gorsol Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Jeg er ikke god, men jeg har det urolig gøy allikevel.ANMELDELSE: Nex Machina Lenke til kommentar
Dr Paceville Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Rart at anmelderen er utelukkende positiv, men gir fremdeles karakteren 8/10 istedenfor 10/10. Jeg fant ingen kritiske vurderinger i artikkelen. Lenke til kommentar
Jonas Magerøy Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Rart at anmelderen er utelukkende positiv, men gir fremdeles karakteren 8/10 istedenfor 10/10. Jeg fant ingen kritiske vurderinger i artikkelen. Et spill må ikke nødvendigvis ha 10/10 automatisk selv om der ikke er noen nevneverdige feil i anmelders øyne. 2 Lenke til kommentar
gorsol Skrevet 29. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2017 Rart at anmelderen er utelukkende positiv, men gir fremdeles karakteren 8/10 istedenfor 10/10. Jeg fant ingen kritiske vurderinger i artikkelen. Det er riktig som Jonas sier, et spill er ikke 10/10 bare fordi det er lite å trekke fra. 8/10 er et svært godt spill, ref karaktertekst, og det passer veldig bra til Nex Machina. Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Veldig kult spill, enig med Gøran. Hadde også høye forventninger til dette, med tanke på at Eugene Jarvis var med på laget. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 (endret) Rart at anmelderen er utelukkende positiv, men gir fremdeles karakteren 8/10 istedenfor 10/10. Jeg fant ingen kritiske vurderinger i artikkelen. Det er ikke et AAA-spill. Der har du karaktertrekket. Hovedgrunnen er nok enda et tilfelle av "sjangerrasisme". om man kan bruke et sånt ord. Et spill i denne sjangeren kan aldri få 10/10 fordi anmelderne ikke liker sjangeren spesielt godt. Det viser også de stusselige forklaringene på hvorfor det ikke får 10/10. PS: Tviler på at spillet er 10/10, men det må da jaggu være mulig å forklare hvorfor. Endret 30. juni 2017 av radiohodet Lenke til kommentar
gorsol Skrevet 30. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2017 Rart at anmelderen er utelukkende positiv, men gir fremdeles karakteren 8/10 istedenfor 10/10. Jeg fant ingen kritiske vurderinger i artikkelen. Det er ikke et AAA-spill. Der har du karaktertrekket. Hovedgrunnen er nok enda et tilfelle av "sjangerrasisme". om man kan bruke et sånt ord. Et spill i denne sjangeren kan aldri få 10/10 fordi anmelderne ikke liker sjangeren spesielt godt. Det viser også de stusselige forklaringene på hvorfor det ikke får 10/10. PS: Tviler på at spillet er 10/10, men det må da jaggu være mulig å forklare hvorfor. Jeg prøver igjen: Det at et spill ikke nødvendigvis har noen store svakheter er ikke det samme som at et spill får 10/10. Les tekstene som følger med tallet så finner du forklaringer der. https://www.gamer.no/artikler/slik-vurderer-gamer-no-spill/151188 Det har heller ingenting med sjangerrasisme å gjøre, og hvor du greier å finne det i teksten min vet ikke jeg. 1 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 (endret) Dessverre er det mange som leser anmeldelser som et regnestykke: X antall positive bemerkninger minus x negative gir en bestemt karakter. Et spill kan jevnt over være bra uten noe negativt å berke, uten at det nødvendigvis når medfører at karakteren er 10/10. Fordi det er så mange som misforstår noe så elementær må spillsider se seg nødt å slutte med å oppsummere anmeldelser med + og -. Se på IGN, som har sluttet med slik oppsummering. Endret 30. juni 2017 av Donkey Kong 1 Lenke til kommentar
...... Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Tror det er på tide at Gamer gjør en av to ting: Enten forkaster de karaktersystemet helt, men det kommer ikke til å skje. Eller så legger de ved karakterbeskrivelsene i slutten av anmeldelsene. Nå er de alt for bortgjemt, det er ikke intuitivt å trykke på karakteren for å se hva Gamer legger i karakteren 8/10, 9/10 osv.. Et enkelt grep, og det hadde nok hindret at mesteparten av diskusjonen etter anmeldelsene her på berget går på tallet som står i enden av anmeldelsen, og ikke innholdet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå