VRK18 Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 (endret) Hva mener dere er den mest verdifulle ferdigheten i verden? Jeg mener at public speeking og selgerferdigheter generelt er en god kandidat. Endret 29. juni 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
0laf Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 (endret) Jeg mener det må være å drite gull, selv ikke gamle Warren slår den ferdigheten ! Nå skal det vel sies at Warren hverken var en særlig god selger, eller spesielt god til å snakke i forsamlinger. Tvert i mot, han klarte knapt å verve familiemedlemmer og gode venner når han startet opp, å var lite begeistret for å snakke i det store hele. Det han dog hadde, var analytiske evner og en brennende interesse for å lese rapporter og regnskaper, noe som gjorde at han ble kalt "orakelet fra Omaha" ettersom han gang på gang klarte å finne solide men under-valuerte aksjer. Endret 29. juni 2017 av adeneo 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Å være stille er den mest nyttige ferdighet å kunne. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Verdifull i hvilken kontekst? Hva er målet? Tjene mest mulig penger? Ha et behagelig liv? Leve et moralsk godt liv? Telepati er nok uansett et godt utgangspunkt. Bare se på Charles Xavier. 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Verdifull i hvilken kontekst? Hva er målet? Tjene mest mulig penger? Ha et behagelig liv? Leve et moralsk godt liv? Dette ^ altså det å analysere seg frem til nødvendig informasjon og forståelse før man hopper til konklusjoner. Telepati er nok uansett et godt utgangspunkt. Bare se på Charles Xavier. Nei fy og fysj. Eller om man har midlene, altså hjelmen og resten av utstyret hans så er det ganske så nice. Om ikke er den egenskapen ren tortur. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Den mest verdifulle ferdigheten er å klare å se at andres ferdigheter er like mye verdt. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Den mest verdifulle ferdigheten er å klare å se at andres ferdigheter er like mye verdt. Å ikke måle samt bedømme verdien til ferdigheter er den mest verdifulle ferdigheten? Dette var da totalt intetsigende. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Den mest verdifulle ferdigheten er å klare å se at andres ferdigheter er like mye verdt. Å ikke måle samt bedømme verdien til ferdigheter er den mest verdifulle ferdigheten? Dette var da totalt intetsigende. Vel, at du ikke forstår hva som menes betyr ikke at det er intetsigende. Jeg kan sikkert utdype for deg. Mange, altfor mange, mener at det ikke er vanskelig å være vaskedame eller stå i kassa på Rema en livstid. De som gjør det har dog den ferdigheten at de klarer å jobbe i en monoton jobb i lang tid. Folk som klarer å utføre viktige oppgaver som mange tar for gitt fortjener respekt. Så kan vi ta folk som har den ferdigheten at de tar vare på familien koste hva det koste vil. F.eks. samlebåndsdamene i diverse fabrikker sørover. Det er en hard jobb de rett og slett kan dø av, 18 timer arbeid om dagen der de skrur fast f.eks. kretskort. Null mening og null utfordring noe mennesker trenger til en viss grad. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Den mest verdifulle ferdigheten er å klare å se at andres ferdigheter er like mye verdt. Å ikke måle samt bedømme verdien til ferdigheter er den mest verdifulle ferdigheten? Dette var da totalt intetsigende. Vel, at du ikke forstår hva som menes betyr ikke at det er intetsigende. Jeg kan sikkert utdype for deg. [rant om dårlige arbeidskår] Å se verdien i ulike ferdigheter blir noe annet enn at alle ferdigheter er like mye verdt. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Å være stille er den mest nyttige ferdighet å kunne. Jared Kushner style, taktikken er å forholde seg musestille slik at ingen kan avsløre at det ikke skjer noe der mellom øra. Trikset er å sitte apatisk å bare se ut som at man tenker Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 (endret) Totalt sett så er alle ferdigheter like mye verdt siden totalen er det som får vårt samfunn til å gå rundt. Det kan selvfølgelig sies at forskning er viktigere enn vaskedama, men tenk om forskerne måtte bruke tid på masse andre ting, hadde blitt mye mindre tid til forskning og det vil si at "støttearbeidet" også fører forskning fremover. De som står på samlebåndet og lager ting som trengs til forskning er også like viktige da forskningen hadde gått treigere uten dem. De som produserer mat til forskerne er like viktige da det er litt vanskelig å bedrive forskning hvis man dør av matmangel. De som bygger lokalene til forskerne er like viktige da dagens forskning ikke funker så bra hvis man må stå utendørs + at man må ha et sted å ha maskiner og utstyr som er beskyttet mot vær og vind. Hvis man tenker etter så trengs alle like mye for at vi skal kunne leve i et samfunn vi har i dag. Du beviste akkurat poenget mitt. Folk tar andres ferdigheter for gitt. Edit; @Noxhaven et hakk over. Endret 29. juni 2017 av 4 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Å være stille er den mest nyttige ferdighet å kunne. Jared Kushner style, taktikken er å forholde seg musestille slik at ingen kan avsløre at det ikke skjer noe der mellom øra. Trikset er å sitte apatisk å bare se ut som at man tenker Det får så være, men er man ærlig så vil jeg for min del si at setningene og ordene ser bestandig smartere ut i eget hode, og når man så skal ha det ut er det ganger man samtidig tenker stille for seg selv at: kan han ikke stoppe eller bare holde kjeft før det skjærer seg helt!? Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Jeg vil si "korttidshukommelse". Uten den er læring vanskelig. Sympati er nesten umulig og - Hva var det jeg skulle skrive? 1 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Jeg vil si å kunne stå for sine egne valg og ta konsekvensene av dem. I grunn veldig enkelt men noen ganger veldig vanskelig når det stormer som værst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå