AnonymDiskusjon Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Toppblogger refses fordi hun ikke ønsker seg barn. Jeg er i samme situasjon selv. På en måte forstår jeg at folk reagerer, for naturmessig så er man jo en snylter om man ikke sprer genene men lar alle andre ta jobben med å føre menneskeheten videre. På den annen side forstår jegi kke hva godt det skal komme ut av at folk som ikke ønsker seg barn skal få barn. Man blir vel ikke gode foreldre da? http://www.vg.no/rampelys/tv/paradise-hotel/paradise-sofie-faar-refs-fordi-hun-ikke-oensker-seg-barn/a/24083042/ Anonymous poster hash: 20da4...ec2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Hvorfor skal du bli pappa/mamma om du ikke ønsker deg selv barn? Vi må alle sammen få lov til å leve som vi ønsker, det eneste triste med dette er at du fører ikke din familie videre og det kan jo være der mange viser sin irritasjon på nettopp dette. Ekstra kjipt om man er den siste i en slekt og velger å ikke få noen barn men på samme tid et valg som skal respekteres. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2017 Hvorfor skal du bli pappa/mamma om du ikke ønsker deg selv barn? Vi må alle sammen få lov til å leve som vi ønsker, det eneste triste med dette er at du fører ikke din familie videre og det kan jo være der mange viser sin irritasjon på nettopp dette. Ekstra kjipt om man er den siste i en slekt og velger å ikke få noen barn men på samme tid et valg som skal respekteres. Argumentene jeg har hørt er at jeg snylter på naturen hvis jeg bare vil bruke livet fortidens generasjoner har gitt meg på meg selv, uten å gi tilbake i form av å bidra til fremtidige generasjoner. Noen sier også at det er svakt å ikke få barn, for da avslutter man en prosess som har vart i milliarder av år. Jeg er et produkt av milliarder av år med arbeid, også velger jeg å ødelegge denne av egoistiske grunner. Det er ikke bare familie som er irriterte. Anonymous poster hash: 20da4...ec2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Så er det motsatt side, de som er elendige foreldre og får kastet "du burde aldri hatt barn" etter seg. Det er ingen garanti for at denne dama vil være en god mor og hvis man ikke vil noe så pleier man ikke å bli spesiellt flink til det... Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Det er strengt tatt ikke vi selv som har bestemt at vi skulle komme til verden, det er våres foreldre som tok den avgjørelsen. Når vi selv vokser opp, skal vi helt klart selv ta den avgjørelsen selv en dag - skal/skal ikke få barn. Man arbeider gjennom et helt liv, betaler og tjenestegjør til samfunnet som alle andre. Det arbeidet vi alle gjør i våre jobber er med på å samfunnet til å "gå rundt". Selv har jeg hørt at det er egoistisk å få barn. Det er argumenter mot alt som finnes her på jord, så istedet for å bruke så alt for mye tid på å forsvare sine valg som ikke går ut over noen som helst andre, så må man bare la det gå inn det ene øret og ut det andre. Det finnes da større problemer her i verden enn disse agurknyheter. Lenke til kommentar
Xenophia Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 lev slik du ønsker og for å vær helt ærlig har jeg mer "respekt" for de som går litt utenfor A4 livet, men er altid noen som skal bry seg om hva andre vil og gjør. 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 (endret) "Toppblogger" som er 22 år vil ikke ha barn. Når hun er 40 og eggstokkene begynner å tørke inn vil hun nok angre og komme fram til at kattene viste seg å ikke være nok. Endret 28. juni 2017 av geita_ 3 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Hvorfor skal du bli pappa/mamma om du ikke ønsker deg selv barn? Vi må alle sammen få lov til å leve som vi ønsker, det eneste triste med dette er at du fører ikke din familie videre og det kan jo være der mange viser sin irritasjon på nettopp dette. Ekstra kjipt om man er den siste i en slekt og velger å ikke få noen barn men på samme tid et valg som skal respekteres. Argumentene jeg har hørt er at jeg snylter på naturen hvis jeg bare vil bruke livet fortidens generasjoner har gitt meg på meg selv, uten å gi tilbake i form av å bidra til fremtidige generasjoner. Noen sier også at det er svakt å ikke få barn, for da avslutter man en prosess som har vart i milliarder av år. Jeg er et produkt av milliarder av år med arbeid, også velger jeg å ødelegge denne av egoistiske grunner. Det er ikke bare familie som er irriterte. Anonymous poster hash: 20da4...ec2 Er bare å drite i dem. Tenk på alle de som dør spontant av ulykker eller sykdommer, de får aldri tatt genene sine med seg videre. Vi bør ha forståelse for at mennesker tar egne valg og slutte å irritere oss over dem. Det er av og til litt trist selvsagt, men hver enkelt må få lov til det. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2017 "Toppblogger" som er 22 år vil ikke ha barn. Når hun er 40 og eggstokkene begynner å tørke inn vil hun nok angre og komme fram til at kattene viste seg å ikke være nok. Jeg er mye eldre enn dette. Anonymous poster hash: 20da4...ec2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Toppblogger refses fordi hun ikke ønsker seg barn. Jeg er i samme situasjon selv. På en måte forstår jeg at folk reagerer, for naturmessig så er man jo en snylter om man ikke sprer genene men lar alle andre ta jobben med å føre menneskeheten videre. På den annen side forstår jegi kke hva godt det skal komme ut av at folk som ikke ønsker seg barn skal få barn. Man blir vel ikke gode foreldre da? http://www.vg.no/rampelys/tv/paradise-hotel/paradise-sofie-faar-refs-fordi-hun-ikke-oensker-seg-barn/a/24083042/ Anonymous poster hash: 20da4...ec2 Jeg forstår ikke reaksjonene overhodet. Klarer rett og slett ikke sette meg inn i den tankegangen. For meg er det helt vanvittig at folk bryr seg. Totalt uforståelig. Og at det er "egoistisk" er det latterligste argumentet som finnes. Akkurat som om ingen egentlig vil ha unger, men at de som gjør det ofrer seg for alles beste. Tåpelig. 3 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 (endret) Jeg skylder ingen å få barn. Heller ikke hun, med mindre hun har gjort en bytteavtale med en mafia eller noe. Endret 29. juni 2017 av Kakeshoma 3 Lenke til kommentar
Knasterud Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Hvorfor skal du bli pappa/mamma om du ikke ønsker deg selv barn? Vi må alle sammen få lov til å leve som vi ønsker, det eneste triste med dette er at du fører ikke din familie videre og det kan jo være der mange viser sin irritasjon på nettopp dette. Ekstra kjipt om man er den siste i en slekt og velger å ikke få noen barn men på samme tid et valg som skal respekteres. Argumentene jeg har hørt er at jeg snylter på naturen hvis jeg bare vil bruke livet fortidens generasjoner har gitt meg på meg selv, uten å gi tilbake i form av å bidra til fremtidige generasjoner. Noen sier også at det er svakt å ikke få barn, for da avslutter man en prosess som har vart i milliarder av år. Jeg er et produkt av milliarder av år med arbeid, også velger jeg å ødelegge denne av egoistiske grunner. Det er ikke bare familie som er irriterte. Anonymous poster hash: 20da4...ec2 Om man ikke får barn, bidrar man iallefall ikke til det enorme overbefolkningsproblemet i verden, som bare blir verre og verre, og alt det fører med seg av elendighet. Det er vel heller ingen andre ting som kommer i nærheten av å være så miljøvennlig, som å ikke få barn. Vi mennesker er jo miljøverstinger med alle våre behov og forbruk. Om man får barn, som igjen får barn, og deres barn får barn osv., blir det mange mennesker ettersom generasjonene går. Lenke til kommentar
Knasterud Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Toppblogger refses fordi hun ikke ønsker seg barn. Jeg er i samme situasjon selv. På en måte forstår jeg at folk reagerer, for naturmessig så er man jo en snylter om man ikke sprer genene men lar alle andre ta jobben med å føre menneskeheten videre. På den annen side forstår jegi kke hva godt det skal komme ut av at folk som ikke ønsker seg barn skal få barn. Man blir vel ikke gode foreldre da? http://www.vg.no/rampelys/tv/paradise-hotel/paradise-sofie-faar-refs-fordi-hun-ikke-oensker-seg-barn/a/24083042/ Anonymous poster hash: 20da4...ec2 Problemet er snarere at det er og blir for mange mennesker på kloden. Forbruket øker med antall mennesker, og det gjør også skadene på miljøet. Så vil si at det er langt mer egoistisk å få barn på tross av dette, enn å ikke få barn. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Er nok heller de som får barn som snylter De får enorme summer i løpet av 18 år For meg så holder det å være onkel til 2 gutter og ønsker ikke å ha egne unger Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 (endret) Toppblogger refses fordi hun ikke ønsker seg barn. Jeg er i samme situasjon selv. På en måte forstår jeg at folk reagerer, for naturmessig så er man jo en snylter om man ikke sprer genene men lar alle andre ta jobben med å føre menneskeheten videre. På den annen side forstår jegi kke hva godt det skal komme ut av at folk som ikke ønsker seg barn skal få barn. Man blir vel ikke gode foreldre da? http://www.vg.no/rampelys/tv/paradise-hotel/paradise-sofie-faar-refs-fordi-hun-ikke-oensker-seg-barn/a/24083042/ Anonymous poster hash: 20da4...ec2 Dette er oppspinn fra VG basert på et par idiotiske kommentarer. Gå til hennes blogg og du vil se "For noen dager siden valgte jeg å skrive et innlegg om akkurat dette. De fleste kommentarene var positivt og støttende, men jeg fikk også spørsmål om jeg ikke synes det var drøyt å si at jeg ikke ønsket å få barn." http://sofienils1.blogg.no/1498404577_burde_jeg_skamme_meg.html#comment Endret 30. juni 2017 av Camlon Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Da får vi andre spre genene våre bredere blant de villige jentene da. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Dette kommer til å ende i at staten må lage nye mennesker, dyrke dem i kunstige livmødre, og oppfostre dem selv. Innvandring fungerer ikke. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 (endret) Problemet er at folk i u-land får 10 barn og satser på at noen av dem kan overleve. I i-land får vi dårlig samvittighet om vi bare kontemplérer å få ett barn. Det er som det alltid er: De som har best forutsetninger for å få barn, kvier seg mest. Og de som aldri tenker over noe som helst, bare "kjører på". Dét er trist. Endret 30. juni 2017 av Taurean Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 (endret) Kan vi ikke bare alle bli enige om å slutte med bullshit-argumentet om at "jorden er overbefolket". Den ér jo ikke det - det er bare tullprat. Det er bare flere nasjoner (oss inkludert) som bedriver et vannvittig overforbruk og lever i en overdlod av goder og en 100% kunstig økonomi skapt av den 1% som beriker seg av overnevnte overforbruk som gagner dem selv på bekostning av de nasjoner som daglig blir rævkjørt av oss. Altså, meg også, jeg er en del av problemet, men jeg skylder ikke på at 148 326 000 km2 ikke skulle være nok for 7,500,000,000 mennesker. Ta en titt ut vinduet og se om det er plass til et par til der du bor, inkludert produksjon. Endret 30. juni 2017 av Invader Zim 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 U-land burde steriliseres Det er barneplageri å få barn når en ikke kan gi de mat eller vann Tragisk å se utsultete barn, bare for at de skal a sex uten å bruke kondom Jorden er overbefolket, i forhold til levemåten vår Norge og andre land som bruker mest fornybar energi har nok plass til flere, men land som bruker mest ikke-fornybar energi bør innføre 1-barn regelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå