Gå til innhold

Bygget ny pc, får ikke start.

rottert

Anbefalte innlegg

Har satt sammen ny maskin, men 5 sekunder etter jeg skrur den på slår den seg av igjen. Har prøvd det meste, satt inn annen cpu, ram skjermkort, strømforsyning og tower. Hva kan være galt.

Har følgende komponenter:

HK: Asus A7N8X Deluxe

CPU: AMD Athlon XP2800+ Barton

RAM: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity,

64Megx64

Kabinett: Colorcase silver fra microplex.

Resten er vel kanskje ikke så viktig. Har som sagt prøvd det meste, min teori er at feilen ligger enten i hovedkortet eller feil type ram. Det tviler jeg på da maskinen ikke skal slå seg av pga feil type ram.. ?

Endret av rottert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde et tilfelle hos en venn der han hadde at Abit KD7-G. Jeg sjekket gjennom manualen og så plutselig at noen jumpere manglet. De fulgte rett og slett ikke med hovedkortet. Da jeg hadde satt på jumperne startet den.

Sjekk dette før du gjør noe drastisk da :thumbup:

Endret av magnu.sa
Lenke til kommentar

Hadde også samme problemet, med meg var det at "av og på" knappen var fucka , så når jeg trykka pcen på... så "holdt" den seg liksom inne , og etter 5 sec så skrudde pc seg av..... Du kan jo prøve og skru på pcen , og så nappe ut den kabelen i HK'et , og se om den ikke skrur seg av da og...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Blir vel ikke så varm etter 5 sekunder vel?

Tar ikke lange tiden før en CPU svies av... Så en video på tomshardware der de tok av vifta mens maskina var på... tok vel en 5sek før det begynte å ryke fra CPU...

den videoen har jeg også, den er kuuul

men da var prosessoren på full load. spilte jo quake 3 :D

er ikke rart den blir varm fort.

egentlig litt rart att ca 1.5 volt blir 300-400 grader da hehe

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem med Colorcase Air Silver. Det var det du hadde, ikke sant?

Løsningen min var å fjerne alle temperatursensorene fra steder hvor de kunne komme i klemm. (mellom CPU og vifte f.eks.) Det kan kanskje forklare hvorfor den ville virke etter å ha tatt av og på vifta noen ganger?

Lenke til kommentar

Jeg har nøyaktig samme hk og cpu som deg, og hadde nøyaktig samme feilen. For å fikse, tok jeg på litt ekstra "goo"(kjølepasta) mellom kjøleribba og cpu, og den snurra som bare det. Har du ikke på goo, anbefales det! Men som du sa, så satt det nok bare litt dårlig til og begynne med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...