Lami Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Hei, Har et skikkelig dilemma. Jeg går i dag på BI og begynner tredje året til høsten. I fjor søkte jeg meg inn på skole fordi jeg ønsket å prøve et studie på UiB. Lite visste jeg at fristen for å søke om perm på BI var utgått når jeg fikk svar på opptaket til UiB. Så da måtte jeg søke om ubegrunnet permisjon fra UiB ett år og fortsette på BI. Nå er året kommer hvor jeg ikke kan ha permisjon lengre fra UiB. Så jeg må enten: 1) Ta perm fra BI og prøve UiB studiet ett år (kanskje lengre lm jeg liker studiet) 2) Ikke ta permisjon fra BI. Droppe studiet på UiB og satse på at jeg ikke angrer. Grunnen er at studiet jeg går nå er helt OK. Kommer meg gjennom men fagene er ikke interessante. Jeg kan se for meg at jeg trives med jobbene som studiet på BI gor meg, men jeg ønsker likevel å prøve studiet på UiB. Det er IKT. Likevel er det dumt å ta permisjon fra BI når jeg kun har ett år igjen der. Jeg kan hoppe på BI igjen neste år, men da kommer jeg ett år bak. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Skulle gjerne tatt perm fra UiB ett år til men da blir det begrunnet permisjon som gjelder fødsel, militæret og slike saker. Tviler på jeg får permisjon lengre ved å nevne dilemmaet mitt. Hva tenker dere? Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Du kan søke ved nytt opptak. Dermed kan du gi bort plassen din ved UiB, fullføre ved BI og eventuelt søke ved UiB ved neste opptak etter det dersom dette fortsatt er av interesse. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 29. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2017 Problemet er at jeg nok ikke kommer inn på UiB studiet igjen. Da kommer jeg ikke inn på førstegangsvitnemålet ... Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Er det ikke relativt lavt snitt på alle IT-linjer ved UiB? Husk at din grad fra BI vil gi deg tillegspoeng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå