Gå til innhold

Speedlight 430EX - trådløs high speed sync?

Anbefalte innlegg

Kjøpte i forrige uke en 430EX blits og fått litt trening i blitsbruk (blant annet i bryllup i helgen). Spørsmålet nå er om det er mulig med raskere lukkertider ved trådløs bruk uten ekstra trigger? Har de siste dagene testet ut med den interne blitsen og det fungerer utmerket, men gir stort sett bare hvite bilder når lukkertiden ikke er raskere enn 1/250sek.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener å huske at 430EX har en high speed mode som skal gi deg det du er ute etter. Men et raskt søk på internett tyder på at blitsen da må stå på kamera.

Den funksjonen fungerer når den står på kameraet, men skulle gjerne hatt den når blitsen er plassert et annet sted. Fungerer fint å trigge den med den innebygde blitsen i kameraet eller ringblits, selv i sollys. Har tre-fire gråfilter jeg kan bruke, men.skulle jeg gjerne hatt muligheten også uten. Mest opptatt av makro og da ville det vært fint å kunne belyse fra ulike vinkler.

Lenke til kommentar

Du må ha triggere som støtter High Speed sync om du vil ha blitsen(e) av kamera når du bruker dette.

Du kan få rimelige kinavarer (Yongnuo f.eks) eller dyrere (Pocket Wizard f.eks) alt ettersom hvor mange feileksponeringer du kan leve med.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...