Corp Por Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Er dette litt som i en rettssak, der et fellende bevis er ugyldig om det er fremskaffet på ulovlig vis? He he. Ja ikke sant. Dama mi har lest facebook samtaler og sms uten at jeg da var klar over det. Noe irriterende men ikke forferdelig. Jeg har forståelse for at folk ønsker å betrygge seg og jeg hadde glatt gitt tilgang om hun hadde spurt. Har ingenting å skjule selv og hadde jeg trodd at min samboer var utro hadde jeg ikke hatt noe problem med å sjekke alt jeg kunne sjekke. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 (endret) Hei, Jeg har en samboer som i det siste ikke har vært ærlig med meg: Hun har kommet hjem 6 på morgenen etter en fest, og senere innrømmet å ha "rotet" med en fyr på festen. Men først etter å ha blitt konfrontert med fakta. Hun har kommet hjem fra utenlandsreiser med en ny kar på snapchat som hun stadig snappet med når hun trodde jeg ikke så. Og nå, i forrige uke, kom hun hjem fra sommerfest med jobben, 2:45 på natten. Da jeg sjekket telefonen hennes imens hun sov (ja, jeg er forferdelig) så jeg at kollegaen hennes hadde skrevet, 0:23 "Hei, hvor ble det av deg?" Da hadde hun skrevet at hun måtte dra, hun hadde så vondt i hodet. Og den taxi-turen varte garantert ikke to timer. Så da har jeg en liten "plan". Jeg skal på jobben hennes, uanmeldt, neste uke, og prate litt løst om ting og tang med kollegaene hennes, og forhåpentligvis finne ut av NÅR hun dra fra utestedet. Spørsmålet da er: Hvordan skal jeg spørre riktig spørsmål for å finne ut av dette? Det må komme frem litt "tilfeldig" i en samtale. Kanskje jeg kan si "Ble dere på utestedet like lenge som (navn på samboer)?" Jeg klarer ikke legge denne følelsen fra meg. Den ødelegger egentlig hele livet mitt. Jeg vil bare vite om hun har noen på si. Anonymous poster hash: 18f0d...ec2 Hva er vitsen? Har det først gått så langt at du må sjekke mobilen hennes, så DUMP HENNE og finn en du kan stole på. Jeg syns ikke det var galt av deg å sjekke mobilen hennes. Mange kommer sikkert til å reagere sterkt på det, men jeg syns ærlig talt at hvis man mistenker noe og partner oppfører seg mistenkelig så har du all rett til å ikke kaste bort flere år på denne personen hvis de er utro. Det er veldig enkelt å unngå å kaste bort tid på henne, nemlig ved å dumpe henne. Trenger ikke snoke i andres privatliv. Endret 30. juni 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Det er enkelt for deg som er på utsiden å si. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Det er enkelt for deg som er på utsiden å si. Hvorfor tror du TS spør folk på utsiden da? Er det ikke hele poenget med å spørre folk på utsiden, nemlig at vi ser ting klarere enn han som er fanget i dette helvetet? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Det er enkelt for deg som er på utsiden å si. Hvorfor tror du TS spør folk på utsiden da? Er det ikke hele poenget med å spørre folk på utsiden, nemlig at vi ser ting klarere enn han som er fanget i dette helvetet? At man er på utsiden betyr ikke at man ser saken helt objektivt og tar alle relevante fakta med i betraktningen. Som regel er mellommenneskelige forhold litt mer komplisert enn som så. Å bare dumpe noen er lett å si for en som ikke trenger å forholde seg til situasjonen personlig. For en som er midt oppe i det er det mange motstridende tanker og følelser. Selv om det å bare avslutte det hele kanskje er det lureste så er man tross alt ikke en robot. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 (endret) Det er enkelt for deg som er på utsiden å si. Hvorfor tror du TS spør folk på utsiden da? Er det ikke hele poenget med å spørre folk på utsiden, nemlig at vi ser ting klarere enn han som er fanget i dette helvetet? At man er på utsiden betyr ikke at man ser saken helt objektivt og tar alle relevante fakta med i betraktningen. Som regel er mellommenneskelige forhold litt mer komplisert enn som så. Å bare dumpe noen er lett å si for en som ikke trenger å forholde seg til situasjonen personlig. For en som er midt oppe i det er det mange motstridende tanker og følelser. Selv om det å bare avslutte det hele kanskje er det lureste så er man tross alt ikke en robot. I mange tilfeller er det bare å rive av plastret og komme seg videre i livet. Gjør vondt der og da, men hvorfor pirke i det over lengre tid og gjøre det værre for seg selv (og de rundt seg)? Ett sted må man trekke grensen for seg selv, uten medvirkning fra partneren i positiv forstand til forholdet, burde grensen være absolutt for sitt eget liv og velbehag. Endret 30. juni 2017 av LabWeiler Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2017 Hvor sikker er du på at hun er utro? Når mener du begeret er nådd og du ser på det som et faktum at hun er utro grunnet insidier osv? Gjør det enkelt, konfronter henne med det du forteller til oss, hun bør ha gode forklaringer på de taxi turene på overtiden, osv osv. Er bare å mase på til det blir litt ubehagelig, roter med en fyr til 0600 på morgenen osv er ikke sånn man gjør når man er i et forhold. Men prøv så godt du kan å unngå å si at du har snoket, og for all del unngå¨å snok mer, blir bare et helvete ut av det. Hvis jeg var deg, ville jeg kommet meg ut av forholdet, sorry. Ting blir aldri det samme igjen etter utroskap, og mistankene vil fortsette å være der selvom hun lover å aldri gjøre det igjen. For meg er det helt tydelig at hun søker spenning andre steder, og hun velger å holde det skjult for deg. Anonymous poster hash: 1522a...155 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Å sjekke noens mobil er like alvorlig som å åpne et privat brev. Det er absolutt ikke greit. Uenig. En utro person fortjener ikke privatliv. Men man vet jo ikke at personen er utro på forhånd, så i det man bestemmer seg for å snoke er man fortsatt en slask. Har man mistanker så tar man det opp med personen, og blir personen unnvikende eller defensiv så velger man å gå eller bli værende på bakgrunn av det. Snoking gjør man helt enkelt ikke. 2 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Å sjekke noens mobil er like alvorlig som å åpne et privat brev. Det er absolutt ikke greit.Uenig. En utro person fortjener ikke privatliv. Men man vet jo ikke at personen er utro på forhånd, så i det man bestemmer seg for å snoke er man fortsatt en slask. Har man mistanker så tar man det opp med personen, og blir personen unnvikende eller defensiv så velger man å gå eller bli værende på bakgrunn av det. Snoking gjør man helt enkelt ikke. Tja.... Ikke helt enig i den. Er man i et forhold så er det enkelte innskrekelser av privatlivet man bør være forberedt og inneforstått med i min mening. Altså, jeg er ikke en sjalu type, som sagt mange ganger før, jeg finnes ikke sjalu og hadde glatt delt på jenta mi, om hun hadde delt på meg. Utroskape for meg handler ikke om kjøtt, så usikker er jeg ikke så jeg faller nok utenom normalen men jeg kan allikevel fullt forstå de (tilsynelatende) 99% andre som har disse konstante behovene for betryggelse, og for min del kan de få den. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Om hun har rotet med andre bak din rygg ved tidligere anledninger, så er i grunn saken avsluttet. Skjønner ikke hvorfor du pønsker ut noe nå. Lenke til kommentar
Frankly Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Uansett om hun fremdeles er utro eller ikke, er det stor fare for at en så kontrollerende atferd fra din side, framkaller klaustrofobi og enda større behov for frihet og space hos henne. Hun kan da trekke seg enda mer vekk i fra deg - med eller uten andre partnere. I stedet for å forsøke å arrestere henne på fersk gjerning og la eventuelle "beviser" avgjøre framtiden til samboerskapet, kan du spørre deg selv om du ønsker å fortsette samlivet hvis det ikke blir flere sidesprang fra nå av. Hvis svaret er JA, kan du ta det opp med henne, at du ønsker å bygge videre på forholdet og foreldreskapet, men at eventuelle sidesprang vil plage deg så mye at det blir vanskelig å leve med. Du kan være tydelig på at du vil at dere ikke skal ha noen andre, at det bare skal være dere to på den måten. Et slikt seriøst vitnesbyrd vil trolig ha effekt om hun fortsatt er glad i deg, ser verdien av at dere fortsatt bor sammen som foreldre og lignende . Det kan framkalle lojaliteten du savner, at hun vekter verdien av samlivet høyere, enn kortvarige "fling" rundt omkring. Det beste for deg er vel at hun velger deg frivillig av kjærlighet, ikke av frykt for dine represalier. Sett deg i respekt med verdighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå