tilstedeværelse i mottakerstaten, skal man i teorien selv oppføre slike kjøp i skattemeldingen sin. Dette kalles use tax og så vidt jeg har forstått er det nesten bare skatteadvokater/-jurister som frivillig betaler den...

Lenke til kommentar

Moderatormelding

16 innlegg er fjernet fra tråden, og vi holder oss til topic fra nå av. Kommentering på andres eventuelle skrivefeil, samt en lengre avsporing angående slikt, har ikke noe i tråden å gjøre. Ta det på PM med vedkommende om man føler for å si noe om det.

Kommentarer på moderering (og eventuelle skrivefeil man finner i dette innlegget) sendes på PM til undertegnede.

Lenke til kommentar

Analysen av språkbruket til Donald landet vel på ca 4 års mental alder. En ting er emosjonelt lavt utviklet alder, en annen er når man evner å se seg selv som en del av noe større og derfor handler ansvarsfult (unngår projeksjon av egne dårlige sider som er typisk for narsissister). Problemet er at selvet er ustabilt og trenger konstant bekreftelse og påfyll eksternt for selvregulering siden dette ikke er internalisert som en del av oppveksten, noe som gjør at han heller ikke tåler normal kritikk fra pressen og det å måtte stå til ansvar for sine handlinger og også se konsekvensene av det han gjør i USA som også påvirker resten av verden. Normale folk har stort sett ingen ide om hva som driver denne mennesketypen og mange forstår ikke at det er mulig og hvor destruktivt det kan bli med la selvopptatthet og egoisme/underutviklethet styre en imperialistisk supermakt. Nå er jo ikke en president alene om hele skyldsmørsmålet selv om de ofte blir et offentlig symbol. Det er mange agendaer og interessegrupper i kulissene som er med i helhetsbildet, men at Donald er en eksepsjonelt lite egnet person til å representere og vurdere/prioritere for en sunn utvikling er det vel liten tvil om, men på en måte er han jo også valgt og er representativ for befolkningen basert på å speile under valgkampen det mange ber om, som nødvendigvis ikke er så spesielt gjennomtenkt i et større perspektiv. Deler av dette er jo bare generelt dårlige menneskelige sider alle har, men en god del av dem er bare lavmål.

Lenke til kommentar

Det er merkelig at så mange ikke ser dette og heller fokuserer på person.

Man kan sikker si mye om Trump men jeg vil si andre mennesker har vist et ansikt siste året jeg synes er mye verre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...