ITtraktor Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Ble påkjørt bakfra i går, helt åpenbart motpartens skyld. Det jeg lurer på er om jeg må ta kontakt med motpartens forsikringsselskap selv i og med jeg bare har delkasko, eller kan jeg kontakte mitt eget forsikringsselskap og la de ordne opp? Og hva er det rimelig å kreve? Kan jeg kreve leiebil og erstatning for tapt inntekt den dagen? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Dere sender skademelding til hvert deres selskap, så blir du nok kontaktet når skyldspørsmålet er avklart.. 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Dere skrev vel skademelding? Da har du din del, og motparten har sin, så sender dere hver deres del til hvert deres selskap etter å ha påført ev. detaljer som ikke fremkommer i den felles utfylte delen, eller dersom det er uenighet om forløpet. Så ordner selskapene opp seg imellom. Lenke til kommentar
PeppaGris Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Ble påkjørt bakfra i går, helt åpenbart motpartens skyld. Det jeg lurer på er om jeg må ta kontakt med motpartens forsikringsselskap selv i og med jeg bare har delkasko, eller kan jeg kontakte mitt eget forsikringsselskap og la de ordne opp? Og hva er det rimelig å kreve? Kan jeg kreve leiebil og erstatning for tapt inntekt den dagen? Ja, ditt forsikringselskap tar dette videre når de får skademeldingsskjema. Dersom du har bevist behov for bil får du leiebil. Holder at sjefen din skriver en erklæring at du trenger en i jobben Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 (endret) Det ble dessverre ingen leiebil. Har et enkeltpersonforetak hvor jeg driver med trafikkdirigering om sommeren og dermed ingen sjef å få noen erklæring fra. Forklarte dette til forsikringsselskapet uten hell. Nå for har jeg vært uten bil i over 3 uker og dermed ikke fått jobbet, forventer en saftig erstatning for tapt inntekt. Endret 27. juli 2017 av ITtraktor Lenke til kommentar
uGn Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Tror dessverre ikke du får et rødt øre. At du ikke har leid deg en bil er et personlig valg. 3 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 (endret) Tror dessverre ikke du får et rødt øre. At du ikke har leid deg en bil er et personlig valg. De kan jo ikke forvente at jeg selv skal leie meg bil når jeg var uskyldig i ulykken. Ikke hadde jeg penger til det heller. Endret 27. juli 2017 av ITtraktor Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 (endret) Du har plikt til å begrense tapet, å kreve erstatning for tapt arbeidsinntekt hele tiden til bilen er klar vil nok muligens ikke bli oppfattet slik.. Den attesten fra arbeidsgiver kunne vel daglig leder i ditt enkeltpersonforetak skrevet.. (Ja, jeg vet det er deg selv) Endret 27. juli 2017 av Snylter Lenke til kommentar
uGn Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Tror dessverre ikke du får et rødt øre. At du ikke har leid deg en bil er et personlig valg. De kan jo ikke forvente at jeg selv skal leie meg bil når jeg var uskyldig i ulykken. Ikke hadde jeg penger til det heller. Jo, det kan de. Du kjøper en forsikring på bilen - den reparerer de nå for deg siden du har denne forsikringen. Du har mao fått det produktet du har kjøpt. At du ikke har vurdert at denne bilen er ganske viktig for deg mtp jobb og ha en inntekt, er ikke deres skyld. Du kunne fint leid deg en bil selv, eller hatt dette inkludert i bilforsikringen, så hadde du fått leiebil med en gang. Jeg vil oppfordre deg til å lese vilkårene i forsikringen din, kan godt hende det står noe der som kan berge deg, men jeg frykter dessverre du har hatt en ufrivillig ferie den siste uken. 1 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Har du ingen annen mulighet til å komme deg på jobb enn å kjøre? Går det ingen busser? Eller tok du seieren på forskudd og tok deg 3 uker fri fra jobb fordi du forventer at noen skal kompansere deg for å ikke ha ditt vanlige fremkomstmiddel? 1 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 28. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2017 (endret) Tror dessverre ikke du får et rødt øre. At du ikke har leid deg en bil er et personlig valg. De kan jo ikke forvente at jeg selv skal leie meg bil når jeg var uskyldig i ulykken. Ikke hadde jeg penger til det heller. Jo, det kan de. Du kjøper en forsikring på bilen - den reparerer de nå for deg siden du har denne forsikringen. Du har mao fått det produktet du har kjøpt. At du ikke har vurdert at denne bilen er ganske viktig for deg mtp jobb og ha en inntekt, er ikke deres skyld. Du kunne fint leid deg en bil selv, eller hatt dette inkludert i bilforsikringen, så hadde du fått leiebil med en gang. Jeg vil oppfordre deg til å lese vilkårene i forsikringen din, kan godt hende det står noe der som kan berge deg, men jeg frykter dessverre du har hatt en ufrivillig ferie den siste uken. Hvilken forsikring jeg har kjøpt på bilen min er i dette tilfellet helt irrelevant, da motpartens forsikringsselskap tok på seg ansvaret for ulykken. Å lese vilkårene i min egen forsikring er helt meningsløst, jeg har bare delkasko. Bilen brukes i jobben, ikke til og fra. Driver med trafikkdirigering, så bil er helt nødvendig. Dette forklarte jeg også til forsikringsselskapet. Når jeg er uskyldig i en trafikkulykke forventer jeg å få dekt alle mine økonomiske tap, helt uavhengig av hvilken forsikring jeg selv hadde. Endret 28. juli 2017 av ITtraktor Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 28. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2017 (endret) Har du ingen annen mulighet til å komme deg på jobb enn å kjøre? Går det ingen busser? Eller tok du seieren på forskudd og tok deg 3 uker fri fra jobb fordi du forventer at noen skal kompansere deg for å ikke ha ditt vanlige fremkomstmiddel? Driver med trafikkdirigering hvor man typisk blir oppringt en time før de forventer at du møter opp. Oppmøtet kan egentlig være hvor som helst på hele østlandet til alle døgnets tider så buss er helt uaktuelt. Dessuten går det svært lite busser fra der jeg bor. Jeg gjorde det også helt klart at dersom de ikke stilte leiebil til min disposisjon kom jeg til å kreve erstatning for tapt inntekt, da er det motparten sitt forsikringsselskap som selv har tatt dette valget. Endret 28. juli 2017 av ITtraktor Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 28. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2017 Du har plikt til å begrense tapet, å kreve erstatning for tapt arbeidsinntekt hele tiden til bilen er klar vil nok muligens ikke bli oppfattet slik.. Den attesten fra arbeidsgiver kunne vel daglig leder i ditt enkeltpersonforetak skrevet.. (Ja, jeg vet det er deg selv) Dagen etter ulykken skrev jeg en mail hvor jeg forklarte hvorfor jeg trengte bil i mitt enkeltpersonforetak og oppga org. nr slik de ba om. Om de velger å kalle dette en attest eller ikke er ikke mitt problem. Jeg kan ikke se at jeg har noen plikt til å begrense tapet utover dette når de ikke gir meg leiebil. Jeg har heller ikke penger til å leie bil, og når de ikke var villige til å gi meg dette vil jeg heller ikke tro at de ville dekt kostnaden for leiebil om jeg skaffet dette selv. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Leiebil kan være inkludert i forsikringen, eller ikke. Dette velger du når du tegner forsikring. Derav, som andre har nevnt, vilkårene i din forsikring gir det svar på om du har rett på det eller ikke. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Du har plikt til å begrense tapet, å kreve erstatning for tapt arbeidsinntekt hele tiden til bilen er klar vil nok muligens ikke bli oppfattet slik.. Den attesten fra arbeidsgiver kunne vel daglig leder i ditt enkeltpersonforetak skrevet.. (Ja, jeg vet det er deg selv) Dagen etter ulykken skrev jeg en mail hvor jeg forklarte hvorfor jeg trengte bil i mitt enkeltpersonforetak og oppga org. nr slik de ba om. Om de velger å kalle dette en attest eller ikke er ikke mitt problem. Jeg kan ikke se at jeg har noen plikt til å begrense tapet utover dette når de ikke gir meg leiebil. Jeg har heller ikke penger til å leie bil, og når de ikke var villige til å gi meg dette vil jeg heller ikke tro at de ville dekt kostnaden for leiebil om jeg skaffet dette selv. Men dersom bil var så viktig for deg, hvorfor har du det ikke inkludert i forsikringen din? Lenke til kommentar
Minus Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Men hvorfor skal han bruke sin egen forsikring i en sak der han ikke har skyld? 2 Lenke til kommentar
uGn Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Det er ev. motsatt part sitt forsikringsselskap du må kreve leiebil av, hvis de har skyld i saken. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 28. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2017 Det er ev. motsatt part sitt forsikringsselskap du må kreve leiebil av, hvis de har skyld i saken. Det er jo nettopp de jeg har krevd leiebil fra. Er dette virkelig så vanskelig å forstå? Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Ble påkjørt bakfra en gang, meldte skade og fikk leiebil av eget selskap uten spørsmål og uten egenandel. Hvorfor kontakte motpart når det er ens egen forsikring som gjelder? Lenke til kommentar
uGn Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Det er ev. motsatt part sitt forsikringsselskap du må kreve leiebil av, hvis de har skyld i saken. Det er jo nettopp de jeg har krevd leiebil fra. Er dette virkelig så vanskelig å forstå? Det er nok ganske vanskelig ja, når du ikke skriver direkte at det er motpartens forsikringsselskap du har vært i kontakt med og krevd leiebil. Det er også et av de de opprinnelige spørsmålene du stilte i første post, så beklager om jeg svarte på et spørsmål du hadde. Skal ikke gjenta seg. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå