Camlon Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Kan vi ikke bare alle bli enige om å slutte med bullshit-argumentet om at "jorden er overbefolket". Den ér jo ikke det - det er bare tullprat. Det er bare flere nasjoner (oss inkludert) som bedriver et vannvittig overforbruk og lever i en overdlod av goder og en 100% kunstig økonomi skapt av den 1% som beriker seg av overnevnte overforbruk som gagner dem selv på bekostning av de nasjoner som daglig blir rævkjørt av oss. Altså, meg også, jeg er en del av problemet, men jeg skylder ikke på at 148 326 000 km2 ikke skulle være nok for 7,500,000,000 mennesker. Landet som er mest kjent for overforbruk av mat er USA, men USA produserer også enormt mye mat. Problemet er ikke at USA ikke sender sin matproduksjon til Afrika, problemet er at Afrikas landbruk er ekstremt ineffektivt. Ta en titt ut vinduet og se om det er plass til et par til der du bor, inkludert produksjon. Ikke alle bor i små bygder, her er det 15 millioner mennesker og det øker med 500,000 per år. Lenke til kommentar
G Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 (endret) Man vet aldri om man vil få barn i løpet av livet heller. Det kan skje selv om man ikke har planlagt det, og det kan være motsatt for de som aldri så mye har lyst på barn, som må ty til dyre umoralske adopsjonspenger for å få endene til å møtes. Også etterpå må spe på enda mer kroner for å ta hånd om barnets oppvekst. En ting jeg har merket meg selv, var i 20-årene når en selv er litt mer mottagelig for hva andre måtte mene, at "har du ikke tenkt å få barn?". At den setningen viser hva slags forventninger andre har om dette tema. Det var også en voksen jente som sa dette. Altså man bør ikke ta det for seriøst! Det var ikke noe mer sårende, enn selve forventningen, og kanskje setningsformuleringen. Altså så var jenta lettere sjokkert, fordi noen går utenfor de normene som hun lever inn under. En annen ting, er at om du er lenge sammen med noen, så kan "svigerforeldre" komme på å ytre at de gjerne skulle ønsket seg noen minstener. På tross av at det er en større familie/slekt du har involvert deg i på kjærestens side. Altså de har egentlig mer enn nok barnebarn å boltre seg med, men vil absolutt forsøke å påvirke livet ditt også. Jeg synes det står stor respekt av de som tør å ikke la seg påvirke av presset at man "absolutt må få seg barn". Et annet argument er: "det er det fineste en kan oppleve" og det har de nok også rett i. Men samtidig så er det mange andre sider, og vi er alle litt forskjellige. Det er et stort ansvar og mye jobb, og noen foreldreemner er rett og slett dårlige foreldreemner. Dette er noe du bør ta med stoisk ro. Du bør ihvertfall ikke la valget ditt gi deg dårlig samvittighet. Dessuten så står jo sosialistene sprellklare til å importere andre hudfarger, så.. å klage på dårlige fødselstall, en voksende eldregenerasjon og sånn, blir nesten bare tull. Endret 2. juli 2017 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 (endret) U-land burde steriliseres Det er barneplageri å få barn når en ikke kan gi de mat eller vann Åh ja? Det er forskere som har funnet ut at "produksjonen" av barn i U-land har en direkte sammenheng med den velstand man har eller mangler. Er velstanden dårlig så får man flere barn. Er velstanden god så får man mindre barn (slik som i Norge). De med dårlig velstand forsøker å få mange barn fordi de forsøker å kompensere. Sånn at det er flere hender i arbeid som kanskje kan snu den grelle situasjonen, og at det alltid kan være et par-tre barn ekstra i tilfelle sykdomsdød og andre uhell. Endret 2. juli 2017 av G 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Da får vi andre spre genene våre bredere blant de villige jentene da. Du mener å bare reise rundt, sette barn på noen/flere, også returnere? Har man gjort en god samfunnstjeneste da? Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Ikke alle bor i små bygder, her er det 15 millioner mennesker og det øker med 500,000 per år. Men de fleste bor på jorda og posten min handlet om at jorda ikke er overbefolket. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Ikke alle bor i små bygder, her er det 15 millioner mennesker og det øker med 500,000 per år. Men de fleste bor på jorda og posten min handlet om at jorda ikke er overbefolket. Jeg er ikke uenig, jeg var bare uenig med hvordan du argumenterte for at jorden ikke er overbefolket. Det er ikke dagens fordeling som fører til at jorden føles overbefolket, men fattige land utnytter ikke sine ressurser på en god måte. Et godt eksempel på dette er Kongo. Kongo har store områder som kan brukes for landbruk, men allikavel fikk de hungersnød som drepte ca 4 millioner mennesker. Det var et resultat av krig, og at Kongo utnytter sine naturressurser på en dårlig måte. Løsningen er ikke at vi spiser mindre, men at Kongo produserer mer mat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå