Gå til innhold

Olympus TG-5 som "action-camera"? Hva med feste-greier?

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer fra TG-4 som action-camera?

Hva fins av festemuligheter til f.eks. sykkelstyre eller dashbord?

Fungerer det å gå med kameraet festet til kroppen/hodet?

Håper noen kan svare. Takknemlig for både plusser og minuser.

På forhånd takk!

Endret av væren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror de fleste som frekventerer her er mest interessert i andre deler av fotograferingens verden. "Festegreier" kan du sikkert finne på ebay, like greit som noen andre. Det var da også et veldig generelt spørsmål du stilte. 

Lenke til kommentar

Takk for svar, tow!

Ja, jeg innser at jeg ikke har truffet med spørsmålene mine.  :) Men etter det jeg har oppfattet så har flere "speilrefleks-folk" fått øynene opp for TG-5s makrobilder.

Det som var pussig var at det ikke ble registrert at det hadde vært noen inne og lest mitt innlegg. Ikke før jeg redigerte/la inn et innlegg til. Har aldri opplevd det før.  :hmm:

Lenke til kommentar

Takk for innspill, fo2re!

Jo, jeg har sjekke og sjekket. Faktisk så gikk jeg en ekstra runde med dette med stativfeste, for jeg fant kun ett bilde på nettet av undersiden og der kunne jeg ikke se at det var noe stativfeste. ?

Jeg har også sett på Olympus sin Sportsholder, som du har vært grei å finne fram lenken til. Det er først nå jeg ser at den kan monteres begge veier, så det betyr vel at det går an å ta landskapsformat mens den er montert på f.eks. sekken. Det kan kanskje fungere å ta video på den måten.

Ellers så er saken den at jeg gikk i fotobutikken for å forhøre meg … Og det viste seg at de nettopp hadde fått inn et apparat i min farge .  :w00t:  Så da gikk det som det gikk. Jeg lot meg friste og kom ut av butikken mange tusenlapper fattigere. Sportsholder hadde de ikke inne. Men jeg kjøpte "badering":  http://asia.olympus-imaging.com/product/compact/accessory/strap/chs09.html#  ?

Lenke til kommentar

Takk for innspill, fo2re!

Jo, jeg har sjekke og sjekket. Faktisk så gikk jeg en ekstra runde med dette med stativfeste, for jeg fant kun ett bilde på nettet av undersiden og der kunne jeg ikke se at det var noe stativfeste.

Jeg har også sett på Olympus sin Sportsholder, som du har vært grei å finne fram lenken til. Det er først nå jeg ser at den kan monteres begge veier, så det betyr vel at det går an å ta landskapsformat mens den er montert på f.eks. sekken. Det kan kanskje fungere å ta video på den måten.

Ellers så er saken den at jeg gikk i fotobutikken for å forhøre meg … Og det viste seg at de nettopp hadde fått inn et apparat i min farge .  :w00t:  Så da gikk det som det gikk. Jeg lot meg friste og kom ut av butikken mange tusenlapper fattigere. Sportsholder hadde de ikke inne. Men jeg kjøpte "badering":  http://asia.olympus-imaging.com/product/compact/accessory/strap/chs09.html#  

Det har stativfeste midt på undersiden, siden det er lakkert i sort som det meste av undersiden så er det ikke så lett å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...