IamWonderWoman Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 (endret) Jeg synes at Kg er veldig oversiktlig, mens her er siden veldig uoverskitlig, og vanskelig å navigere bla net, (tar gjerne tips på hvordan bruke denne siden) KG (kopi fra en annen tråd) modene: en bruker som gjentatte ganger BRYTER regler, den brukeren for lov tl å styre å stelle der inne uten noen konsekvenser, mens de som sier ifra om at de er lei av kranglingen, avsporingen og den frekke måten å svare på til den brukeren som toppet seg i går, får advarsler eventuelt utestegninger for personangrep Ett par brukere har fått advarsel, og ett par har blitt utestengt, denne brukeren har brytt reglene like mye, hvis ikke mer, hun er forsatt inne på KG og fortsetter i samme stil,. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke hun også er utestengt. Jeg melder meg ut, når det er så stor forskjell behandlig på brukere og tillegg er det ikke hyggelig å være på KG, da det er veldig rolig forum med få brukere som skriver at hun synes veldig mye, da hun er veldig aktiv. DISKUSJON. NO MOODDER, Har ikke vært aktiv nok inne på siden til å utale meg, Hva er deres erfaringer? Endret 28. juni 2017 av IamWonderWoman Lenke til kommentar
IamWonderWoman Skrevet 28. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2017 Jeg ser at denne tråden og en tråd med kvinneguiden igår ikke kommer opp på nytt innhold, kan noen forklare meg hvorfor? Takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Her er det lite krangling og stort sett bare konstruktive diskusjoner. Det går litt hett for seg, men svært lite drittkasting og personkritikk. Sånt blir rapportert og fjernet av moderatorene. Lenke til kommentar
IamWonderWoman Skrevet 28. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2017 Her er det lite krangling og stort sett bare konstruktive diskusjoner. Det går litt hett for seg, men svært lite drittkasting og personkritikk. Sånt blir rapportert og fjernet av moderatorene. Så bra, jeg har lest i litt forskjellige tråder, og det virker som moddene her er faire og behandler alle likt. 2 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Her er det lite krangling og stort sett bare konstruktive diskusjoner. Det går litt hett for seg, men svært lite drittkasting og personkritikk. Sånt blir rapportert og fjernet av moderatorene. Kvinneguiden later til å være gjennomsyret av trolling. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Det er et sted hvor du kan snakke om barnesykdommer og bli trakassert fordi du ikke tar hensyn til tusener av ufrivillig barnløse som ikke blir prioritert av helsevesenet. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 På Diskusjon så er det stort sett bare politikkgreier som "tar av" skikkelig. I de fleste andre kategorier så er det mer eller mindre saklig og så lite av mindre saklig at det er mulig å finne fornuft uten å bla gjennom 11 sider med piss. Har funnet bra svar på Kvinneguiden noen ganger når jeg har Goooooglet, men stort sett så er det bare ræl. Det virker som at det var bedre for 4-5 år siden da de trådene som har kommet opp via Gooooogle som er så gamle ikke har vært fyllt opp av eder og galle. Modereringen i tråder som gjelder seriøse og sensitive saker er bare latterlig på Kvinneguiden. Virker nesten som at søppel er det de ønsker. 2 Lenke til kommentar
slagelsedt Skrevet 25. februar 2018 Del Skrevet 25. februar 2018 Her er det lite krangling og stort sett bare konstruktive diskusjoner. Det går litt hett for seg, men svært lite drittkasting og personkritikk. Sånt blir rapportert og fjernet av moderatorene. På Kvinneguiden får personhets, trakassering og krenkelser stå. De utestenger brukere som tør å si imot og stå opp mot dette. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. februar 2018 Del Skrevet 25. februar 2018 Kvinneguiden kan alt og vet alt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Jeg har konto både på diskusjon.no og KG. På begge fora finner du både konstruktive debattanter, troll og kverulanter. Hvem du møter, avhenger mest av hva du diskuterer. En rent teknisk diskusjon forløper uten spesielle problemer begge steder men jo mer kontroversielle ting du tar opp, jo større er sjansen for å møte troll. Diskusjoner om stråling fra strømmålere blir aldri saklige, og hypokondere blir ofte driti ut på an saklig måte. Det som forundrer meg mest er hvor mange anonyme brukere du møter på KG, på en rent teknisk diskusjon om hvordan du kjører på glatt føre, var 80 % av innleggene anonyme. Her er eksempler på to diskusjoner, der den ene fungerte best å ta på KG. http://forum.kvinneguiden.no/topic/1159192-trenger-hjelp-til-en-fysisk-st%C3%B8rrelse/ https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1798100 Gå til post 14 i den siste tråden. Der stiller jeg et enkelt teknisk spørsmål, og så går alt til helvete. PÅ KG fikk jeg konkret svar etter 7 (!) minutter. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 (endret) Det var merkelig. Skal være ganske mange høyt utdannete folk her. Spesielt innen realfag og teknologi. Endret 26. februar 2018 av Sandy Koufax Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Det var merkelig. Skal være ganske mange høyt utdannete folk her. Spesielt innen realfag og teknologi. I det store og det hele: ja. Men noen ganger har du bare uflaks. Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Uansett hva man googler av spørsmål så ender man opp på kvinneguiden ser det ut som... 1 Lenke til kommentar
Hardrocktarzan Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Diskusjon.no er et diskusjonsforum mens KG er et meningsutvekslingsforum. KG elsker drama og personangrep med AB i spissen mens diskusjon er et safe space. Det er to veldig forskjellige forum som prøver å appellere til forskjellige brukergrupper. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Diskusjon.no er IKKE et safe space. Her hagler det til tider med personangrep og skittent spill. Men, graden av dette avhenger av hvilken tråd du er i, og hvor våkne moderatorene er. Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 (endret) Garantert mye trolling på Kvinneguiden som jeg ikke kan fatte er seriøst. Har lest en del fornøyelige ting der; dumme innlegg som får enda dummere svar tilbake. Var for eksemepel et med en dame som hadde oppdaget til sin stre skrekk at kjæreseten var NARKOMAN, no less. Hvorfor var han narkoman? Jo, hold for pusten - hun hadde funnet ut at han røykte hasj EN GANG I MÅNEDEN! Ja, hasj EN gang i måneden - da er man narkoman. LOL Jeg vil tippe at det var en mannlig hasjfreaker som hadde skrevet det hele for å teste reaksjonene. Og de kom. Endret 22. mars 2018 av Morromann 1 Lenke til kommentar
Viskete Viskelær Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 KG minner meg faktisk mer om 4chan enn et seriøst fora. Om du gir brukere anledningen til å være anonym, så vil det påvirke kulturen Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Her er det lite krangling og stort sett bare konstruktive diskusjoner. Det går litt hett for seg, men svært lite drittkasting og personkritikk. Sånt blir rapportert og fjernet av moderatorene. Kvinneguiden later til å være gjennomsyret av trolling. Indeed. Men jeg har fått meg mang en god latter der inne da. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 diskusjon er et safe space Hahaha... Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 (endret) KG minner meg faktisk mer om 4chan enn et seriøst fora. Om du gir brukere anledningen til å være anonym, så vil det påvirke kulturen Jeg er såpass gammel at jeg husker SOL i sine glansdager. Det finnes ennå men er så godt som dødt nå, men rundt år 2000 var det ville vesten-tilstander der. Null moderering og det var ikke alltid like morsomt. Mye grov rasisme og til og med drapstrusler florerte det av i debattene. Men dette var på et tidspunkt da Internet var ganske så preget av anarki. Men man kan jo si at dette var "nybyggertiden" i Internet-debatten da det var lite kontroll og moderering og alle kunne skrive uten å en gang registrere seg. Endret 22. mars 2018 av Morromann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå