Gå til innhold

TEST: Nokia 3310 (2017)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fredrik: denne telefonen er laget for ironigenerasjonen med masse overflødig spenn. Hvis du tror afrikanere kjøper en tøysetelefon som denne, en remake av en telefon fra 90-tallet, når det kryr av billige ekte og moderne, svært billige, kinesiske smarttelefoner, så misforstår du Afrika.

Absolutt ikke -Jeg jobber i Afrika og har gjort det i mange år. snitt pris på en "billig" tlf som ikke er kopi eller brukt ligger på rundt 500 NOK og denne tlf vil kost rundt 400 NOK i Uganda og vil selge meget godt!

Kult at du nevner Uganda. Kona mi er fra Uganda. Men jeg er uenig med deg. De bruker også Facebook og WhatsApp osv og vil ha billige smarttelefoner. Ikke retrotelefoner...

Lenke til kommentar

Du er nok ikke i målgruppen til denne telefonen heller da. For de som bare trenger en telefon man kan ringe med så er det batteritid som gjelder og gjerne at den tåler en trøkk. Vet for eksempel at den er populær i mine kretser som første telefon til barna. Laaaaaang batteritid og den er lett å ta med. Sikkert ikke så dom om du skal på fisketur noen uker i villmarka heller.

Alle dere som argumenterer for dette:

Kan dere ikke si noe om hvorfor dette er en bedre telefon til dette en alle de andre "dumme telefonen", som finnes fra før? 

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Eldre folk i Norge bruker ofte Doro sin enkle mobiler som har store taster og har lettlest skjerm med passe store bokstaver og tall. Takler også SMS og MMS meldinger. Tar også helt ålreite bilder i farger selvsagt i tillegg og har også telefonbok innebygd. Akkurat slik de eldre vil ha det. Enkelt og lite å sette seg inn i. Jeg har fortsatt noen Sony Ericsson Walkman mobiler i skuffen proppet med betalt musikk for over 10 000 kroner fra tiden før smart mobilene kom med Spotify og lignende. Det eneste Apple produktet jeg har overhodet er en IPod Touch som var første produktet Spotify fungerte på. Men da Sony Ericsson kom med sin da veldig bra X10i smartmobil med Android samt hadde bluetooth øreplugger med FM radio innebygget ble IPad Touch'en gravlagt for godt. Siden har det bare gått i Samsung Galaxy S3, S6, S7 og nå S8+ inkludert levert med VR brillene til de 3 nyeste. Jeg fant en gammel Nokia og en Motorola fra rett før og rundt årtusenskiftet også langt nede i skuffene når jeg så gjennom masse gamle ting i fjor. De er nostalgi idag. Morsomt ta frem igjen og bruke en gang i blant den ultra kuule Samsung MP3 spilleren fra 2005 som har kvalitets aluminium ramme som tåler opptil 2 tonn trykk og med dgital radio og masse fancy funksjoner innebygget og ikke minst med skikkelige solide mini surround stereo HiFi høyttalere i topplokket som kunne skyves ut og spiller da meget høyt og bra. Det var Samsungs sitt eget alternativ mot alle dem som anvendte Apple IPod MP3 spillerne og Earpods. Ørepluggene er noe helt for seg selv samt at også strømledningen og overgangspluggen langt i fra noen stardard og får ikke mistes eller gå sund.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fatte eller begripe hva man skal med slikt ræl i 2017. 2g. Dette er fulstendig bortkastet.

Utsolgt? Hvem i hele helsikes bruker penger på dette? Skulle tro de fleste har noen slike i skuffen. Jeg selv har flere. Bare å kaste bort tid og plass til å teste noe slikt er for meg ufattelig. Virker mere som en desperat handling for å få inn extra penger med grasiøse overskrifter og skrive i media at dette er det nye store og så bla bla bla.

Lenke til kommentar

Du er nok ikke i målgruppen til denne telefonen heller da. For de som bare trenger en telefon man kan ringe med så er det batteritid som gjelder og gjerne at den tåler en trøkk. Vet for eksempel at den er populær i mine kretser som første telefon til barna. Laaaaaang batteritid og den er lett å ta med. Sikkert ikke så dom om du skal på fisketur noen uker i villmarka heller.

Kan dere ikke si noe om hvorfor dette er en bedre telefon til dette en alle de andre "dumme telefonen", som finnes fra før? 

AtW

Tja. Det har vel blitt nevnt det meste. Lang 'batteritid'. To simkort. Enkel å bruke. Solid? Og så slipper man sannsynligvis at brukerene av slike telefoner sitter eller går med nese ned i den hele tiden. Derfor velger jeg stille vogn på NSB når det er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

AtW

Tja. Det har vel blitt nevnt det meste. Lang 'batteritid'. To simkort. Enkel å bruke. Solid? Og så slipper man sannsynligvis at brukerene av slike telefoner sitter eller går med nese ned i den hele tiden. Derfor velger jeg stille vogn på NSB når det er tilgjengelig.

Ikke noe av dette er noe unikt. Ta å sammenlikn den med nokia 130 dualsim, eller noen andre liknende telefoner. Den koster under 200. Hva gjør 3310 bedre som "dumbphone"?

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

AtW

Ikke noe av dette er noe unikt. Ta å sammenlikn den med nokia 130 dualsim, eller noen andre liknende telefoner. Den koster under 200. Hva gjør 3310 bedre som "dumbphone"?

AtW

Standbytid på en måned? Større skjerm?

Lenke til kommentar

AtW

AtW

Standbytid på en måned? Større skjerm?

130 ser ut til å ha 864 timer standby, dvs 36 dager(?), men ja, skjermen er mindre. Det finnes dog flere mobiler i samme klasse. Og da er vi inne på en litt mer reell sammenlikning ihvertfall, ikke en der man later som 3310 er den eneste dumbphonen på markedet.

AtW

Lenke til kommentar

Hadde vært kjekt med en anmeldelse som anmelder telefonen for det den er, ikke for det den ikke er og ei heller prøver å være.

Hvis vi later som om Nokia ikke prøvde å lage en "iPhone-killer" ( :roll: ) som du skal zappe rundt på intarwebben med, hva kan vi da si om telefonen? Har den bra dekning? Tåler den litt juling? Batteritiden er hvor bra? Er dette noe som gjør seg i sekken på fjelltur, eller bare festivalsøppel?

Tytingen i Pluss / Minus får dette til å virke som noe produsert av en 9-åring på Youtube.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når blir det tester av den nye Nokia-serien? Jeg er i markedet for en ny telefon, men siden jeg sliter på de, gidder jeg ikke å betale mer enn 3000.- Er veldig spent på hvordan 6'eren hevder seg i forhold til Motorola 5 pluss (eller hva den heter).

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

den var perfekt for det jeg kjøpte den for. nostalgien over å se en av de første mobilene igjen var jo det største. den kan ringes med, sende sms(selv om det går treigt å skrive) og dual sim er genialt. Med denne mobilen kan jeg få fred utenom samtaler og sms og det er befriende! batteritiden er fantastisk, har ikke tømt den for strøm og den har vært i bruk et par dager. det som er kjipt er internett, det tar litt på og ikke kunne google hver minste ting. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...