Gå til innhold

Amerikansk fond ut av Visma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo flere selskaper Visma sluker jo flere økonomisystemer blir det å holde seg langt unna. Den siste på "kjøp opp og legg ned" lista var e-conomic som var en ren slakt av en brysom konkurrent. Så nå blir det antakelig Fiken på meg, hvis Visma klarer å holde fingrene unna dette selskapet da...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jo flere selskaper Visma sluker jo flere økonomisystemer blir det å holde seg langt unna. Den siste på "kjøp opp og legg ned" lista var e-conomic som var en ren slakt av en brysom konkurrent. Så nå blir det antakelig Fiken på meg, hvis Visma klarer å holde fingrene unna dette selskapet da...

Det er rart at ingen påpeker den eiermonopoliseringen som skjer innen regnskapssystem for små og mellomstore bedrifter. Først kjøpte de Mamut, så kjøper de e-conomic i 2015 og deretter Tripletex i 2016. Og i den prosessen så legger de ned Datax og e-conomic.

Personlig har jeg svært dårlige erfaringer med deler av Visma, og så langt som mulig holder jeg meg unna. Så Fiken var eneste alternativ. Ja, det er en fare for at de også står på oppkjøpslista.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er rart at ingen påpeker den eiermonopoliseringen som skjer innen regnskapssystem for små og mellomstore bedrifter. Først kjøpte de Mamut, så kjøper de e-conomic i 2015 og deretter Tripletex i 2016. Og i den prosessen så legger de ned Datax og e-conomic.

Personlig har jeg svært dårlige erfaringer med deler av Visma, og så langt som mulig holder jeg meg unna. Så Fiken var eneste alternativ. Ja, det er en fare for at de også står på oppkjøpslista.

Huh, har Visma kjøpt opp Tripletex?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Huh, har Visma kjøpt opp Tripletex?

Etter informasjonen på Tripletex sine nettsider så skal det være et faktum, https://www.tripletex.no/om-tripletex/ - litt ned på siden. Oppkjøpet må ha skjedd høsten i fjor, da styret ble endret den 13.10.2016, med Eivind Gundersen som ny styreleder og Eilert Giersten Hanoa som styremedlem. Eivind Gundersen er divisjonsdirektør i Visma, leder av SMB sektoren, Eilert Giertsen Hanoa fra tildigere Mamut ASA - som Visma kjøpte opp for noen år siden.

Ingen data i Proff som indikerer det samme, dog kan vi se det på resultatene for holdingsselskapene som var de tidligere eierne. De har i 2016, 100 mill, 84 mill, 36 mill og 14 mill i resultat, noe som klart tyder på salg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...