VRK18 Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Niqabforbud? Omskjæring? Bensinpriser? Boligpriser? Bedre vilkår for migranter? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Arbeidsplasser og fremtiden til Norge ift arbeid vill jeg si er det jeg setter høyt på listen. 2 Lenke til kommentar
Stian Hammer Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Det avhenger av hvem som driver agendaen. Hvis FrP får viljen sin vil det nok omhandle mye om immigrasjon og innvandrere. Denne gangen vil det være litt annerledes ettersom andre partier som Høyre også kan tenkes å drive en slik agenda som en følge av at de ønsker å holde seg ved makten. Her vil de late som om de er i en mellomposisjon mellom de liberale og radikale, mens hovedtaktikken er å sette fokus på saken slik at FrP får de stemmene de trenger. Ellers har Arbeiderpartiet en sterk sak denne gangen i form av en dyktig leder i Jonas Gahr Støre, stor arbeidsledighet i byer som Stavanger, slitasje i befolkningen som en følge av en innvandringspolitikk som 90 prosent av befolkningen ikke støtter, stor framgang i offentlige tjenester i byer som de kontroller (her tenker jeg da spesielt på Trondheim hvor man har bygd enormt mange nye skoler, barnehager og slikt de siste årene) og generelt dårlige kår for pensjonister i nasjonen. I tillegg vil Senterpartiet gjøre et godt valg fordi Fremskrittspartiet driver en veldig sentralisert politikk og deres saker vil få sterk resonans i landet. Det er egentlig det som er hovedgrunnen til SP sterke meningsmålinger. Motsatsen til Frp, sett bort fra innvandringspolitikken, er ikke AP, men heller Senterpartiet. Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 (endret) Niqabforbud? Omskjæring? Bensinpriser? Boligpriser? Bedre vilkår for migranter?Håper virkelig ikke noe så irrelevant får fokus, men det kan fort hende. Kommunereformen/sentralisering bør få fokus. Her trenger landet å få avgjort retningen man ønsker. Fremtidig næring bør få fokus. Kommer olje til å være ettertraktet lenge nok til at vi kan fortsette å satse, og/eller skal vi være i førersetet på de nye grønne mulighetene som kommer. Sikkerhetspolitikk. Endret 28. juni 2017 av Ketil_H 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 (endret) Jeg ville like å ha sagt at ting som demokratisk reform, innvandring, revurdering av NATO sine aktiviteter, sanksjoner mot USA, boligkrisen (prisene)/gjeldskrisen, borgerlønn, økt frihet, kampen mot overåkning og slikt ville ha stått høyt på dagsorden i en virkelig valgkamp, men det blir nok kun personfiksering, mobbing og fjas som vil stå høyt på dagsorden i valget 2017. Alt for å deflektere bort fra det som faktisk er viktig. Kjolefarger, hårsveiser og kontroversielle uttalelser vil nok være høyest prioritert. Resten blir tweedeldum og tweedeldee. Endret 28. juni 2017 av zeebra Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Jeg håper ruspolitikk blir en snakkis. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Håper i det lengste klima og miljøpolitikk får ett fortrinn, men erfaring tilsier at FRP kommer med en ny frisk vending rundt innvandring og sporer hele debatten rett inn i egen trange boble. Man må lære seg å ignorere populistene for å komme noe vei her. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Man må lære seg å ignorere populistene for å komme noe vei her. Alle populistene? Inkludert dine egne? 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Man må lære seg å ignorere populistene for å komme noe vei her. Alle populistene? Inkludert dine egne? Alle er vi populister for deg, selv de som gang på gang tar upopulære avgjørelser på vegne av klim og miljø. Verden skal bedras Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Politikk er populistisk i sin natur. Alle partiene over sperregrensen er populistiske. 2 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 De viktigste sakene for regjeringen blir hvor fælt det blir i Norge om oppisisjonen får makten, mens sakene til opposisjonen blir hvor fælt det har blitt med den siste regjeringen.. Så debattene blir sikkert like informative og gode som tidligere. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Politikk er populistisk i sin natur. Alle partiene over sperregrensen er populistiske.Tør vel presistere at det er Demokratiet som er populistisk i sin natur, andre styreformer lider ikke av det samme. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Politikk er populistisk i sin natur. Alle partiene over sperregrensen er populistiske.Tør vel presistere at det er Demokratiet som er populistisk i sin natur, andre styreformer lider ikke av det samme. Vil det si at populisme er positivt? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Vil det si at populisme er positivt? Det vil vel bare si at populisme er ett negativt laddet synonym for demokrati, som man vanligvis kun bruker for å beskrive de man er uenig med. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 For meg er en av de viktigste tingene ved dette valget sikkerhetspolitikk, og skulle det komme noe nytt her fra en av partiene er det noe som kan vippe meg over fra det jeg valgte forrige gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå